Gå til innhold

Smugleser dere Resett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gjør ingen forenkling. Jeg påpeker at du ikke har grunnlag for å plassere Resett med en merkelapp som høyreradikal. Du kaster rundt deg med merkelapper helt uten grunnlag. Det finnes sikkert ett eller flere merkelapper på Resett, men jeg kan fortsatt ikke se at noen har klart å begrunne hvorfor "høyreradikal" skal være det korrekte.

Anonymkode: bc1a6...607

Du later som den er venstreradikal. Jesus. Du hiver like mye om deg, og du forenkler. Du kan jo ingenting om politikk.

Anonymkode: d0330...82b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så da er det ikke skrivebom, da er det sant. DN handler om NÆRINGSLIVET, det ligger i tittelen. Resett sier de skal dekke nyhetsbildet, analyser og meningsinnhold, men analyserer kun en vei og dekker kun sin side av saken, fordi de STÅR på en side..

Du må se forskjellen på at en avis er lite troverdig fordi de har fokus på ett tema, og lite troverdighet fordi journalistikken er faglig dårlig.

At Resett er opptatt av innvandring og kun det, er ikke et argument for at Resett er en avis man bør holde seg unna. Skal man argumentere for at Resett er lite troverdig må man vise til innholde og hvorfor det er dårlig. At de vinkler saker etter eget verdibildet er noe alle aviser gjør. 

Mange kritiserer Resett, deg inkludert, men stort sett ingen klare å argumenterer for hvorfor.

• Liker 4
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange kritiserer Resett, deg inkludert, men stort sett ingen klare å argumenterer for hvorfor.

Det er jo ganske enkelt fordi det de sier, ofte ikke er feil, men er fryktelig politisk ukorrekt.. 

Jeg burde sikkert ikke si det som kvinne, men vi lever i et samfunn fullstendig skakkjørt av sosialister og feminister. Det nærmer seg en hjernevask av "folk flest". 

Endret av Missfitness
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må se forskjellen på at en avis er lite troverdig fordi de har fokus på ett tema, og lite troverdighet fordi journalistikken er faglig dårlig.

At Resett er opptatt av innvandring og kun det, er ikke et argument for at Resett er en avis man bør holde seg unna. Skal man argumentere for at Resett er lite troverdig må man vise til innholde og hvorfor det er dårlig. At de vinkler saker etter eget verdibildet er noe alle aviser gjør. 

Er du seriøs? Resett har fått masse saklig kritikk. Men det finnes folk som kun beskytter Resett, som deg, som aldri vil innrømme det. Jeg støttet Resett i deres sak om Grande og jeg har vært enig med dem før, men jeg, generelt gjør de ikke et godt daglig arbeid. De tviler aldri, de viser ikke at det finnes flere sider av en, de er nesten alltid ensidige, og det er ikke god journalistikk. Journalistikk skal opplyse og være kritisk, også til eget stoff og metoder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Missfitness skrev:

Det er jo ganske enkelt fordi det de sier, ofte ikke er feil, men er fryktelig politisk ukorrekt.. 

Det er in å være politisk ukorret. Det er ikke noe vanskelig lenger. Det her sier du bare fordi du er enig med dem. I dag tror mange at alt som er politisk ukorrekt er fakta bare fordi de er enig med dem.

• Liker 1
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
21 minutter siden, Missfitness skrev:

Forskjell på høyreradikal og venstre vet du! 

Ehh ja? 

AnonymBruker
Skrevet

Leser Resett hver dag. Hadde vært i en gradvis konvertering fra venstresiden til høyresiden en stund. Også kom Grande-saken som avkledde hvor uærlige og agendadrevne massemediene er. Da rant begeret over. Nå føler jeg meg mer intellektuelt ærlig og tenker mer fritt. Er nesten merkelig at jeg tenkte som jeg gjorde for bare et par år siden. Føles på en måte som jeg var hjernevasket eller noe, hehe.

Og Resett er da ikke høyreradikale. Alle mulige meninger kommer til der. Er stadig folk fra ytre venstre som skriver artikler og innlegg. Synes det er et utrolig bra format. Bare synd at så mange er mer opptatt av å stå på utsiden og kritisere, enn å delta i debatten. Kom kom, hos Resett er det hjerterom og stor takhøyde:) 

Anonymkode: 6348b...0d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er høyreradikal.

Vel, vil heller si fremmedfiendtlig. Tror ikke brorparten av leserne der ønsker økonomisk høyrepolitikk.

Anonymkode: ee401...73b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leser Resett hver dag. Hadde vært i en gradvis konvertering fra venstresiden til høyresiden en stund. Også kom Grande-saken som avkledde hvor uærlige og agendadrevne massemediene er. Da rant begeret over. Nå føler jeg meg mer intellektuelt ærlig og tenker mer fritt. Er nesten merkelig at jeg tenkte som jeg gjorde for bare et par år siden. Føles på en måte som jeg var hjernevasket eller noe, hehe.

Og Resett er da ikke høyreradikale. Alle mulige meninger kommer til der. Er stadig folk fra ytre venstre som skriver artikler og innlegg. Synes det er et utrolig bra format. Bare synd at så mange er mer opptatt av å stå på utsiden og kritisere, enn å delta i debatten. Kom kom, hos Resett er det hjerterom og stor takhøyde:) 

Det har vært sånn i DB også. Folk som er uenig i deres "sosialistiske propaganda" som mange kaller det, skriver og kommenterer i DB: Sånn sett er ikke DB radikalt og ensidig.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på dette innlegget. Man går ikke fra venstresiden og kjærlighetserklærer Resett som om det er Norges største hyggerom. Tro meg, man kan føle seg fri overalt så lenge man beholder en kritisk tanke som ikke henfaller til koseprat.

Skrevet
48 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Hvor vil du plassere Resett? Venstre? Altså, enkelte ting er bare uansett hvilket øye man bruker.

Synes ikke nødvendigvis den tilhører noen bestemt akse.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør det ikke. Hvis du kan si at VG og DB er venstreradikale (her holder jeg delvis med deg, men det har også noe å gjøre med de er kommersialiserte og ikke har tid til grundig journlalistiikk), så må du også kunne si at Resett er høyreradikal.

Klassekampen ER venstreradikal. Det handler om å vite hvilken side man har lagt seg på. Resett skriver omtrent kun om hvilken trussel utlendinger og immigranter gjør, og de vinkler ensidig. Alt er ikke relativt, det handler ikke alltid om øynene som ser. Da kan jo jeg si at Klassekampen ikke er venstreradikal, men det ville ha vært løgn.

Hva mener du? Vi har en blå regjering som styrer landet vårt.

Nei, jeg synes ikke resett er høyreradikal.

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resett copypaster fra NTB. Så godtar man Resett så burde man godta NTB og godtar man NTB så godtar man jo omtrent alle norske nyhetskilder. 

Anonymkode: 0f4f5...98c

Nei, for det handler om innholdet i journalistiken, samt hvordan man formulerer innholdet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært sånn i DB også. Folk som er uenig i deres "sosialistiske propaganda" som mange kaller det, skriver og kommenterer i DB: Sånn sett er ikke DB radikalt og ensidig.

Mye av Resett er kommentarfeltet, og hvor nær kontakt det er mellom redaksjonen og leserne. Hvis man vil komme til orde, så får man lov til det. Også debatteres det videre av dem som kommenterer innlegget/artikkelen. Det jeg liker med dette er at diskusjonene blir mer dynamiske og levende. Ikke bare ensidig kommunikasjon som i de tradisjonelle massemediene.

Jeg synes Helge Lurås og Resett har gitt et utrolig friskt pust til den offentlige samfunnsdebatten. Og heldigvis lever vi i et fritt land der vi ikke trenger å være enige i alt. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på dette innlegget. Man går ikke fra venstresiden og kjærlighetserklærer Resett som om det er Norges største hyggerom. Tro meg, man kan føle seg fri overalt så lenge man beholder en kritisk tanke som ikke henfaller til koseprat.

Det er ingenting å ikke tro på. Dette var min opplevelse. Andre opplever det kanskje ikke sånn. Men min opplevelse, som har vært på begge sider, er at det er en annen dimensjon av mental frihet og selvstendig tankegang på høyresiden. Jeg prøver ikke å tegne et bilde av paradis på jord her, men dette var min personlige opplevelse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette som du skriver her er jeg helt enig i. Selv leser jeg Resett jevnlig og jeg synes at dette er et bra nettsted. 

Anonymkode: b79c7...28e

Skrevet

Nei. Kvaliteten på Resett øker gradvis, og jeg leser mer enn gjerne artikler om både det ene og det andre der. Enn så lenge.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Jolene skrev:

Synes ikke nødvendigvis den tilhører noen bestemt akse.

Nei, jeg synes ikke resett er høyreradikal.

Nei, for det handler om innholdet i journalistiken, samt hvordan man formulerer innholdet.

Du synes ikke det altså? Men jeg regner med du selv er på høyresiden i politikken? Det er jo litt rart at de fleste som liker alt Resett skriver er på høyresiden (dette er jo åpenbart) hvis Resett ikke befinner seg på noen akse, synes du ikke?

Skrevet

Du synes ikke det altså? Men jeg regner med du selv er på høyresiden i politikken? Det er jo litt rart at de fleste som liker alt Resett skriver er på høyresiden (dette er jo åpenbart) hvis Resett ikke befinner seg på noen akse, synes du ikke?

Du har ikke lest mye der inne har du vel? Da hadde du visst at det er folk fra venstresiden og høyresiden som både kommenterer og skriver :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye av Resett er kommentarfeltet, og hvor nær kontakt det er mellom redaksjonen og leserne. Hvis man vil komme til orde, så får man lov til det. Også debatteres det videre av dem som kommenterer innlegget/artikkelen. Det jeg liker med dette er at diskusjonene blir mer dynamiske og levende. Ikke bare ensidig kommunikasjon som i de tradisjonelle massemediene.

Man kommer også til orde på kommentarfelt på andre nettaviser. Det er anskje ikke så rart det er mer dynamisk i disse kommentarene siden de fleste som leser Resett er enige og derfor kan diskutere videre. Det har jo også med dynamikken å gjøre. Man får mindre avstand på Resett, færre uenige diskuterer der, og aggressivitetsnivået som ellers er høy i kommentarfelt avtar. Akkurat det sistnevnte er jo bra.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jolene skrev:

Du har ikke lest mye der inne har du vel? Da hadde du visst at det er folk fra venstresiden og høyresiden som både kommenterer og skriver :)

Jeg har lest Resett jo. Gjør det innimellom. Du kan ikke stikke under en stol det jeg sier. De fleste som nesten utelukkende setter pris på Resett stemmer et sted på høyresiden. Noen ting er ikke engang vits i å diskutere. Alle vet dette.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan bli radikalisert som Breivik når man gang på gang serverer ensidig propoganda. Hjernedødt å lese der.

Anonymkode: 741ac...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Jolene skrev:

Du svarer også noe annet. Jeg skrev: Det er jo litt rart at de fleste som liker alt Resett skriver er på høyresiden. Jeg har ikke sagt at ikke også folk på venstresiden leser eller kommenterer der. Resett er en side for folk som er lenger ute på høyresiden. Det er det ingen tvil om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...