AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Lurer på en ting. Jeg ser etter noe fast. Har tydelig skrevet dette på min bio. Men hvorfor tar da menn som bor helt andre steder i norge kontakt!? burde kanskje spesifisere at jeg kun ser etter noen i område... (men føler selv dette er selvsagt da...) Anonymkode: ec2f6...6eb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Noen tenker kanskje de selv er flyttbare? Om det er viktig så må du spesifisere, og nei, slikt er ikke opplagt i 2018 når man kan date jorden rundt... Anonymkode: d2520...93a 3
Værre Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Har du hørt om å flytte? Blir som damene som ikke vil på date med meg fordi jeg bor en time unna. De skal ha noen i Oslo.
BeautyBox Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Hvorfor endrer du ikke bare innstillingene dine slik at det kun dukker opp menn innenfor x antall kilometer-radius? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 2 minutter siden, Værre skrev: Har du hørt om å flytte? Blir som damene som ikke vil på date med meg fordi jeg bor en time unna. De skal ha noen i Oslo. Har også skrevet at jeg har egen leilighet og fast jobb. Igjen kanskje jeg må presisere at det betyr at jeg kun ser etter noen i området... Men pga. leilighet og fast jobb har jeg ingen planer om å flytte på meg. Har en fantastisk jobb som jeg elsker! Kan fint se etter noen som bor 20-30 km unna da jeg har bil, men er forskjell på 20 og 200 km 😬 Anonymkode: ec2f6...6eb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, BeautyBox skrev: Hvorfor endrer du ikke bare innstillingene dine slik at det kun dukker opp menn innenfor x antall kilometer-radius? Menn fra andre deler av landet kan fortsatt kontakte meg da. Tinder (men er de betalende kan de jo dukke opp uansett hvor langt unna da...) står på ... ~27km. De andre nettstedene har jo prefernaser for hva du ser etter, men stopper ikke dem fra å ta kontakt. Og de blir så sure når jeg sier i fra at de bor for langt unna "dette opplegge er bare dritt og tull! Helt useriøst og j@&#ig!". Anonymkode: ec2f6...6eb
BeautyBox Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Menn fra andre deler av landet kan fortsatt kontakte meg da. Tinder (men er de betalende kan de jo dukke opp uansett hvor langt unna da...) står på ... ~27km. De andre nettstedene har jo prefernaser for hva du ser etter, men stopper ikke dem fra å ta kontakt. Og de blir så sure når jeg sier i fra at de bor for langt unna "dette opplegge er bare dritt og tull! Helt useriøst og j@&#ig!". Anonymkode: ec2f6...6eb Men du må jo ha sveipet riktig vei for at de skal kunne kontakte deg, og du ser jo selv hvor langt unna de bor før du sveiper? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen tenker kanskje de selv er flyttbare? Om det er viktig så må du spesifisere, og nei, slikt er ikke opplagt i 2018 når man kan date jorden rundt... Anonymkode: d2520...93a Kanskje ikke opplagt kanskje, men ... er jo ikke lett å starte et fast forhold til noe som du aldri får treffe... Men må kanskje inn å endre på profilen Anonymkode: ec2f6...6eb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn fra andre deler av landet kan fortsatt kontakte meg da. Tinder (men er de betalende kan de jo dukke opp uansett hvor langt unna da...) står på ... ~27km. De andre nettstedene har jo prefernaser for hva du ser etter, men stopper ikke dem fra å ta kontakt. Og de blir så sure når jeg sier i fra at de bor for langt unna "dette opplegge er bare dritt og tull! Helt useriøst og j@&#ig!". Anonymkode: ec2f6...6eb Du er altså ikke åpen for at noen av dem kan være riktig og selv være interessert i å flytte til din by? Du virker ganske forutinntatt. Anonymkode: d2520...93a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, BeautyBox skrev: Men du må jo ha sveipet riktig vei for at de skal kunne kontakte deg, og du ser jo selv hvor langt unna de bor før du sveiper? På tinder ja, tenkte egnetlig mest på sukker og møteplassen når jeg lagde tråden. Tinder er greit i forhold til dem. Men du ser en flott fyr, ikke alltid jeg ser på avstanden da jeg har jo stillt inn min da... teit betalende funksjon (når du ikke er klar over det). Nå sjekker jeg selvsagt alltid avstand før jeg sveiper, men ble kun nylig klar over denne funksjonen... Men i hovedsak var tanken på de andre nettdating sidene, der står de fritt til å ta kontakt. Er jo bare å evt. svare eller ikke svare. Men... fortsatt litt kjedelig. Du ser bildet til en hyggelig fyr, åja, han bor i andre enden av landet ja ... Anonymkode: ec2f6...6eb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er altså ikke åpen for at noen av dem kan være riktig og selv være interessert i å flytte til din by? Du virker ganske forutinntatt. Anonymkode: d2520...93a Altså... ikke helt, det spørs litt på avstanden. Du klarer ikke helt bli kjent kjent med noen før du faktisk møtes, tilbringer tid sammen. For min del blir det veldig vanskelig egnetlig. Men om andre tenker som deg 🤔 Kan da sjønne at de da tar kontakt. Anonymkode: ec2f6...6eb 1
Vinnerloddet Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 Bare spesifiser litt mer i profilen din hva du ser etter. At du ikke er flyttbar, ikke ønsker ett langdistanseforhold og kun ønsker henvendelser fra område rundt der du bor. 2
BeautyBox Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: På tinder ja, tenkte egnetlig mest på sukker og møteplassen når jeg lagde tråden. Tinder er greit i forhold til dem. Men du ser en flott fyr, ikke alltid jeg ser på avstanden da jeg har jo stillt inn min da... teit betalende funksjon (når du ikke er klar over det). Nå sjekker jeg selvsagt alltid avstand før jeg sveiper, men ble kun nylig klar over denne funksjonen... Men i hovedsak var tanken på de andre nettdating sidene, der står de fritt til å ta kontakt. Er jo bare å evt. svare eller ikke svare. Men... fortsatt litt kjedelig. Du ser bildet til en hyggelig fyr, åja, han bor i andre enden av landet ja ... Anonymkode: ec2f6...6eb Da skjønner jeg. Du spesifiserte ikke i HI hvilken app/side du mente, så jeg gikk bare ut ifra at det var Tinder.
BeautyBox Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 Skjønner forøvrig fortvilelsen din godt TS, har vært borti det samme selv da Tinder av og til henger seg opp på et sted du har besøkt.
Elaine Marley Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 Samme tenker jeg. Jeg har skrevet litt med flere på Sukker for eksempel som bor langt unna. Felles for dem var at de hadde valgt: "vil ikke flytte over avstander" eller hva nå enn som står igjen. Etter å ha gjort det noen ganger så er jeg blitt mye mer skeptisk til det. Stort sett blir det bare skriving uten mål og mening. Stusser også over at de ikke vil flytte. Noen går også ut i fra at jeg skal flytte til dem sånn uten å ha spurt hva jeg tenker å gjøre etter studiene. Så ja, jeg skjønner irritasjonen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, Værre skrev: Har du hørt om å flytte? Blir som damene som ikke vil på date med meg fordi jeg bor en time unna. De skal ha noen i Oslo. Og hva så? Om du bor en time utenfor Oslo forstår jeg det godt. Man kan fint bruke en time å reise fra øst til vest i Oslo, og selv det er pes i en hektisk hverdag. Skal man reise ut av Oslo i tillegg, er det mye styr. Pluss at det handler om hva slags liv man ønsker. Jeg - som ikke har bil - kunne ikke tenke meg å date noen utenfor Oslo fordi det blir mer stress og planlegging på når/hvor man treffes, mindre rom for spontant og casual - og mer press på overnattinger som ikke alle ønsker å legge opp til fra dag 1. Og jeg hadde ikke likt at noen flyttet til "min by" pga meg; det er mer press på et nystartet forhold. Og for ordens skyld; jeg har både datet - og vært i forhold med - menn som bor utenfor Oslo så snakker av erfaring. Og da var jeg student med fleksibel dagsplan. 2 personer i jobb = enda mer logistikk ikke alle ønsker. Så må være lov å ikke ville date noen som bor utenfor Oslo. Anonymkode: 3d5c3...55f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 Du bør spesifisere at du ikke er ute etter langdistanseforhold og søker en som bor i nærheten av deg. Hvis ikke følger jo folk flest "kjærlighet har ingen grenser", og så lenge man kommer overens tenker mange at en av partene kan være flyttbare. Jeg fikk besøk av en nettdate fra andre kanten av landet, tok sjansen og vi hadde snakket sammen på chat og telefon daglig i flere måneder. Etter besøket dro han ikke hjem igjen, kun for å hente tingene sine, og flyttet inn hos meg og vi er fortsatt sammen i dag Anonymkode: 3f957...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva så? Om du bor en time utenfor Oslo forstår jeg det godt. Man kan fint bruke en time å reise fra øst til vest i Oslo, og selv det er pes i en hektisk hverdag. Skal man reise ut av Oslo i tillegg, er det mye styr. Pluss at det handler om hva slags liv man ønsker. Jeg - som ikke har bil - kunne ikke tenke meg å date noen utenfor Oslo fordi det blir mer stress og planlegging på når/hvor man treffes, mindre rom for spontant og casual - og mer press på overnattinger som ikke alle ønsker å legge opp til fra dag 1. Og jeg hadde ikke likt at noen flyttet til "min by" pga meg; det er mer press på et nystartet forhold. Og for ordens skyld; jeg har både datet - og vært i forhold med - menn som bor utenfor Oslo så snakker av erfaring. Og da var jeg student med fleksibel dagsplan. 2 personer i jobb = enda mer logistikk ikke alle ønsker. Så må være lov å ikke ville date noen som bor utenfor Oslo. Anonymkode: 3d5c3...55f Akkurat det her! Alt for stort press! ts 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør spesifisere at du ikke er ute etter langdistanseforhold og søker en som bor i nærheten av deg. Hvis ikke følger jo folk flest "kjærlighet har ingen grenser", og så lenge man kommer overens tenker mange at en av partene kan være flyttbare. Jeg fikk besøk av en nettdate fra andre kanten av landet, tok sjansen og vi hadde snakket sammen på chat og telefon daglig i flere måneder. Etter besøket dro han ikke hjem igjen, kun for å hente tingene sine, og flyttet inn hos meg og vi er fortsatt sammen i dag Anonymkode: 3f957...3dc Det var litt kult å lese! Såklart kan det fungere, og veldig kjekt å lese om dem hvor det faktisk fungerte. Ts Anonymkode: ec2f6...6eb
Kalevala Skrevet 13. mai 2018 #19 Skrevet 13. mai 2018 Du må nok spesifisere bedre ja. Folk skjønner og tolker så forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå