Gå til innhold

Rekker aldri å sende melding først

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en utrolig fin fyr. 

Det har vært ganske klart fra første date at han er veldig interessert. Jeg liker han godt, men vet ikke om det er det store enda og har sagt at jeg trenger tid. Jeg har det ganske travelt i hverdagen med to store barn, han har ikke barn.

"Problemet" er at han alltid tar kontakt først. Jeg tenker på han, men har ikke behov for så hyppig kontakt som han. Jeg rekker aldri å kjenne på savn eller ønske om kontakt før det har ramlet inn en melding eller to fra han. Noen ganger venter jeg mange timer med å svare fordi jeg er opptatt med mine ting eller rett og slett ikke orker å forholde meg helt til det.

Egentlig burde jeg jo føle meg heldig som opplever at en fantastisk mann liker meg så godt og tenker på meg ofte. Det gir jo en enorm trygghet i en eventuell startfase. Men ja, jeg kjenner vel at det nesten har motsatt effekt, det blir mer enn jeg vil ha.

Jeg har flere ganger uttrykt at ting må få utvikle seg i rolig tempo, at jeg trenger tid og at jeg er mer "okkupert" i min hverdag. Jeg har ikke lyst å si det rett ut til han, men hvordan kan jeg få snudd denne situasjonen?

Anonymkode: 42412...aea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe du kan forandre. Du har sagt nok til han. Når han ikke tar det, så er det fordi dere bare er for ulike på dette området. Dere har forskjellige behov. Bare aksepter det.

Anonymkode: aa09b...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Bare si det direkte til han. Han må ta det litt mer rolig, la deg merke savne og at du vil sende meldinger også etterhvert :)

Anonymkode: a71cd...381

AnonymBruker
Skrevet

Du er egentlig ikke interessert i han. Ellers hadde du ikke opplevd dette som et problem.

Anonymkode: a9fbf...1c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende han til meg, jeg vil gjerne ha en mann som er litt "på" og sender meldinger og viser at han tenker på meg osv. :) 

Anonymkode: 79638...ec3

• Liker 1
Skrevet

Du må bare fortelle han hvordan du føler på dette. Er ikke noe galt i det. Alle er jo forskjellig. Legg det frem slik du har lagt det frem her, så forstår han det og du slipper å gå rundt med dårlig samvittighet. Tror ikke du får snudd det før han skjønner hvordan du føler på det.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sende han til meg, jeg vil gjerne ha en mann som er litt "på" og sender meldinger og viser at han tenker på meg osv. :) 

Men jeg skjønner godt at folk er forskjellige og at du ikke syns noe om det. Da er det bedre at du sier i fra så du ikke mister interessen helt og så får du bare negative følelser for han og så sklir alt ut i sanden for dere. 

Og det er jo dumt hvis dette er en mann du ønsker å bli sammen med på sikt. 

Så kan det jo hende at han ikke tar det så bra og føler seg avvist og at dere bare rett og slett er for forskjellige. Så det kan hende han føler det som ei bøtte isvann over hete følelser og så trekker seg unna. 

Men det er kanskje en sjanse du må ta for at du ikke skal føle deg kvelt? 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er egentlig ikke interessert i han. Ellers hadde du ikke opplevd dette som et problem.

Anonymkode: a9fbf...1c0

Jeg har det på samme måte med min date. Men det er en forskjell. Og det er at jeg elsker at han sender og tar kontakt støtt og stadig. Men jeg er interessert i han. 

Anonymkode: 5281e...a08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt tullete å beskylde TS for at hun bare ikke er interessert i han. Hun opplyser jo at hun har to barn. Det er en ganske annen hverdag enn å være uten barn.

Anonymkode: aa09b...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...