Gå til innhold

Smuldrepai - haster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage smuldrepai til i ettermiddag/ kveld. For å slippe å stå å lage den mens gjestene er her, har jeg gått i gang med å male mandler, og blande sammen hvetemel og sukker.

Ser i oppskriften at den skal serveres nystekt. Kan jeg lage den klar med vaniljekrem i bunn, blåbær og smuldredeigen på toppen nå, sette den i kjøleskapet og videre i ovnen rett før servering? Eller må den fryses ned? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det går fint :)

Anonymkode: b6ac0...c5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner dessverre ikke hva du bør gjøre, men jeg aner at jeg hadde ELSKET denne paien 😍🙊 Lyst å gi oss oppskriften? Aldri smakt smuldrepai med vaniljekrem! Høres amazeballs ut! 

Anonymkode: 1f5a7...68c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville laget klar bunn, bærmiks og smuldrepai, og oppbevart dem i kjøleskap hver for seg, og så satt sammen rett før paien går i ovnen.

Toppingen kan miste crunch hvis den legges på paien flere timer før steking.

Anonymkode: ed82f...519

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville laget klar bunn*, bærmiks og smuldrepai, og oppbevart dem i kjøleskap hver for seg, og så satt sammen rett før paien går i ovnen.

Toppingen kan miste crunch hvis den legges på paien flere timer før steking.

*vaniljekrem mente jeg selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det går fint :)

Anonymkode: b6ac0...c5e

Enig, det burde funke helt fint. Om du vil være helt sikker kan du gjøre klart alt, men vente med å legge på smuldredeigen til du er klar til å sette den i ovnen. (Jeg vet ikke hvor mye fukt/væske det er i blåbærene, og smuldredeigen kan potensielt trekke det til seg om det blir stående lenge. Da blir den antakelig mindre sprø.) 

Anonymkode: a4e81...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...