Stellia Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Jeg skal lage smuldrepai til i ettermiddag/ kveld. For å slippe å stå å lage den mens gjestene er her, har jeg gått i gang med å male mandler, og blande sammen hvetemel og sukker. Ser i oppskriften at den skal serveres nystekt. Kan jeg lage den klar med vaniljekrem i bunn, blåbær og smuldredeigen på toppen nå, sette den i kjøleskapet og videre i ovnen rett før servering? Eller må den fryses ned?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Vil tro det går fint Anonymkode: b6ac0...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Jeg aner dessverre ikke hva du bør gjøre, men jeg aner at jeg hadde ELSKET denne paien 😍🙊 Lyst å gi oss oppskriften? Aldri smakt smuldrepai med vaniljekrem! Høres amazeballs ut! Anonymkode: 1f5a7...68c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Jeg ville laget klar bunn, bærmiks og smuldrepai, og oppbevart dem i kjøleskap hver for seg, og så satt sammen rett før paien går i ovnen. Toppingen kan miste crunch hvis den legges på paien flere timer før steking. Anonymkode: ed82f...519
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville laget klar bunn*, bærmiks og smuldrepai, og oppbevart dem i kjøleskap hver for seg, og så satt sammen rett før paien går i ovnen. Toppingen kan miste crunch hvis den legges på paien flere timer før steking. Anonymkode: ed82f...519 *vaniljekrem mente jeg selvsagt. Anonymkode: ed82f...519
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil tro det går fint Anonymkode: b6ac0...c5e Enig, det burde funke helt fint. Om du vil være helt sikker kan du gjøre klart alt, men vente med å legge på smuldredeigen til du er klar til å sette den i ovnen. (Jeg vet ikke hvor mye fukt/væske det er i blåbærene, og smuldredeigen kan potensielt trekke det til seg om det blir stående lenge. Da blir den antakelig mindre sprø.) Anonymkode: a4e81...e10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå