Gå til innhold

Vegansk grillmat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som griller noengang? Har egentlig hold meg til å steke noen enkle greier når folk griller, men tenkte det kunne vært litt koselig å grille iblant. Hva lager dere?

Anonymkode: 6ee91...112

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel både pølser og hamburgere som er veganske, så det kan jo grilles. Ellers syns jeg det er godt å grille mais, sopp, paprika, løk osv. Gjerne som grillspidd sammen med f.eks pølser. Jeg er ikke veganer, så vet ikke helt hvilke produkter som finnes, men grønnsaker er alltid godt

Anonymkode: 087a1...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker enten veganske ferdigprodukter eller så lager jeg marinerte grillspyd/aluminiumspakker med div grønnsaker og evt tofu. Og maiskolber :)

Anonymkode: 4f2a0...cb6

AnonymBruker
Skrevet

Grillsauser basert på en enkel olje med masse hakkede urter, hvitløk og most tomat, denne kan fint stå noen dager i kjøleskap. Lag spyd and grønnsaker du liker og kjøp mais, pensle alt med oljen og grill. 

Hjertesalat delt i to er god å grille, får frem sødme. Ananas og melon kan også grilles. Så kan man kanskje lage til veganske tilbehør som kalde salater med linser og bønner og ris som gir litt med protein og karbohydrat? 

Hilsen kjøttspiser uten peiling :P

Anonymkode: 53148...736

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Disse tingene griller jeg ofte:

Spyd med forskjellige grønnsaker 

Store sopp fylt med løk og tofu

Paprikaer fylt med f.eks ris og tomatsaus

Maiskolber

Vannmelon (toppes med balsamico og pinjekjerner etter grilling)

Poteter (store, som bakes) 

Tykke skiver av squash penslet med olivenolje og sennep 

Anonymkode: a6082...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...