Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg og "bestevennen" min har kranglet om noe veldig alvorlig. Hun er en sånn person jeg ikke greier å være i nærheten av lenger, grunnet at hun er en toxic person. Det vet jeg etter snart 6 år, men allikevel har jeg kommet tilbake til henne. Men jeg kjenner at nok er nok akkurat nå.

Men her er problemet. Vi går i samme klasse på videregående og kan rett og slett ikke komme unna. Vi sitter også ved siden av hverandre. Vi er en veldig liten klasse og folk kommer nok til å merke at noe har skjedd mellom oss.

Jeg vet jeg ikke burde bry meg, men jeg gruer meg til at folk på en måte kommer til å spør og legge merke til ting. Jeg hater sånne situasjoner. Jeg har jo tenkt til å oppføre meg som vanlige folk og hilse på "bestevennen" min og sitte ved siden av henne, siden det ikke er noe annet sted å sitte. Men men, jeg gruer meg til dett i morgen. 

Noen tips som kan hjelpe? Ps desperat....

Anonymkode: b7f5f...b20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare sitte et annet sted?

Anonymkode: 63203...7e8

Skrevet

Bare ikke vær "den slemme". Ikke baksnakk henne eller si noe negativt. Oppfør deg vanlig og hyggelig.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare sitte et annet sted?

Anonymkode: 63203...7e8

Tenkte i klasserommet 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Bare ikke vær "den slemme". Ikke baksnakk henne eller si noe negativt. Oppfør deg vanlig og hyggelig.

Selvfølgelig :) takk for råd 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenge igjen av dette skole året, neste år er du kanskje ferdig på vgs eller har mulighet til å bytte skole eller klasse? Hev deg over situasjonen, ikke lag dårlig stemning, ikke bruk tid og energi på å være uvenn med noen. Fokuser på skolen, fritidsaktiviteter og andre ting som gjør deg glad. Det er helt vanlig å miste kontakt med folk man gikk på vgs med, så at dere etterhvert mister kontakten er ikke uvanlig. Dere har kranglet, vær enig om å oppfør dere og la det ligge, så faser du henne helt naturlig ut uten å lage noe drama ut av det. Dette går fint :) Mandag blir ikke så ille som du tenker. Du fikser dette! 

Anonymkode: 3ce16...58e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis andre spør ville jeg bare ha sagt at det ikke er noe å snakke om og så gå over til et annet tema. Folk er sabla nysgjerrige, men dette har de rett og slett ikke noe med. Det kan også være farlig å begynne å snakke om det med tanke på relasjonen din med denne "bestevenninnen". Greit at det er kjølig mellom dere akkurat nå, men ingen grunn til å starte krig. 

Anonymkode: 6bbe0...c7f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lenge igjen av dette skole året, neste år er du kanskje ferdig på vgs eller har mulighet til å bytte skole eller klasse? Hev deg over situasjonen, ikke lag dårlig stemning, ikke bruk tid og energi på å være uvenn med noen. Fokuser på skolen, fritidsaktiviteter og andre ting som gjør deg glad. Det er helt vanlig å miste kontakt med folk man gikk på vgs med, så at dere etterhvert mister kontakten er ikke uvanlig. Dere har kranglet, vær enig om å oppfør dere og la det ligge, så faser du henne helt naturlig ut uten å lage noe drama ut av det. Dette går fint :) Mandag blir ikke så ille som du tenker. Du fikser dette! 

Anonymkode: 3ce16...58e

Tusen takk for råd :)

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis andre spør ville jeg bare ha sagt at det ikke er noe å snakke om og så gå over til et annet tema. Folk er sabla nysgjerrige, men dette har de rett og slett ikke noe med. Det kan også være farlig å begynne å snakke om det med tanke på relasjonen din med denne "bestevenninnen". Greit at det er kjølig mellom dere akkurat nå, men ingen grunn til å starte krig. 

Anonymkode: 6bbe0...c7f

Sant, Takk for råd :)

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Leiadenrare skrev:

bare prøv å vær hyggelig så går det nok greit :) tror jeg da.

Takk for råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...