Gå til innhold

Samarbeid med samboers ekskone er vanskelig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har to barn på 11 og 15 år. Samvær annenhver uke. Jeg har selv et barn på 11 år som bor her mest, da hun er hos pappaen sin annenhver helg.

Vi har hatt en følelse av at eksen hans ikke liker meg. Barna hans forteller moren sin mye om ting gang her hjemme, for moren har tatt opp en del ting med samboeren min. 

Det kan være alt fra hvilke forventninger i forhold til å rydde etter seg, ukepenger ol. 

Nå spurte ekskona om samboer kunne ha barna en natt, fordi hun hadde planer. Han forteller at han jobber natt, men at jeg er hjemme. Da svarte hun at da måtte hun spørre barna om de ville være sammen med meg. Samboer så at nå må du passe på hvilke signaler du sender ut mot barna. Hun ble sur på samboer da han svarte mot henne. 

Samboers datter er veldig i opposisjon mot meg for tiden, og det er ikke så rart kanskje... 

I følge ekskona hans så gjør vi alt feil. 

Anonymkode: bb80a...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En vesentlig opplysning her er jo hvor lenge dere har vært sammen. Er det i 8 år så stiller saken seg annerledes enn om dere flyttet inn sammen til jul. Jeg tenker at det er helt greit at hun spør barna, de skal være en ekstra natt hos far der far ikke er hjemme, da syns jeg barna må få lov til å si sin mening. Man kan jo fort føle seg som en pakke som sendes frem og tilbake, viktig at de får påvirke litt selv. At datteren hans er opposisjon kan også ha sammenheng med hvor lenge dere har bodd sammen, men husk at du har valgt situasjonen, hun er påtvunget den. 

Anonymkode: 141dd...115

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bodd sammen i 5år.

Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, RoH skrev:

Hva er det egentlig du lurer på? 

Sånn som jeg leser hi, så lurer hun nok ikke på noe. Hun bare forteller oss om ting og tang. :fnise:

Anonymkode: f2387...e65

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo klart hun må spørre barna når far ikke er hjemme. Er da ikke noe rart med det? Ikke sender det noen signaler heller, slik jeg skjønner. 

Anonymkode: 8323f...26c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At skilte foreldre diskuterer lommepenger og grensesetting er da både normalt og lurt? At tenåringer i opposisjon til autoriteter er heller ikke spesielt uvanlig, og at ungene får mene noe om hvor de skal være når hverken mor eller far er hjemme er bare rett og rimelig. Ser ikke helt problemet - sånn umiddelbart tenker jeg at det ikke bare er mor som er vanskelig her.

Anonymkode: de062...269

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min har to barn på 11 og 15 år. Samvær annenhver uke. Jeg har selv et barn på 11 år som bor her mest, da hun er hos pappaen sin annenhver helg.

Vi har hatt en følelse av at eksen hans ikke liker meg. Barna hans forteller moren sin mye om ting gang her hjemme, for moren har tatt opp en del ting med samboeren min. 

Hvorfor har dere denne følelsen? Hva baserer det seg på?

Det kan være alt fra hvilke forventninger i forhold til å rydde etter seg, ukepenger ol. 

Og problemet med dette er...? Alt høres helt normalt ut. Det handler jo å samkjøre seg, ha like forventninger til barn i den alderen så det ikke blir rot og skaper forvirring for barna. Jeg vil si at de snakker om dette er veldig bra, ros til dem! 

Nå spurte ekskona om samboer kunne ha barna en natt, fordi hun hadde planer. Han forteller at han jobber natt, men at jeg er hjemme. Da svarte hun at da måtte hun spørre barna om de ville være sammen med meg. Samboer så at nå må du passe på hvilke signaler du sender ut mot barna. Hun ble sur på samboer da han svarte mot henne.  

Litt usikker på hva slags signaler han mener og hva han mener kan være negativt. Jeg tenker jo at det er dumt å si til tenåringene at nå skal dere være hos pappa, når pappa ikke er hjemme. Selv om dere ser på dere som en enhet så betyr det ikke at tenåringene likestiller dere.

Samboers datter er veldig i opposisjon mot meg for tiden, og det er ikke så rart kanskje... 

Tenåringer er i opposisjon hele tiden, både mot steforeldre og mot egne foreldre.

I følge ekskona hans så gjør vi alt feil. 

Som...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig er det mye negativitet rettet mot steforeldre her... Ja, tenåringer er i opposisjon mot foreldre også, men jeg vil tro TS nevner det fordi de merker forskjell på jentas holdninger ovenfor henne og ovenfor andre voksne i nær relasjon. 

Jeg tenker det er litt spesielt hvis mor må spørre barna om å sove hos dere mens far er borte, når dere har bodd sammen så lenge. Du er jo en naturlig omsorgsgiver når både mor og far da skal bort.

Kanskje far burde prøve å prate ut med mor, si ting som det er, at dere har litt inntrykk av at hun ikke er helt fornøyd med hvordan ting gjøres hos dere, og at dere lurer på om den følelsen stemmer? Si at dere tar det opp fordi dere ønsker et godt samarbeid, så dere vil gjerne vite det hvis hun mener at dere gjør noe galt.

Anonymkode: a2975...bdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekskoner er helt forferdelige :kosteskaft:

Anonymkode: dc3ac...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...