Gå til innhold

Starte flyreisen fra mellomlandingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vi har bestilt fly Billund - Oslo gjennom flightfinder. Nå har de kansellert dette flyet og satt oss på fly Billund - København - Oslo. Vi reiser fra Odense og synes det var like greit å bare dra fra København da situasjonen ble slik. Når vi kontaktet flightfinder ang dette sier de at vi må kjøpe til en ekstra pakke for å gjøre disse endringene. 

Så, spørsmålet er; kan vi bare dra til København og ta flyet derifra? Har det noen betydning at vi ikke er med fra Billund? 

På forhånd, takk for svar! :)

Anonymkode: d1fb9...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du ta kontakt med de du har kjøpt av å få endret billetten. Møter du ikke opp i Billund, blir billetten mest sannsynlig kansellert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan dere ikke. Møter dere ikke opp på første strekket blir hele billetten kansellert. Hadde dere kjøpt strekningene som enkeltbilletter i utgangspunktet hadde det gått fint, for da hadde de ikke «visst om hverandre». 

Hvis dere nå har to ulike flyselskap, sjekk med kundeservicen deres. Det er reisebyrået dere booket gjennom som har ansvaret, men det kan jo være flyselskapene gir bedre svar. Snodig ordning forresten, dere må betale for å gjøre noe med en endring dere ikke har bedt om...

Anonymkode: da863...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent med å kontakte flyselskapet til den dagen dere skal fly. Da bør det gå bra. 

Hvis dere ikke møter opp på startflyet så kanselleres hele reisen - men ikke hvis du sier fra om at du kommer på senere. 

Anonymkode: 2faa5...ab8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan dere ikke. Møter dere ikke opp på første strekket blir hele billetten kansellert. Hadde dere kjøpt strekningene som enkeltbilletter i utgangspunktet hadde det gått fint, for da hadde de ikke «visst om hverandre». 

Hvis dere nå har to ulike flyselskap, sjekk med kundeservicen deres. Det er reisebyrået dere booket gjennom som har ansvaret, men det kan jo være flyselskapene gir bedre svar. Snodig ordning forresten, dere må betale for å gjøre noe med en endring dere ikke har bedt om...

Anonymkode: da863...49d

Derfor bestiller jeg alltid direkte av flyselskapet. Langt enklere å forholde seg til, og i de fleste tilfeller langt mer løsningsorienterte enn det et eller annet obskurd reisebyrå er.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vent med å kontakte flyselskapet til den dagen dere skal fly. Da bør det gå bra. 

Hvis dere ikke møter opp på startflyet så kanselleres hele reisen - men ikke hvis du sier fra om at du kommer på senere. 

Anonymkode: 2faa5...ab8

Det er høyrisiko og TS risikerer å stå uten billett.

TS; Reisebyrået har kanskje en chattefunksjon el l for enklere å komme i kontakt for å gjøre om på billetten? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det en gang. Sendte mail dagen før og fikk bekdreftelse på at det var i orden. Kom meg fra Bangkok til Oslo. :) 

Anonymkode: 39143...56a

Skrevet
6 minutter siden, Missfitness skrev:

Det er høyrisiko og TS risikerer å stå uten billett.

TS; Reisebyrået har kanskje en chattefunksjon el l for enklere å komme i kontakt for å gjøre om på billetten? 

Når jeg leser om flightfinder så tror jeg ikke TS kan håpe på det. Flightfinder har en kundeservice som ikke ligner grisen for å si det pent. Det finnes og tråder om det her inne.

Skrevet
1 minutt siden, Kjetil E skrev:

Når jeg leser om flightfinder så tror jeg ikke TS kan håpe på det. Flightfinder har en kundeservice som ikke ligner grisen for å si det pent. Det finnes og tråder om det her inne.

OK, kjenner ikke til den spesifikt.

Forstår på generell basis ikke hvorfor folk handler reiser på mer eller mindre ukjente aktører. Setter som minste krav at den har en chattelinje som kan fikse opp i ting. Enig i at rett fra flyselskap stort sett er best, med mindre det er STOR prisforskjell. 

• Liker 2
Skrevet

Mitt umiddelbare svar er nei.

En tommelfingerregel med gjennomgående billetter er at møter dere ikke opp til den første flighten blir hele reisen kansellert. En annen tommelfingerregel angående flybilletter er at jo billigere billett jo mindre mulighet for å gjøre endringer.  En tredje er at jo billigere billett jo høyere gebyr for å gjøre endringer (om det er mulig).

Les betingelsene for billetten, det bør fremkomme der om det er mulig å gjøre endringer og hva det eventuelt koster - er mulig den "ekstra pakka" fra Flightfinder er endringsgebyr.

Ellers er jeg enig i at det beste er å kjøpe flybilletter direkte fra flyselskapet enn fra en eller annen obskur tredjepart. Jeg bestiller også alltid hotellrom direkte fra hotellet/kjeden det tilhører. Om noe skulle skje er det mye bedre sjans for å få god, rask hjelp enn om fra en tredjepart. De fleste flyselskaper har jo døgnåpen kundeservice og hoteller har jo for det meste resepsjonen bemannet 24/7. 

Googlet Flightfinder og det frister ikke å kjøpe flybilletter derfra for å si det mildt:

https://www.tv2.no/a/7130175/

https://no.trustpilot.com/review/flightfinder.se - legg merke til at de positive anmeldelsene stort sett er svenske og skryter av at det er lett å booke der...:lur:

http://olemski.blogspot.no/2015/12/flightfinder-ligg-unna.html

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...