Gjest Rux Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Er det noen som har tips til en ipad-holder som kan brukes til barn som sitter i bakovervendt sete i bilen (altså festes på framsiden av nakkestøtta, ikke baksiden). Den må selvfølgelig være kollisjonssikker, så ikke bare noe billige greier fra eBay.
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Jeg forstår ikke greia med at så små barn, skal sitte med I-pad....
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Tror ikke det finnes en eneste en som er kollisjonssikker. I sammenstøt er det ingen garanti for det og mest sannsynlig havner iPaden midt i fjeset på poden. I fart vil en iPad veie nok til å gjøre fatale skader. Anonymkode: 67e7a...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Besafe kommer med en nå i mai som er kollisjonstestet. Ellers har du en fra axkid. Men dette er lommer som er festet på ett setetrekk. Tror ikke det finnes kollisjonstetet som man fester på nakkestøtten. Anonymkode: c39df...4d9 2
Gjest Rux Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Jo da, jeg har sett en som var kollisjonssikker, men den kunne bare festes på baksiden av nakkestøtta, og kunne dermed ikke brukes til bakovervendt stol. At jeg ønsker at barnet mitt skal ha mulighet til å se litt på film når vi skal kjøre veldig langt er vel fullstendig opp til meg.
Gjest Rux Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Besafe kommer med en nå i mai som er kollisjonstestet. Ellers har du en fra axkid. Men dette er lommer som er festet på ett setetrekk. Tror ikke det finnes kollisjonstetet som man fester på nakkestøtten. Anonymkode: c39df...4d9 Så flott! lommer festet i setetrekk funker fint det! Jeg har bare sett de til å feste på nakkestøtta før, men lomme hørtes jo veldig lurt ut
Minlillelykke Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 27 minutter siden, Catalina Culès skrev: Jeg forstår ikke greia med at så små barn, skal sitte med I-pad.... For barn som hater å kjøre bil er det redningen på lengere turer. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 Besafe sitt setetrekk med nettbrettholder er det eneste som er kollisjons-sikret. Jeg kjøpte på barnas hus for 599 kr. Dyrt, men verdt det for oss som har barn som ikke liker å kjøre bil. Jeg har to barn som sitter bakovervendt, og kjøpte trekket og monterte det i midten, da kan begge se på. Anonymkode: d32ae...4f1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 41 minutter siden, Catalina Culès skrev: Jeg forstår ikke greia med at så små barn, skal sitte med I-pad.... Det er hundre ganger bedre å la barnet se på ipad i bilen, og ha han/hun bakovervendt enn å snu barnet fordi ''det ikke liker å kjøre bil'' og ikke får se på ipad. Dessuten påvirker et hylende barn konsentrasjonen, så om sjåføren får ro av ipad er det absolutt lurt! Anonymkode: d32ae...4f1 5
Gjest Rux Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 Da fikk jeg bestilt Besafe sin på Lilleprinsen. Kostet 599,- der også, men det er absolutt verdt pengene når det er kollisjonssikkert! Tusen takk for tips, da kan vesla få en bedre biltur og samtidig være trygg hvis det skulle skje noe
Lumos Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 Vi har en ren ipad/nettbrettholder. Den festes med to forskjellig klips, en vannrett rundt hodestøtten og en loddrett. Man setter ipaden inn i et hylster og strammer med en slags skrumekanisme, lik sånne som kan være på sko. Kjøpt på Clas O. mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 8 timer siden, Catalina Culès skrev: Jeg forstår ikke greia med at så små barn, skal sitte med I-pad.... Sa en som ikke har barn... Anonymkode: bc5a1...437 1
ablaze Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sa en som ikke har barn... Anonymkode: bc5a1...437 nja.. Jeg har to barn og ingen ipadholder i bilen... Det er faktisk ikke alle som lar/ønsker at barna skal se så mye på ipad/TV..
Minlillelykke Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 38 minutter siden, ablaze skrev: nja.. Jeg har to barn og ingen ipadholder i bilen... Det er faktisk ikke alle som lar/ønsker at barna skal se så mye på ipad/TV.. Hvis vi skal komme oss lenger enn til besteforeldrene må vår eldste se på pad. Ellers er det hyl hele veien. Nå ser han ekstremt lite både tv og pad ellers, så kjenner de få gangene vi kjører så langt ikke plager meg. Vi har kun på pad om vi kjører minst en time hver vei 1
2018_gjest Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sa en som ikke har barn... Anonymkode: bc5a1...437 Jeg har barn, og mener det samme. Ser ikke poenget med sånt i bilen. Barn tilpasser seg lett, om bare foreldrene gidder å gjøre en innsats i overgangsfasen. Min datter hadde sin periode der hun hatet bilkjøring og kunne skrike og tulle for full hals. Jeg var tålmodig, streng og bestemt. Det tok sin tid, men det hjalp. Mange foreldre gir barna sine ipad så fort de viser misnøye på bilturer, og det er så feil! Barn må lære at ikke alt er gøy, men det må gjøres. Ikke sy puter under ermene på barna.. 1
Miss.Wildfox Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 (endret) .. Endret 6. februar 2019 av Miss.Wildfox 2
ablaze Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 Jeg tror mye kommer ned til foreldrenes forventninger til barna og innsatsvilje. Dersom foreldrene forventer at barna skal sitte stille og se ut vinduet hele turen så forstår jeg at det ikke fungerer lenger enn 3.5 minutter. Når vi kjører lang tur sitter gjerne en av foreldrene seg bak mellom bilstolene i perioder. Vi holder også barna i aktivitet med billeker, musikk/allsang, hyppige stopp, reisegodt i form av frukt, kjeks og eller godteri ++ Jeg ser jo at jeg lar barna se lite på ipad sammenlignet med andre, men de får sin dose våre også. Det skal nevnes at de ikke får se på tv/ipad hver dag, for vi setter oss gjerne ned på kvekden og leser en bok, spiller et spill, spiller kort, finner på annen aktivitet i stedet for tv. Jeg satt aldri mine babyen foran tv og tror at det er noe av årsaken til at de i dag ikke ser så mye på skjerm som andre jevngamle. Alt med måte, men det er ikke tvil om at det er mange barn som i dag ser ALT for mye på skjerm..
Miss.Wildfox Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 (endret) . Endret 6. februar 2019 av Miss.Wildfox 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #19 Skrevet 15. mai 2018 På 13.5.2018 den 10.02, Rux skrev: Da fikk jeg bestilt Besafe sin på Lilleprinsen. Kostet 599,- der også, men det er absolutt verdt pengene når det er kollisjonssikkert! Tusen takk for tips, da kan vesla få en bedre biltur og samtidig være trygg hvis det skulle skje noe Så bra at du valgte noe sikkert <3 Utenom dette og Axkid sitt så finnes det desverre ingenting som er godkjent. Mange bruker det dog for det..... Anonymkode: 00b16...455
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #20 Skrevet 15. mai 2018 På 13.5.2018 den 21.27, Miss.Wildfox skrev: Jeg er for å redusere bruk av iPad og TV hos barn men når de sitter i bil så er de stroppet inaktive uansett. Jeg var på HLR kurs med en dreven ambulansearbeider en gang, han mente den tids DVD-spiller i bil var en av de beste oppfinnelsene for overlevelse hos barn i bil. 1) fordi barna ble sittende riktig i bilstol, 2) fordi de ikke lekte med beltet så det satt ugunstig ved en kollisjon og 3) fordi sjåføren fikk ro! men da må man ha en som tåler en kollisjon, en som er testa. Hjelper ikke at ungen sitter i ro osv, om de får en Ipad med noen hundre kilos vekt rett i huet. Anonymkode: 00b16...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå