Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er kommet i et vanskelig dilemma. For noen måneder siden kom min eldste sønn ut som homofil, og dette er noe vi selvsagt ikke har noe problem med. Derimot er vi litt usikre på den nye kjæresten/daten hans. Sønnen vår er akkurat fylt 17, mens den nye kjæresten er snart 22. Normalt sett ville vi sagt at det var helt uaktuelt, men kjæresten hans er vært en god venn av familien, og satt til og med barnevakt for barna våre da de var yngre. Altså kjenner vi han svært godt, og vet han er en real gutt.

Hva ville dere gjort i samme situasjon?

Anonymkode: 84432...5fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden de er menn , og dere kjenner han godt, så ville jeg ikke reagert på alderen her i det hele tatt :) Veldig bra da at han har blitt sammen med en som dere kjenner fra før og vet at er en bra gutt!

Hvis det hadde vært en ung jente og litt eldre gutt, og dere ikke kjente han fra før ville jeg sett det litt anderledes, for gutter har en seksuell makt over jenter og utnytter ofte jenter, og spesielt ukjente eldre gutter skal man jo være litt obs på

Anonymkode: 4127c...1a6

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

4 år er da ikke allverden.

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden de er menn , og dere kjenner han godt, så ville jeg ikke reagert på alderen her i det hele tatt :) Veldig bra da at han har blitt sammen med en som dere kjenner fra før og vet at er en bra gutt!

Hvis det hadde vært en ung jente og litt eldre gutt, og dere ikke kjente han fra før ville jeg sett det litt anderledes, for gutter har en seksuell makt over jenter og utnytter ofte jenter, og spesielt ukjente eldre gutter skal man jo være litt obs på

Hvada «siden de er menn»? Hva er poenget med det? Menn kan utnytte andre menn, det er vel lik viktig for en 17 år gammel skeiv gutt å ta vare på integriteten og selvfølelse sin, som for en 17 år gammel jente? 

Endret av duplexx
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det beste man kan gjøre er å snakke med ungdommene sine om sånne ting. Fortell han at du liker kjæresten hans veldig godt, men at du som mamma bekymrer deg litt for aldersforskjellen, og hvorfor. Si at du stoler på hans dømmekraft, men at det er viktig for deg at han vet at aldersforskjeller kan være en utfordring, og skulle det være noe er du der for han uansett. Man får dessverre ikke beskyttet en 17åring mot alt, men man kan hvertfall veilede og forberede dem.

Anonymkode: c8500...dd0

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normalt sett ville vi sagt at det var helt uaktuelt

Tror du virkelig at du kan bestemme hvem en 17åring skal være kjæreste med? 

Hvis du prøver å nekte ham så vil han jo bare gjøre det likevel, men skjule det for dere. Mye bedre at dere har et forhold hvor han ikke er redd for å si ting. Da kan du heller gi gode råd som muligens når inn. 

At han har fortalt at han er homofil og har kjæreste synes jeg du skal sette pris på. 

Jeg synes heller ikke den aldersforskjellen er ille, uansett kjønn. Og du vet jo at kjæresten er en god person. 

Jeg ville bare vært glad. Men snakket åpent med ham om hva som er et sunt forhold, sikker sex osv. 

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke dette høres særlig krise ut, nei, men enig i at du kan snakke med han om det. Det er ikke noe mer du kan gjøre, og så lenge han er klar over at det KAN være en maktforskjell pga alder, så holder nok det som beskyttelse. Men for alt du vet så kan det gå den motsatte veien, personlighet er viktigere enn alder og denne 22-åringen kan like godt ende opp som din sønns tøffel ;)

Jeg har sett "uskyldige" unge jenter flette eldre menn rundt fingrene på den mest manipulerende måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk siden sønnen din bare er 17 år, men hvis kjæresten hans er en grei gutt du (og sønnen din) har kjent i mange år, så syns jeg det er greit. Hvorfor folk som har passert 20 skal være sammen med noen som ikke er myndige enda sliter jeg med å forstå, uansett kjønn eller legning, men det er nå en annen sak

Anonymkode: 17125...d50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, unge, homofile gutter er da minst like sårbare og utsatte for overgrep fra eldre menn, når de oppsøker homofile miljøer. Dette kan du visst ingenting om. 

Når det er sagt, fire år er en normal aldersforskjell i denne alderen, så det hadde jeg ikke hengt meg opp i. Dessuten er han 17 år gammel, og kan velge den kjæresten han vil. Ta praten. 

Anonymkode: 1793a...9e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...