Gå til innhold

Horekunde?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Kanskje det finnes "lykkelige horer", men jeg tror ikke de tilhører majoriteten som står i Kvadraturet i Oslo,  når det er -10 grader, i miniskjørt, med en hallik hengende rundt hjørnet for å passe på. Heller ikke når man tilhører gruppen kvinner som gjør dette for å få et skudd heroin. Tror dere dette er et lykkelig liv?
Her viser du at du ikke har det minste peiling på hva du snakker om, du bare antar at det er "slik og slik" fordi det eneste du hører om prostitusjon, er dt som foregår i/på strøkene. Altså de områdene der narkovrakene eller importerte jenter fra østen tvinges til å selge kroppene sine for narkotika eller pga en hallik. Ja, kjøp og salg av sex i denne settingen er galt.

Men, nå er det bare slik at det er en forsvinnende liten del av prostitusjonen som foregår på denne måten. Det meste av kjøp og salg av sex foregår i private leiligheter i annonyme bygårder, og som leies og betjenes av kvinner som langt i fra er noen narkovrak. Disse kvinnene bare ler når de hører propagandaen fra de som hevder at majoriteten av prostituerte er der pga menneskesmuglig, dop eller misshandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her viser du at du ikke har det minste peiling på hva du snakker om, du bare antar at det er "slik og slik" fordi det eneste du hører om prostitusjon, er dt som foregår i/på strøkene. Altså de områdene der narkovrakene eller importerte jenter fra østen tvinges til å selge kroppene sine for narkotika eller pga en hallik. Ja, kjøp og salg av sex i denne settingen er galt.

Men, nå er det bare slik at det er en forsvinnende liten del av prostitusjonen som foregår på denne måten. Det meste av kjøp og salg av sex foregår i private leiligheter i annonyme bygårder, og som leies og betjenes av kvinner som langt i fra er noen narkovrak. Disse kvinnene bare ler når de hører propagandaen fra de som hevder at majoriteten av prostituerte er der pga menneskesmuglig, dop eller misshandling.

Har du noe grunnlag for denne påstanden? Faktainformasjon? Eller er det bare ønsketenkning fra din side? Leste på Pro- senterets sider at det nå finnes 12 "horehus" i Oslo, som er stort sett operert av bakmenn. 80% av de gateprostituerte er nå utlendinger.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...ticle960993.ece

Gjest Anonymous
Skrevet
Har du noe grunnlag for denne påstanden? Faktainformasjon? Eller er det bare ønsketenkning fra din side?

Jepp, jeg driver faktisk et "solstudio/massasjeinstitutt" selv. Legg merke til tegnbruken her :wink:

Jeg har en masse norske jenter jobbende hos meg, de leier rom hos meg, og selger sine tjenester bak lukkede dører. Min versjon er at de selger massasje som er innenfor lovens rammer, og jeg tar kun betalt for utleie av rommet, hvilket slettes ikke er noe ulovlig. Prisen jeg tar for dette pr. time, kan jeg garantere deg at jentene ikke ville ha klart om de kun tilbød kundene masasje. Jentene er altså ikke ansatte hos meg, men de leier seg plass helt frivillig for å tilby sine tjenester.

Leste på Pro- senterets sider at det nå finnes 12 "horehus" i Oslo, som er stort sett operert av bakmenn.  

For noe sprøyt! Bare i umiddelbar nærhet av våre lokaler vet jeg om 8 lokaler hvor det tilbys sex i fra, og vi befinner oss ikke i de mest kjente strøkene når det gjelder prostitusjon. Men, som sagt så er det veldig sjelden noen annonserer sine tjenester som horehus.

80% av de gateprostituerte er nå utlendinger.  

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/os...ticle960993.ece

Ja, desverre så er dette jenter som tvinges til prostitusjon av en hallik. De fleste norske jenter jobber kun for seg selv, og holder seg unna kunder fra "strøket" som ikke er blandt de mest resurssterke og som ikke har særlig betalingsevne. Jentene hos meg ville aldri solgt sex til prisen de MÅ gjøre det for på strøket. Hvorfor? Jo fordi da hadde aldri disse jentene klart å opprettholde den levestandarden de har i dag. De tjener faktisk veldig mye penger, selv om du neppe vil at det skal være tilfellet.

Du kan tro at jeg synser eller øsnker at ting skal være slik eller slik, men fakta er at jeg har en del kjennskap til denne bransjen og VET mer enn jeg tror noe som helst.

Skrevet

Prisen jeg tar for dette pr. time, kan jeg garantere deg at jentene ikke ville ha klart om de kun tilbød kundene masasje.

Så du er med andre ord hallik?

Uansett om noen få jobber innenfor trygge rammer, så er det så utrolig mange som ikke gjør det. Det vil alltid være "solskinnshistorier", men vold, dop og tvang er hverdagen for de fleste.

Gjest *Fiona*
Skrevet

Ojojojoj.

Spennende debatt, med mange av de klassiske "argumentene" på hver side.

Om en partner har problemer med meg og sexlivet vårt, får han rede det ut med meg, ikke ved hjelp av en prostituert. Så enkelt er det, og der gir jeg meg ikke. Utroskap er ikke greit om det skjer med en prostituert eller med venninna mi - bedrag er det uansett, så lenge han holder det skjult for meg.

Prostitusjon er for øvrig en innmari sammensatt greie, og det er like intelligent å si at man er imot prostitusjon fordi det utnytter fok, som å si at dette er en god og lønnsom business for kvinner... sannheten kan være det ene eller det andre, og mange ting imellom.

Det jeg IKKE liker med prostitusjon, er den nedverdigende delen av det - der en kvinne må gjøre det eller blir tvunget av andre til å gjøre det, for å overleve, av mangel på andre muligheter.

Det jeg LIKER med prostitusjon (øh, der er en setning du ikke hører hver dag... hadde ikke trodd jeg skulle skrive det heller :ler: ) er det selvstendige med det, muligheten til å bestemme over seg selv, ta styringa og benytte de mulighetene man har.

Menn vil ha sex. Menn skyr av og til ingen midler for å få seg det, de er ikke kresne og har ingen standard eller for den saks skyld kobling mellom hjerte-hjerne-kropp - de vil ha sex, på den ene eller den andre måten.

Altså: Etterspørsel.

Kvinner, i store trekk, varierer selvsagt fra land til land osv osv, vil alltid, ser det ut til, i større eller mindre grad være avhengig av en manns velvilje/økonomi/behov for å "overleve" - enten du er en fattig prostituert i Thailand eller en enslig mor i et velstandsland; bare tenk over det: denne verden fungerer stort sett på menns premisser.

At en kvinne gjør det hun må/vil for å overleve eller skaffe seg bedre muligheter, er pinadø ikke mer enn du kan forvente...

Altså: Tilbud.

At det stinker at det er sånn er en annen sak...

Men det finnes som nevnt her også dem som faktisk liker å leve av det, skal vi da forby dem det fordi det finnes dem som er mer vanskeligstilte?

Det blir litt som å nekte den vanlige forbruker alkohol fordi det finnes enkelte som blir bavianer i fylla...

Selvsagt er sex en menneskerett, for søren... nærhet, seksualitet og bekreftelse er helt elementære behov, å fordømme det er å opphøye deg selv til noe du ikke er, og blir bare dumt å høre på.

Men at man selvsagt ikke skal gå over "lik" for å tilfredsstille egne behov, er innlysende.

Ønsketenkning å tro at det å være prostituert i hovedsak er en dans på roser og et karriere trekk i riktig retning - men at det foregår prostitusjon man ikke tenker over som man ikke snakker om, det er helt sikkert.

Sånn sett utveksler menn og kvinner tjenester hele tiden, ikke minst på hjemmebane... men jeg stopper resonneringen min her, ellers blir det full krig :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Sånn sett utveksler menn og kvinner tjenester hele tiden' date=' ikke minst på hjemmebane... men jeg stopper resonneringen min her, ellers blir det full krig :sjarmor:[/quote']

:hoho::hoho::hoho:

:ler: det tror jeg var klokt altså :ler:

men det gjenstår å se om "noen" klarer å avstå fra å plukke opp handsken og kommentere det alikevel da :wink:

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg har en masse norske jenter jobbende hos meg, de leier rom hos meg, og selger sine tjenester bak lukkede dører. (...)Jentene er altså ikke ansatte hos meg, men de leier seg plass helt frivillig for å tilby sine tjenester.

(...)

Du kan tro at jeg synser eller øsnker at ting skal være slik eller slik, men fakta er at jeg har en del kjennskap til denne bransjen og VET mer enn jeg tror noe som helst.

Dette var interessant. Jeg tillater meg å stille noen spørsmål, da du sannsynligvis er den med mest "peiling" i denne tråden.

- Vet du noe om utbredelsen av (såvel "frivillig" såvel som "ufrivillig") prostitusjon utenom Oslo? Er dette primært et storbyfenomen?

- Har du inntrykk av at dette yrket er noe folk velger utelukkende ut fra et selvrealiseringsperspektiv? Altså, gjør de det 100% ut fra egeninteresse, eller kan det ha sammenheng med gjeld, arbeidsledighet, etc. (Hvorvidt de hadde valgt annerledes hvis forholdene lå til rette for det).

- Er dette noe de gjør kun for en kort tidsperiode, eller kan de holde det gående i mange år?

- Hvis en kort tidsperiode, hva tror du er hovedårsaken til at de ikke fortsetter (med tanke på at det er lukrativt).

Jeg må ærlig innrømme jeg har vanskelig med å svelge et påstått faktum om at "frivillig prostitusjon" er utbredt, men jeg skal da forsøke ihvertfall :-) (Å forstå altså...)

Gjest Anonymous
Skrevet
- Vet du noe om utbredelsen av (såvel "frivillig" såvel som "ufrivillig") prostitusjon utenom Oslo? Er dette primært et storbyfenomen?
Jeg kjenner ikke til miljøer utenfor Oslo. Jeg vil anta andelsen "frivillig" (som du uthever) er lavere på mindre tettsteder, fordi disse stedene er mer oversiktige og man blir lett avslørt som hore på et lite tettsted. I store byer kan man ha en normal fasade overfor venner og naboer.

- Har du inntrykk av at dette yrket er noe folk velger utelukkende ut fra et selvrealiseringsperspektiv? Altså' date=' gjør de det 100% ut fra egeninteresse, eller kan det ha sammenheng med gjeld, arbeidsledighet, etc. (Hvorvidt de hadde valgt annerledes hvis forholdene lå til rette for det).[/quote']At jentene velger å selge kroppen sin ut i fra et selvrealiseringsperspektiv skjønner du selv at ikke er tilfellet. Derimot er det liten tvil om de gjør det ut i fra egeninteresse ved penge de tjener. De arbeider langt mindre enn andre og tjener meget gode penger kroppen sin. Dette er vnalige jenter som ikke vil ha problemer med å få seg annen jobb om de ønsker det, og de har som oftest mindre gjelde enn andre siden de tjener svart. Dermed går de ikke i banken og søker lån som andre.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva synes dere om menn og kvinner som kjøper sex enten fordi kona ikke vil gi dem sex/har manglende lyst' date=' eller fordi man sliter med å finne en "ordentlig" sexualpartner.?[/quote']

Interessant spørsmål.

Personlig ville det ikke falle meg inn å gjøre dette, men at det er utbredt er jeg som andre klar over.

Det er dog mange aspekter ved dette. Når du kommer inn her og spør om dette tror jeg du gjør lurt i å være klar over at 99 % av besvarelsen du får, vil ta utgangspunkt i kun 1 av disse aspektene. Altså grisete gamle menn som betaler for avsugning fra heroinavhengige kvinner.

Jeg synes derfor du gjør lurt i å stille et slikt åpent spørsmål, da det nok er mange aspekter som ofte går tapt, i denne saken - såvell som andre.

Godt og samfunnsengasjerende spørsmål!

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns ikke noen burde kjøpe sex, om de er i forhold. Men hva de som er fri og frank gjør, er og blir meg rævnende likegyldig.

:Nikke:

Gjest Jonas
Skrevet

Hadde ikke hatt noe imot å kjøpe sex om jeg hadde vanskeligheter med å skaffe sexualpartner på vanlig måte, og om det var med en dame som var i yrket frivillig.

Gjest Jonas
Skrevet
Hadde ikke hatt noe imot å kjøpe sex om jeg hadde vanskeligheter med å skaffe sexualpartner på vanlig måte, og om det var med en dame som var i yrket frivillig.

Jeg må samtidig presisere at jeg er klar over at bransjen ikke alltid er ren og noen driver med sex-slavehandel, som er et kjempeproblem.

Leste at 16-årige estlandske jenter ble leid ut som "finske studiner" som var ute etter å tjene penger og ha det gøy.

Men sannhen var en helt annen. Utfordringen blir jo da å vite hva som er frivillig og ikke. Noen jenter fra østblokken er kanske så desperate at for å redde familiens hus/leilighet, eller hva det måtte være at det gjør hva som helst. Noen blir kanskje tilmed kidnappet.

Denne saken og flere her:

http://nettavisen.by.com/nyheter.asp?query...ilewrite%5Bd%5D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må samtidig presisere at jeg er klar over at bransjen ikke alltid er ren og noen driver med sex-slavehandel, som er et kjempeproblem.

Leste at 16-årige estlandske jenter ble leid ut som "finske studiner" som var ute etter å tjene penger og ha det gøy.

Men sannhen var en helt annen. Utfordringen blir jo da å vite hva som er frivillig og ikke. Noen jenter fra østblokken er kanske så desperate at for å redde familiens hus/leilighet, eller hva det måtte være at det gjør hva som helst. Noen blir kanskje tilmed kidnappet.

Denne saken og flere her:http://nettavisen.by.com/nyheter.asp?query=sex-slave&so=filewrite%5Bd%5D

Du kan presisere så mye du vil, uansett er du en selverklært potensiell horekunde. At du sier det og er vel vitende om at en del jenter ikke gjør dette fordi de elsker yrket skremmer meg.

Men du er vel en bra representant for norske menn. Veldig mange potensielle horekunder der ute. Helt vanlige norske menn og familiefedre.

Dere tenker vel på en helt annen måte enn meg. Jeg synes kynismen og bruk-og-kast mentaliteten er forkastelig. Det er ikke verd lange forklaringer a la kafka eller andre menn her inne. Det blir patetisk for meg. Synes at svaret er veldig enkelt...men menn vil vel alltid prøve å rasjonalisere oppførselen sin enten ved biologiske termer eller noe i den dur.

Orker ingen slik diskusjon.

Som jente, kone, mor og medmennske blir jeg utrolig trist på menneskehetens vegne.

Klart at prostitusjon alltid vil forekomme. Menn er faen meg roten til alt vondt... (ikke sint, bare veldig trist.)

jepp, innrømmer det gjerne, er blitt kynisk jeg og

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med ordninger slik de har i danmark, der det er lovbestemt at mennesker med handicap kan kjøpe sex, og at en del av deres stønad kan dekke dette dersom de ønsker så selv?

Det gikk for ikke lenge siden (6 mnd?) en dokumentar på tv om akkurat dette. De satt det i et perspektiv jeg ikke selv hadde tenkt på prostitusjon som, og jeg er takknemmlig for det.

Gjest Katja
Skrevet

Når man snakker om prostitusjon så synes

jeg mange blander sammen "arbeidsforholdene"

og det moralske aspektet. Når noen sier at

prostitusjon er galt fordi noen blir grovt utnyttet så

blir det for meg det samme som å si at å kjøpe klær

er umoralsk fordi noen utnytter barn for å lage

klær. Det er ikke umoralsk generelt å kjøpe klær men

det kan være umoralsk å kjøpe enkelte merker

p.g.a. arbeidsforholdene. Tilsvarende kan det være

umoralsk å kjøpe kaffe, sjokolade, biler, sko fra enkelte

produsenter. Så etter min mening

kan man ikke bruke enkeltes

arbeidsforhold som begrunnelse for å ta generelt

avstand fra prostitusjon.

Noen tar avstand fra prostitusjon fordi de er tvunget

til å gjøre det fordi de trenger penger. Jeg synes også

at dette er en elendig begrunnelse. Vi gjør alle

en del ting vi normalt ikke ville gjort kun fordi vi trenger

penger.

Noen tar avstand fra prostitusjon fordi de prostituerte

"spiller" og det ikke er ekte. Men det gjør skuespillerene

og den hyggelige damen i resepsjonen også

(som egentlig er dritt sur etter en jævlig natt).

Så jeg mener at enkeltes "arbeidsforhold", om de gjør det

for pengene eller at de spiller ikke har noe med

om prostitusjon er umoralsk eller ikke. Så for meg

er spørsmålet "Er prostitusjon umoralsk uavhengig

av alle faktorene over?".

For meg er salg av sex umoralsk. For meg er det

så enkelt som at er man ikke gift skal man IKKE ha sex

og er man gift SKAL man ha sex. At andre mener

noen annet har jeg ikke problemer med. Men når

man begynner å blande inn arbeidsforhold som

begrunnelse...

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig godt innlegg, Katja!

Det er så sant så sant. Det er mange faktorer man må ta hensyn til, og her som ellers finnes det ikke noe JA, eller NEI. Noen prostituerer seg for å overleve, andre fordi de trenger penger til stoff, andre igjen fordi de er tvunget til det, noen fordi de tenner på å selge seg osv osv osv.. Jeg tror nok man ofte har lett til å ty til personlig argumenter også. Man tenker seg i egen situasjon, at man ikke trenger å selge seg da man lever et godt liv, og heller ikke tenner på det - og sluttningen man da drar er at dette burde gjelde for alle. Slik er det nok nødvendigvis ikke desverre.

Gjest *Fiona*
Skrevet

:o

Er det da umoralsk av begge parter - den som kjøper og den som selger? Eller mener du med "salg av sex" at det er de prostituerte som står for umoralen?

Og hvis jeg, som intelligent tenkende menneske med, la oss si, stor appetitt på sex og selvstendig og fri på alle plan ellers, skulle synes det var toppers å tjene gode penger på å ha sex, så er jeg umoralsk? I forhold til HVA? I forhold til hvem sin standard for å bruke kroppen sin og nyte?

Da kan jeg, med omtrent tilsvarende troverdighet, si at du er dum, trangsynt, fanatisk og uopplyst som bare vil ha sex når du er gift med noen?

Og, ja, det glemte jeg, fordomsfull og dømmende.

Du kan kalle det "arbeidsforhold" eller hva som helst; en persons levestandard eller for den saks skyld overlevelsesmuligheter ER nå engang i mange (ikke alle) tilfeller årsaken til prostitusjon.

Å rett og slett velge å se bort fra det er jo absolutt en effektiv måte å la være å ta stilling til hele spørsmålet på realistisk grunnlag.

Sett de tre apene? Intet hørt, intet sagt, intet sett...

Skal ikke "beskylde" noen for å være kristen, av fare for å fornærme noen kristne, men det lukter i det minste av uvitenhet og en viss arroganse.

Gjest *Fiona*
Skrevet
Kafka, du applauderer og motsier Katja i samme innlegg, men det er du sikkert klar over selv...(?)
Gjest Anonymous
Skrevet
Kafka, du applauderer og motsier Katja i samme innlegg, men det er du sikkert klar over selv...(?)

Jeg valgte å vektlegge og applauderer mangfoldet hun her belyser med tanke på prostitusjon :-)

Men si meg... Er du pytte, pytte-liten?

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...