Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #21 Skrevet 26. februar 2005 Nei, jeg synes ikke noe om det. Jeg mister respekten totalt for folk som kjøper sex, eller / og er utro mot sin partner. Jeg synes at dersom man er i et forhold med en annen, så skal man være trofast og lojal. Hvis man absolutt vil ha sex med andre, må man først gjøre det slutt / skille seg. Har man først gjort opp for seg med den man har, da kan man gå ut i verden og ha sex med alle single man møter, slik at det blir en heldags-jobb. Men ikke når man er i et forhold!
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #22 Skrevet 26. februar 2005 Det er egentlig et dårlig argument. I Nederland er både prostitusjon og bordeller lovlig, men de har overhodet ingen ren og fin industri. Det er tvert mot et av de verste stedene i hele Europa med tanke på dårlige forhold for prostituerte, mest på grunn av det enorme mottaket av trafficing (sexslaver). Nederland er et litt spesielt tilfelle. Nederland er i tillegg til å være svært sexliberalt også narkoliberalt. Som følge av dette tiltrekker Nederland seg mange folk fra Europa og resten av verden som har dette som "arbeidsområde". Og det er ikke alltid mors beste barn. Hvis derimot hele Europa var like liberalt som Nederland, så hadde Nederland unngått å bli oppsamlingsplassen for alt dette, og jeg tror at Nederlenderne fint kunne taklet sin egen prostitusjon. Trafficking er et problem så lenge prositusjonen er svart, men hvis det var UDI stakk innom bordellene en gang i uka, så skulle det godt gjøres å drive med det.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #23 Skrevet 26. februar 2005 Samme faen hva de gjør i andre land. Dette er universell menneske-moral vi snakker om her. Det er umoralsk og uanstendig å være utro mot sin partner. Man skal gjøre opp for seg før man bryter reglene og går videre. Det finnes noe som heter trofasthet, respekt og lojalitet. Hvis man vil bryte dette er man i følge minie standarder et menneske med svak karakterstyrke.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #24 Skrevet 26. februar 2005 Samme faen hva de gjør i andre land. Dette er universell menneske-moral vi snakker om her. Det er umoralsk og uanstendig å være utro mot sin partner. Man skal gjøre opp for seg før man bryter reglene og går videre. Det finnes noe som heter trofasthet, respekt og lojalitet. Hvis man vil bryte dette er man i følge minie standarder et menneske med svak karakterstyrke. Men nå snakker du om utroskap - ikke prostitusjon.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #25 Skrevet 27. februar 2005 Ja, snakker om utroskap. Fordi jeg synes de tingene henger sammen her. Mener man må kunne nevne utroskaps-momentet i en prostitusjonsdebatt. Når det gjelder kun prostitusjon mener jeg at det er greit. Kvinnene selger sine tjenester og menn kjøper dem. Jeg synes ikke det er moralsk greit, men ifølge markedsteori er det greit fordi det alltid har vært stor etterspørsel etter slike tjenester. Om det er uanstendig og moralsk forkastelig er en annen side ved dette. Ja, jeg synes det er uanstendig å både selge og kjøpe sex. Det er noe billig og fattigslig over det. Urent er det også.
Flowery Skrevet 27. februar 2005 #26 Skrevet 27. februar 2005 Har aldri skjønt meg på dem som er i stand til å kjøpe en prostituert. Av med buksa, damen skal gjøre det som de har avtalt (mannen bør jo føle seg ganske ego??) og etterpå.. Var det 500 du sa..? Dette må være følelseskalde menn!
Gjest Nightrider Skrevet 27. februar 2005 #27 Skrevet 27. februar 2005 Etter å ha vært sammen med en prostituert i ca 3 år, så kjenner jeg litt til denne bransjen. Kundene -Som oftest er det menn i ca 40-60 års alderen somer gift. -Eldre menn, ofte enkemann. -Menn med fysiske skavanker (f.eks amputert arm/bein osv) -Yngre gutter som er fustrerte. Her i byen vet jeg om veldig mange som kjøper sex, og det er ikke bare de som tror som kjøper sex. Sannsynligheten for at faren din er horekunde er stor, så tenk på det neste gang dere har sterke meninger om horekunder. Prostituerte: Alle de jeg kjenner som jobber med prostitusjon gjør det av egen fri vilje. Noen for å spe på inntekten for å ha et høyere luxusliv. Noen for å ha inntekt for å forsørge familie. Noen fordi di ikke ønsker å jobbe 7,5 timer hver dag, når de heller kan ha 1 kunde 3 hver dag...... Jeg syntes ofte at debatter om prostitusjon sklir litt ut der man kan sitte igjen med inntrykket at alle prostituerte er narkomane eller offer for trafficking. Mange gjør det av fri vilje for å oppnå noe, ikke ulikt alle oss andre som jobber for å tjene penger. Så til noe som er litt off topic: Salgsmetoder som jenter bruker, i for eksempel tv konkurranser for å vinne en jobb, kan jo av og til virke litt snålt. Har lagt merke til at enkelte kvinner selger på "sex". Det er litt langt å trekke det opp mot prostitusjon, men ser dere at man kommer ut i gråsonen. Jeg føler at disse kvinnene er på nivå med de som driver med "baby" språk, og dem er det mange av. Desverre så er vi altfor mange menn som lar oss lure Som avsluttning så kan jeg si at jeg er imot prostitusjon vist ikke begge parter ønsker det. Jeg er for prostitusjon vist begge parter får noe godt ut av det.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #28 Skrevet 27. februar 2005 Etter å ha vært sammen med en prostituert i ca 3 år, så kjenner jeg litt til denne bransjen. Kundene -Som oftest er det menn i ca 40-60 års alderen somer gift. -Eldre menn, ofte enkemann. -Menn med fysiske skavanker (f.eks amputert arm/bein osv) -Yngre gutter som er fustrerte. Her i byen vet jeg om veldig mange som kjøper sex, og det er ikke bare de som tror som kjøper sex. Sannsynligheten for at faren din er horekunde er stor, så tenk på det neste gang dere har sterke meninger om horekunder. Prostituerte: Alle de jeg kjenner som jobber med prostitusjon gjør det av egen fri vilje. Noen for å spe på inntekten for å ha et høyere luxusliv. Noen for å ha inntekt for å forsørge familie. Noen fordi di ikke ønsker å jobbe 7,5 timer hver dag, når de heller kan ha 1 kunde 3 hver dag...... Jeg syntes ofte at debatter om prostitusjon sklir litt ut der man kan sitte igjen med inntrykket at alle prostituerte er narkomane eller offer for trafficking. Mange gjør det av fri vilje for å oppnå noe, ikke ulikt alle oss andre som jobber for å tjene penger. Så til noe som er litt off topic: Salgsmetoder som jenter bruker, i for eksempel tv konkurranser for å vinne en jobb, kan jo av og til virke litt snålt. Har lagt merke til at enkelte kvinner selger på "sex". Det er litt langt å trekke det opp mot prostitusjon, men ser dere at man kommer ut i gråsonen. Jeg føler at disse kvinnene er på nivå med de som driver med "baby" språk, og dem er det mange av. Desverre så er vi altfor mange menn som lar oss lure Som avsluttning så kan jeg si at jeg er imot prostitusjon vist ikke begge parter ønsker det. Jeg er for prostitusjon vist begge parter får noe godt ut av det. Hvor naiv går det an å bli da? Begge parter får noe godt ut av det?? Den som er prostituert får den goden at hun mest sannsynlig må leve med psykiske problemer/anger resten av livet. Hvis hun er ekstra heldig får hun også herpes/hiv og andre godiser. Kutt ut!! Og for de horekundene som også tror at den prostituerte liker jobben sin og at det også finnes prostituerte som får orgasme: Jada, de er like glade i dere kunder som folk pleier å være glad når de får hull i hodet.
Gjest jubbe Skrevet 27. februar 2005 #29 Skrevet 27. februar 2005 Jeg fatter ikke hva som skulle være problemet med å kjøpe sex! Alle prostituerte er det da helt frivillig, fordi de synes det er helt greit å ha sex med masse fremmede menn. Og kunden kan da uansett ikke bry seg om hvilke grunner den prostituerte har for å tilby sex, eller hva hun synes om å gjøre det, man har da nok med sine egne problemer om man ikke også skulle begyne å ta andres problemer inn over seg, og horer har da dessuten som alle andre ansvar for sine egne valg. Hadde det å selge sex vært så fælt som noen utrolig nok påstår, så hadde de da bare latt være å selge seg, og heller sultet i hjel pga fattigdom, eller latt seg kverke av menneskehandlerne, eller bare sluttet med den tåpelige rusavhengigheten sin. Horer trenger da penger som alle andre, og siden det jo ikke går an å bare gi dem penger til å overleve, så gjør man dem da en stor tjeneste ved å la dem ha sex med en så en har en mulighet til å hjelpe dem med noen slanter. Det er synd at så få annerkjenner den viktige humanitære hjelpen horekundene bidrar med. Og hva er dette tullet med at man påfører dem psykiske skader? De fleste horer er jo istand til å selge sex fordi de allerede har blitt utsatt for overgrep, så skaden er jo allerede skjedd. En nedverdigelse fra eller til spiller vel ingen rolle. I bunn og grunn handler det enkelt og greit om markedsøkonomi, tilbud og etterspørsel, hvis tilbudet er der så kan det da ikke være noe galt med å etterspørre det. Og at tilbudet har eksistert så lenge som kjøpe-sex har, må da være det beste beviset på at dette er helt uproblematisk. Nei, død over empatien sier nå jeg, den bare kompliserer ting!
Gjest kenneth Skrevet 27. februar 2005 #30 Skrevet 27. februar 2005 Er det ikke bedre at de prostituerte selger kroppen sin' date=' fremfor å rane, gjøre innbrudd ol for å skaffe penger?[/quote'] Ke? Hvis ikke de prostituerte finner kunder, så betyr det at de går rundt og stjeler i stedet for? Fordommer blomstrer bra i februar tydeligvis. Alle trøndere har vel bart óg.
Gjest kenneth Skrevet 27. februar 2005 #31 Skrevet 27. februar 2005 Når det gjelder kun prostitusjon mener jeg at det er greit. Kvinnene selger sine tjenester og menn kjøper dem. Jeg synes ikke det er moralsk greit, men ifølge markedsteori er det greit fordi det alltid har vært stor etterspørsel etter slike tjenester. Så du rangerer altså markedsteori fremfor moral? Er det ikke bedre å tenke litt selv, fremfor å avfeie et stort problem med en læresetning fra ei bed.øk-bok? Om det er uanstendig og moralsk forkastelig er en annen side ved dette. Ja, jeg synes det er uanstendig å både selge og kjøpe sex. Det er noe billig og fattigslig over det. Urent er det også.Hvorfor er det urent? Og hvorfor er det moralsk forkastelig og uanstendig?
Gjest kenneth Skrevet 27. februar 2005 #32 Skrevet 27. februar 2005 Sannsynligheten for at faren din er horekunde er stor' date=' så tenk på det neste gang dere har sterke meninger om horekunder.[/quote'] Og hva definerers her som "stor sannsynlighet"? 1/20? 1/100? 1/100000? Kan være vi har et forskjellig forhold til ordet "stor". Hvis min far eksempelvis er en horekunde, hva slags relevans har det i.f.t. hva jeg føler om saken? Blir det plutselig mer "stuerent"? Om så krompen skulle vise seg å være horekunde, har dette svært lite å si for mitt standpunkt.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. februar 2005 #33 Skrevet 27. februar 2005 Hvor naiv går det an å bli da? Begge parter får noe godt ut av det?? Den som er prostituert får den goden at hun mest sannsynlig må leve med psykiske problemer/anger resten av livet. Hvis hun er ekstra heldig får hun også herpes/hiv og andre godiser. Kutt ut!! Og for de horekundene som også tror at den prostituerte liker jobben sin og at det også finnes prostituerte som får orgasme: Jada, de er like glade i dere kunder som folk pleier å være glad når de får hull i hodet. Unnskyld meg, men har ikke den prostituerte et ansvar her? Det er da virkelig hun som tilbyr tjenesten, og det må da være hennes valg. Nå snakker jeg IKKE om de som blir tvunget inn i det, men de som frivillig velger den løsningen. For tro det eller ei, så er det mange av de prostituerte som velger det frivillig. Det finnes også de som liker jobben sin, så nå fikk du kanskje deg en aha-opplevelsen, men det er fakta. Det er noen som har så stor sexlyst at de velger å tjene penger på det, så å si at det er naiv å tro at ingen gjør det, er og blir for dumt. For jeg tviler sterkt på at du har snakket med alle.
Flowery Skrevet 28. februar 2005 #34 Skrevet 28. februar 2005 Jeg fatter ikke hva som skulle være problemet med å kjøpe sex! Alle prostituerte er det da helt frivillig, fordi de synes det er helt greit å ha sex med masse fremmede menn. Og kunden kan da uansett ikke bry seg om hvilke grunner den prostituerte har for å tilby sex, eller hva hun synes om å gjøre det, man har da nok med sine egne problemer om man ikke også skulle begyne å ta andres problemer inn over seg, og horer har da dessuten som alle andre ansvar for sine egne valg. Hadde det å selge sex vært så fælt som noen utrolig nok påstår, så hadde de da bare latt være å selge seg, og heller sultet i hjel pga fattigdom, eller latt seg kverke av menneskehandlerne, eller bare sluttet med den tåpelige rusavhengigheten sin. Horer trenger da penger som alle andre, og siden det jo ikke går an å bare gi dem penger til å overleve, så gjør man dem da en stor tjeneste ved å la dem ha sex med en så en har en mulighet til å hjelpe dem med noen slanter. Det er synd at så få annerkjenner den viktige humanitære hjelpen horekundene bidrar med. Og hva er dette tullet med at man påfører dem psykiske skader? De fleste horer er jo istand til å selge sex fordi de allerede har blitt utsatt for overgrep, så skaden er jo allerede skjedd. En nedverdigelse fra eller til spiller vel ingen rolle. I bunn og grunn handler det enkelt og greit om markedsøkonomi, tilbud og etterspørsel, hvis tilbudet er der så kan det da ikke være noe galt med å etterspørre det. Og at tilbudet har eksistert så lenge som kjøpe-sex har, må da være det beste beviset på at dette er helt uproblematisk. Nei, død over empatien sier nå jeg, den bare kompliserer ting!
Gjest kenneth Skrevet 28. februar 2005 #35 Skrevet 28. februar 2005 Unnskyld meg, men har ikke den prostituerte et ansvar her? Det er da virkelig hun som tilbyr tjenesten, og det må da være hennes valg. Nå snakker jeg IKKE om de som blir tvunget inn i det, men de som frivillig velger den løsningen. For tro det eller ei, så er det mange av de prostituerte som velger det frivillig. Det finnes også de som liker jobben sin, så nå fikk du kanskje deg en aha-opplevelsen, men det er fakta. Det er noen som har så stor sexlyst at de velger å tjene penger på det, så å si at det er naiv å tro at ingen gjør det, er og blir for dumt. For jeg tviler sterkt på at du har snakket med alle. Jeg velger å tro at andelene "100% frivillige horer" er relativt liten. Vi har vel noen "milde varianter" som f.eks. at studenter selger seg for å spe på en skral økonomi, men jeg tviler også på at disse anser dette som noe å være stolte av. (De velger nok heller å skaffe seg en jobb som lege etter legestudiet, fremfor å gjøre karriere som prostituert...) Men jeg føler at dette er en avsporing fra det som utvilsomt er et stort problem. Sånn umiddelbart ser ikke de horny jentene nederst på Karl Johan så veldig deppa ut, når de drar meg i ermet på min ferd ned mot taxi-holdeplassen på Oslo S. Og hvis jeg hadde spurt, ville de neppe lagt ut om sine kår. Jeg synes vi bør fokusere på den svake part her - og de er det mange av - fremfor å dra inn Kari Normann i Drammen - som er så glad i kuk at hun velger å daske for penger.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #36 Skrevet 28. februar 2005 Noen fordi di ikke ønsker å jobbe 7' date='5 timer hver dag, når de heller kan ha 1 kunde 3 hver dag......[/quote'] En kunde hver 3. dag?? Er det sånn du mener det? Jøss, og jeg som trodde jentene hadde lange, harde dager - i hvertfall 4 BJ i timen (a 600 kroner). Må ha vært en slags luksushore den dama di som ikke trengte å jobbe mer. Eller kanskje hun bare jobbet deltid??? Hvorfor lister du opp disse kundekategoriene og blander inn faren min? Skulle jeg få mer sympati for horekunder av den grunn? At en kunde er frustrert eller enkemann gjør liksom saken bedre?? Statistikken viser forøvrig at flertallet av kvinner som prostituerer seg gjør det for å betale sitt narkotikamisbruk. Det er vel dette Nighrider definerer som "å få noe godt ut av å prostituere seg"
Caramba Skrevet 28. februar 2005 #37 Skrevet 28. februar 2005 Når man kjøper sex, så er man med på å støtte opp om en råtten bransje, med menneskehandel, dopmisbruk og mishandling. Kanskje det finnes "lykkelige horer", men jeg tror ikke de tilhører majoriteten som står i Kvadraturet i Oslo, når det er -10 grader, i miniskjørt, med en hallik hengende rundt hjørnet for å passe på. Heller ikke når man tilhører gruppen kvinner som gjør dette for å få et skudd heroin. Tror dere dette er et lykkelig liv?
Gjest happyending Skrevet 28. februar 2005 #38 Skrevet 28. februar 2005 Det finnes ikke ord for hvor mye jeg hater prostitusjon.. Jeg syns det er skittent og ekkelt og.... Blææh.. Men hva andre gjør legger jeg meg ikke så mye opp i, bare ikke la det gå utover meg liksom.. Jeg husker eksen min fortalte meg at han hadde kjøpt sex en gang, bare for spenningens skyld.. jeg ble virkelig dårlig.. Han var ikke utro mot meg, det var lenge før min tid, men det var seriøst det verste han kunne fortalt meg.. Æsjæsjæsj... Og hadde jeg funnet ut at min far er horekunde, så hadde jeg aldri klart å se han i øynene igjen.. Så kvalmt syns jeg det er... Og sex er INGEN menneskerett.. Selv ikke runking.. Kan du ikke klare deg selv, så får du heller la være... Å si at sex er en menneskerett er akkurat det samme som å si at det er greit å voldta...
Gjest ANDERS 44 Skrevet 28. februar 2005 #39 Skrevet 28. februar 2005 Om ei jente leier ut (ikke selger, det er det bare fotballspiller som blir) og får alle pengene selv er det ok. Det er ikke Ok at en hallik skal ta mye av pengene. Om jenta får alt selv så er det vel ca 800 for ett nummer skattefritt. Da er det ikke så mange kundene som er nødvendig for å opprettholde livet. Vi hadde hatt ferre horer om ikke boligene var så dyre og arbeidsledigheten vra redusert.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #40 Skrevet 1. mars 2005 Javel, hvis noen selger kroppen sin i lutter arbeidslyst, så har vi kanskje en annen situasjon, men jeg tror ikke dette gjelder så mange. Hvorfor være så naiv? Så lenge det finnes muligheter til å tjene penger på å selge sex så vil dette skje. Ja, det er desverre mange som blir utnyttet av halliker som stikker av med pengene og det er trist. Men dette gjelder de jentene som går på gata og disse utgjør faktisk bare en liten andel av de prostituerte. Se bare på Oslo, der kryr det av bordeller hvor jentene leier rom for å selge "masasje", mens de i praksis selger sex. Disse jentene gjør dette helt frivillig, fordi de ønsker å tjene raske penger som de slipper å beskatte. Så du bør absolutt begynne å tro at mange jenter faktisk gjør dette frivillig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå