Gjest Thomas Horekunde Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 Hva synes dere om menn og kvinner som kjøper sex enten fordi kona ikke vil gi dem sex/har manglende lyst, eller fordi man sliter med å finne en "ordentlig" sexualpartner.?
Gjest kenneth Skrevet 25. februar 2005 #2 Skrevet 25. februar 2005 Hva synes dere om menn og kvinner som kjøper sex enten fordi kona ikke vil gi dem sex/har manglende lyst, eller fordi man sliter med å finne en "ordentlig" sexualpartner.? Ved å kjøpe sex bidrar man rett og slett til å holde liv i en skitten og kvalm industri som innebærer uendelig mye faanskap og elendighet. At man ignorerer dette for å tilfredsstille seg selv, møter liten forståelse hos meg ihvertfall. Skranter samlivet, bør man kanskje vurdere andre løsninger...
Gjest manic Skrevet 25. februar 2005 #3 Skrevet 25. februar 2005 Ta deg en runk som alle andre! Jeg fatter ikke at noen føler at de trenger sex så mye at de må kjøpe sex?? Her er jeg vanvittig trangsynt, å pule er ingen menneskerett!
Gjest Chrizzy Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Jeg forstår faktisk at noen kjøper sex, spesiellt de som har veldig vanskelig for å få seg noe. Jeg mener ikke at det er rett, det er forskjell på en forklaring og en unnskyldning. Egentlig så synes jeg bare det er trist, at noen har så mye "imot" seg at de må få det til på den måten. Tror jammen meg at jeg hadde kjøpt meg noe til slutt om jeg aldri fikk, noen plass. Det er ikke en menneskerett, men tenk på drivkraften og det intense ønsket om å få oppleve det, som alle andre. Nå blir det jo ikke som alle andre om man kjøper, men man får i alle fall oppleve å gjøre det med noe annet enn sin egen hand. Synes bare det er synd jeg Forstår at det skjer
Gjest rabbast Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 Kjøp av sex er helt OK. Du får ditt, og selgeren får sitt (som oftest penger?), og begge er happy på *sin måte*. Prostitusjon kommer ALLTID til å bestå i en eller annen form, og det å ikke kjøpe seg dame (eller hva det måtte være) for at det liksom skal bli mindre av denne type aktiviteter, er jo bare tull. Det er som å pisse i havet. Så lenge det hele foregår på en skikkelig måte..dvs. renslighet, kondom, alle parter er fullstendig klar over hva de er med på etc., så let it be. Thats life.
Gjest en gjest Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Ved å kjøpe sex bidrar man rett og slett til å holde liv i en skitten og kvalm industri som innebærer uendelig mye faanskap og elendighet. At man ignorerer dette for å tilfredsstille seg selv, møter liten forståelse hos meg ihvertfall. Skranter samlivet, bør man kanskje vurdere andre løsninger... Ta deg en runk som alle andre! Jeg fatter ikke at noen føler at de trenger sex så mye at de må kjøpe sex?? Her er jeg vanvittig trangsynt, å pule er ingen menneskerett! Er enig i det dere begge sier her. Jeg kan virkelig ikke forstå behov for prostituerte. Behov for sex forstår jeg, men det er mange som er single, og single over laang tid, uten å måtte ty til kjøp av andre mennesker. Det aller dårligste må være argumentet at sexlivet til kona er dårlig.
Lestat Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 Jeg forstår faktisk at noen kjøper sex, spesiellt de som har veldig vanskelig for å få seg noe. Jeg mener ikke at det er rett, det er forskjell på en forklaring og en unnskyldning. Egentlig så synes jeg bare det er trist, at noen har så mye "imot" seg at de må få det til på den måten. Tror jammen meg at jeg hadde kjøpt meg noe til slutt om jeg aldri fikk, noen plass. Det er ikke en menneskerett, men tenk på drivkraften og det intense ønsket om å få oppleve det, som alle andre. Nå blir det jo ikke som alle andre om man kjøper, men man får i alle fall oppleve å gjøre det med noe annet enn sin egen hand. Synes bare det er synd jeg Forstår at det skjer Godt oppsummet. Synd at det er slik, men forståelig. Jeg husker en debatt for noen år siden hvorvidt utviklingshemmede burde få den type "hjelp" dekket over trygdesystemet. En interresant problemstilling egentlig. Hovedproblemet med prostitusjon slik jeg ser det er all "møkka" rundt det. Ved å støtte prostitusjon støtter man også til en viss grad implisitt apperatet rundt det, og det har jeg noe moralsk problem med.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #8 Skrevet 25. februar 2005 Hva jeg syns om at man kjøper sex ? Jeg syns ikke noe om at man er utro, enten man kjøper sex eller ikke. Når det gjelder kjøpe sex for å kjøpe sex, så vet jeg at mange syns det er spennende. De som føler for å kjøpe sex må bare gjøre det, folk har forskjellige grunner for å velge som de gjør og jeg dømmer dem ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #9 Skrevet 25. februar 2005 En jeg kjenner kjøper sex hvis han er i utlandet. Her i Norge er han en som kan trekke damer, så det er ikke det det står på. Han er bare litt hekta. (han er i tillegg snil, grei og omtenksom og svært langt fra den stereotype horekunden) Selv har jeg aldri vurdert det, men det er klart man blir påvirket av å rusle rundt i f.eks. Amsterdam. Om selve industrien kan man si mye rart, men også her kan man velge å handle "etisk". Det er ingen grunn til å gi penger til voldelige halliker som tvinger med seg damer fra utlandet for å ha dem som slaver her i Norge. Er veldig for en legalisering av bordeller, slik at det kan bli tryggere forhold for de som må livnære seg på dette.
Gjest kenneth Skrevet 25. februar 2005 #10 Skrevet 25. februar 2005 Kjøp av sex er helt OK. Du får ditt, og selgeren får sitt (som oftest penger?), og begge er happy på *sin måte*. Jeg tror ikke man skal sammeligne et slikt kundeforhold med ditt forhold til Rimi. Det er liksom ikke så enkelt. Dette konseptet inneholder litt flere (ufine) elementer enn tilbud og etterspørsels-kalkylene du lærte i bed-øk'en. Prostitusjon kommer ALLTID til å bestå i en eller annen form' date=' og det å ikke kjøpe seg dame (eller hva det måtte være) for at det liksom skal bli mindre av denne type aktiviteter, er jo bare tull. Det er som å pisse i havet.[/quote'] Det samme gjelder jo også med krig og råkjørere, eksempelvis. Skjønner da ikke hvorfor folk bryr seg med slike ting, de vil jo alltid være der... Og hva med å kaste søppel på gata? Hva gjør vel en en liten tyggis eller et sjokoladepapir fra eller til? Det er jo bare en dråpe i havet. (For å sette det i et litt mer korrekt perspektiv. Bytt ut havet med Tøyenbadet, og se hvor glade folk blir). Seriøst, denne type argumentasjon legger vi normalt bak oss når vi forlater tenårene. Helst før den tid og.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #11 Skrevet 25. februar 2005 Ta deg en runk som alle andre! Jeg fatter ikke at noen føler at de trenger sex så mye at de må kjøpe sex?? Her er jeg vanvittig trangsynt, å pule er ingen menneskerett!
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #12 Skrevet 25. februar 2005 å pule er ingen menneskerett! Tvert i mot! Puling, spising, søvn og bevegelse må sies å være de fire grunnleggende tingene vi alle trenger. Det er derimot ingen rettighet å få noen andre til å ligge med deg, men hvis du kjøper en tjeneste og ingen lider av det, så er det iallefall ikke noe galt skjedd. At industrien ofte er ganske tvilsom forandrer ikke på dette. 1. Er klesproduskjon en grunnleggende umoralsk industri, selv om den historisk har masse svin på skogen med tanke på slavehandel? 2. Er gruvedrift grunnleggende umoralsk, fordi den historisk har gjort seg nytte av barnearbeid og at helsevilkårene har vært forferdelige? Det er fortsatt mange spørsmål tilknyttet begge disse industriene, men det er blitt mye bedre enn det var før. Slik kan det også bli med prositusjon. Da er ikke forbud veien å gå, men legalisering, skattelegging og kontroll. Da får vi gjort en del av handelen hvit, og kan derimot straffe alle som er innblandet i den svarte handelen.
Gjest Madam Felle Skrevet 25. februar 2005 #13 Skrevet 25. februar 2005 Er det ikke bedre at de prostituerte selger kroppen sin, fremfor å rane, gjøre innbrudd ol for å skaffe penger? Syns ikke noen burde kjøpe sex, om de er i forhold. Men hva de som er fri og frank gjør, er og blir meg rævnende likegyldig.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #14 Skrevet 25. februar 2005 Tvert i mot! Puling, spising, søvn og bevegelse må sies å være de fire grunnleggende tingene vi alle trenger. Spising, søvn og bevegelse må man ha! Men puling? Man kan da ikke sammenlikne behovet for puling med mat og søvn. Kan gå med på at man "trenger" seksuelltilfredstillelse som onani og kjærlighet samt omtanke, men ingen trenger virkelig samleie med et annet menneske. Man dør ikke av å bruke hånda eller en sjømannsbrud.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #15 Skrevet 25. februar 2005 Er det ikke bedre at de prostituerte selger kroppen sin, fremfor å rane, gjøre innbrudd ol for å skaffe penger? Syns ikke noen burde kjøpe sex, om de er i forhold. Men hva de som er fri og frank gjør, er og blir meg rævnende likegyldig. :o For min del går det et verdiskille mellom kropp/menneske/liv og eiendom/ting. Jeg synes IKKE det er bedre at folk selger kroppen sin framfor å gjøre innbrudd, feks. Behageligere for MEG, kanskje, men sikkert ikke for vedkommende som gjør jobben. Javel, hvis noen selger kroppen sin i lutter arbeidslyst, så har vi kanskje en annen situasjon, men jeg tror ikke dette gjelder så mange. Folk som kjøper sex bidrar etter mitt syn til å opprettholde en røten bransje, men nå gjentar jeg bare argumenter som er nevnt tidligere her. (Rævnende, forresten - er du dansk, egentlig..?)
Gjest Madam Felle Skrevet 26. februar 2005 #16 Skrevet 26. februar 2005 Blir det ikke den prostituerte sitt eget ansvar? Eller er det den som kjøper sexen som bærer hele ansvaret?
Venus_venus Skrevet 26. februar 2005 #17 Skrevet 26. februar 2005 Hva synes dere om menn og kvinner som kjøper sex enten fordi kona ikke vil gi dem sex/har manglende lyst' date=' eller fordi man sliter med å finne en "ordentlig" sexualpartner.?[/quote'] Om kona ikke "vil deg sex" så bør man seriøst jobbe med hvorfor dere ikke har sex. Om man sliter med å finne en partner bør man finne alternative måter å få stilt behovet sitt på (runke, sexleketøy etc) eller få seg veiledning på hvorfor man ikke får seg dame. Det finnes en parner for de aller fleste. Kjøp av sex? Vel, om man synes det er etisk og moralsk riktig og får tilfredstillelse av å faktisk måtte betale noen som faktisk ikke har lyst, for å ha fysisk kontakt, og tar høyde for at man er den tiende kunden denne dagen.. Vel, jeg kan ærlig talt ikke forstå det! Det er egentlig bare patetisk.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #18 Skrevet 26. februar 2005 Spising, søvn og bevegelse må man ha! Men puling? Man kan da ikke sammenlikne behovet for puling med mat og søvn. Kan gå med på at man "trenger" seksuelltilfredstillelse som onani og kjærlighet samt omtanke, men ingen trenger virkelig samleie med et annet menneske. Man dør ikke av å bruke hånda eller en sjømannsbrud. Jo. Jeg mener at seksualdriften er grunnleggende. Det er den som gjør at vi i hele tatt har mennesker på jorden. Derfor skal vi ikke kimse av hvor viktig denne driften er.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #19 Skrevet 26. februar 2005 Jo. Jeg mener at seksualdriften er grunnleggende. Det er den som gjør at vi i hele tatt har mennesker på jorden. Derfor skal vi ikke kimse av hvor viktig denne driften er. Såklart det er viktig med samleie for å lage barn og videreføre seg. Men samleie pga felles nytelse eller lage et barn sammen har INGENTING å gjøre med det å kjøpe sex av en prostituert. Sex med en prostituert handler hverken om å prøve å lage en baby ilag eller felles hygge og nytelse.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #20 Skrevet 26. februar 2005 Er veldig for en legalisering av bordeller, slik at det kan bli tryggere forhold for de som må livnære seg på dette. Det er egentlig et dårlig argument. I Nederland er både prostitusjon og bordeller lovlig, men de har overhodet ingen ren og fin industri. Det er tvert mot et av de verste stedene i hele Europa med tanke på dårlige forhold for prostituerte, mest på grunn av det enorme mottaket av trafficing (sexslaver).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå