Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, da har flåttsesongen startet... 

Jeg har tre katter som går ut og inn når de vil gjennom katteluka. Den eldste får kanskje to flått i året, men de to kattungene har jeg allerede plukket seks-sju stk av bare de siste tre dagene. 

Er det slik at flåtten tiltrekkes av forskjellige ting? Mygg sies jo å foretrekke visse blodtyper? Kattene ferdes jo i de samme områdene, så syns det er rart at den ene katten slipper så billig unna. Hadde håpet at småpusene også slapp så mye flått, jeg hater virkelig disse ekle greiene 😫

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bruk flåtthalsbånd. Selvom de kommer uten "selvutløser" for å unngå kvelning om dyret setter seg fast i noe, så kan du klippe de opp og lage en trygg løkke lås selv

Anonymkode: 568bd...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Flåtten tiltrekkes lyst/hvitt bedre enn svart/mørkt. 

Den setter seg også bedre på små kattunger fordi de er mindre avstand mellom kropp og mark.

Anonymkode: 0d4eb...3a4

Skrevet

Vet ikke om jeg får halsbånd på noen av dyrene, så vurderer å prøve sånne nakkedråper. Snakket med dyrlege i fjor, men han mente at siden katten ikke var spesielt plaget, ville nok ikke dråpene ha den store effekten. Tre flått i året kan jeg hanskes med, men spørs om dråpene har mer virkning på kattungene. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flåtten tiltrekkes lyst/hvitt bedre enn svart/mørkt. 

Den setter seg også bedre på små kattunger fordi de er mindre avstand mellom kropp og mark.

Anonymkode: 0d4eb...3a4

Har hørt det er med farger ja, men det stemmer ikke helt her. Den eldste katten er nesten helhvit, og relativt liten av seg. Hun har minst flått. 

Kattungene er svarte, og allerede større enn "gamlepus". De er langhåret da, mens gamla er korthåret. Kanskje det kan være en grunn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...