Gå til innhold

Tommelfingerregler ved kjøp av foundation?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er på jakt etter en foundation, har ikke pleid å bruke det før. Jeg har funnet to som jeg liker konsistensen på, fra Clinique og Dior, men jeg klarer ikke bestemme fargen!!

Noen gjør meg helt "gul i trynet", mens andre kanskje blir for mørke.. Jeg er veldig lys, type rødhåret-hud.

Noen som kan gi meg noen tips ang det å velge riktig farge? Blir svært glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt og greit, dersom du blir "gul" i fjeset eller for mørk er det feil farge.

Fikk du prøver med hjem? Hvis ikke, gå i parfymeri og spør. Da gir de deg den fargen de mener du passer. Så prøver du hjemme i ro og mak. Husk å ta med et lite speil ut og sjekk hvordan den er i dagslys.

Dersom du skal prøve i parfymeri, så prøv på kjevebenet og ikke håndbaken.

Hvis du har fått prøver på de, så kanskje de typene foundation ikke har farger som passer deg? Isåfall må du kanskje prøve et annet merke/type. Spør på parfymeriet.

Skrevet

Regelen er:

Synes den, er den feil!

En foundation skal være NØYAKTIG samme farge som huden din!

Du tester den ut på kjevebeinet (Litt under kinn og kinnebein..)

Poenget med en foundation er å jevne ut huden og fjerne all naturlig farge i ansiktet.

Den lager altså et blankt lerrett som du etterpå skal legge farge på.

Den skal ikke forandre fargen i ansiktet ditt og heller ikke gjøre deg brunere, blekere eller gulere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for svar! Jeg vet det ville vært til stor hjelp med prøver, men det er det visst ingen som har.. Får kanskje prøve noen andre merker også..

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Jeg handler aldri foundation uten å prøve den først hjemme. Jeg ber alltid om prøver, og hvis de ikke har spør jeg om de kan lage en til meg. Dette bruker ikke være et problem. Men blir de sure og sier nei, gidder jeg IKKE handle der.

Vet at Makeup store har mange veldig lyse foundationer, og er du veldig lys kan du kanskje finne noe der. Men jeg har ikke kjøpt foundation derfra selv av to grunner. For det første ville damen prakke på meg en foundation som var ihvertfall fire toner for mørk... ? a t hun heller ikke ville lage en prøve. Det er for dårlig service og elendig kundebehandling!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke tenkt på å be de lage prøve til meg! Det skal jeg prøve. Make up stor har jeg heller ikke vært innom, det har jo kommet en i torndheim nå. Hvordan er kvaliteten på produktene der?

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Har ikke prøvd noen av produktene til Makeup store ennå. Ble så irritert over dårlig service (på xhibiton i Bergen) at jeg ikke ville kjøpe noe. Men ser ut for at de har veldig mange kule øyenskygger, så mulig jeg prøver igjen. Utfra rapportene til de jeg kjenner som har prøvd er de visstnok helt ok. Sikkert verdt et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...