AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Ser på filmen Yes Man på Tv Norge i kveld, og lurer på hva dere tror om den holdningen til livet? Å si JA til alt. Jeg er som hovedrollen i filmen, sier oftest nei og finner på unnskyldninger når venner spør om jeg vil bli med på noe, eller bekjente tar initiativ til å bli bedre kjent. Jeg har hatt lett for å si ja til alt i arbeids sammenhenger og blitt mye utnyttet, så nå sier jeg nei til alt, inkludert opplevelser med venner og bekjente. "Nei jeg har så utrolig mye å gjøre for tiden så det passer ikke" er kodespråk for "Nei det er utenfor min komfortsone så jeg holder meg hjemme med datamaskinen, tegnesaker og bok". Hvordan er dere? Og hva tror dere er best for livet? Å si ja til de tingene man har lyst til en sjelden gang i blandt, eller til ALT for å oppleve nye ting og gå utenfor komfortsonen sin? Eller kan typiske ja mennesker fort bli utnyttet og utbrent? Anonymkode: 9b5ec...c24
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Nå sier han ja til alt fra lapper som spør "Vil du lære å spille gitar?" til fremmede mennesker som spør om de kan sitte på med han i bilen, og ja til alle fester og invitasjoner, og når han sa nei til å bli sugd av en gammel bestemor så skjedde det noe uhell med han (ødela skjorta og falt ned trappen) så han følte "Ja-klubben" hadde rett om at nei bare førte med seg et dårligere liv og sa ja, for at noe godt skulle skje i stedet. Anonymkode: 9b5ec...c24
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Nå sa han ja til å bli med en venn på en helt elendig konsert, men så viste det seg at konserten var med en dame han kysset i starten av filmen og ikke fikk nummeret til, så de møttes igjen. Ideen til denne "Ja-gruppen" ( en stor samling av folk på selvhjelpskurs med en sekt-guru som ber de si ja til alt) er at når man sier ja til universet, så sier universet ja til deg, og gir deg de tingene som er best for deg. Anonymkode: 9b5ec...c24
Pal Fungi Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Alt med måte tenker jeg Sier man alltid ja kan man lett bli utnyttet. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Nei Hahahaha , vi er flere Nei-mennesker her skjønner jeg Anonymkode: 9b5ec...c24 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Spoiler: Budskapet ang. ''Ja'' kommer i slutten av filmen. Spoiler: Det er ikke en slavisk regel. Anonymkode: 284dc...68a
Lutetium 71 Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Jeg sier alltid ja til tilbud om forbrukslån fra telefonselgere, og merkelige meldinger om å "rense mobilen". Gått bra til nå 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spoiler: Budskapet ang. ''Ja'' kommer i slutten av filmen. Spoiler: Det er ikke en slavisk regel. Anonymkode: 284dc...68a Hvordan endte egentlig filmen? Hva var budskapet? Jeg stod å lagde mat, så bare at han ba sektlederen om å bryte pakten og at dama hans var sur fordi han ikke egentlig ville flytte med hun og reise med hun men bare sa ja pga pakten, og fikk ikke med meg konteksten. Anonymkode: 9b5ec...c24
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 Merkelig problemstilling. Jeg kjenner etter om jeg har lyst, sier deretter ja eller nei basert på dette. Var avgjørelsen for spontan og jeg endrer mening sier jeg fra om dette. Anonymkode: e8bbc...73a 1
Gjest Reputation Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 Jeg tror hvis man alltid sier nei til det sosiale, så vil man gå glipp av utrolig mye. Innimellom så må vi bryte komfortsonen og gjøre ting vi ellers ikke ville gjort. Hvis en kollega vil bli bedre kjent med deg så syns jeg absolutt du skal si ja til det. Tenk hvis det er en person som kunne bli viktig i ditt liv fremover?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan endte egentlig filmen? Hva var budskapet? Jeg stod å lagde mat, så bare at han ba sektlederen om å bryte pakten og at dama hans var sur fordi han ikke egentlig ville flytte med hun og reise med hun men bare sa ja pga pakten, og fikk ikke med meg konteksten. Anonymkode: 9b5ec...c24 Filmen ender med at de blir sammen. Selvfølgelig. Budskapet er å hvis man er EKSTREMT ''nei'', bli EKSTREMT ''ja'', frem til du finner en balanse: helst litt på ja-siden, siden du ser at ja gir det du manglet i livet, men ikke si ja til ''alt''. Anonymkode: 284dc...68a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig problemstilling. Jeg kjenner etter om jeg har lyst, sier deretter ja eller nei basert på dette. Var avgjørelsen for spontan og jeg endrer mening sier jeg fra om dette. Anonymkode: e8bbc...73a Jeg har angst så jeg har sjeldent lyst til å si ja fordi jeg får så ubehag av det Anonymkode: 9b5ec...c24
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har angst så jeg har sjeldent lyst til å si ja fordi jeg får så ubehag av det Anonymkode: 9b5ec...c24 Ok da skjønner jeg, da bør man nok tvinge seg ut av komfortsonen iblant Anonymkode: e8bbc...73a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 Jeg sier ja til jeg har lyst til og nei til det som tapper meg for energi. Var mer ja før men man blir fort utnyttet eller kaste bort tiden på ting man ikke vil. Alt med måte. Anonymkode: 4dac7...556
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 Utgangspunktet hans er jo å være et ekstremt nei-menneske som ikke gjør annet enn jobb og deppe. Det som skjer er nye impulser, han lærer nye ting og tvinger seg til å komme ut i verden igjen. Ingenting nytt og spennende skjer når man bare sitter hjemme. Men nå er det jo en film, ville absolutt ikke anbefalt noen å leve etter denne regel i virkeligheten. Utfordre grensene sine og prøve ut nye ting selv om man kanskje ikke vil, men ikke mist hodet og vettet. Anonymkode: d8e01...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå