Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte å ta en tur til tannlegen å bleke tennene så fort som mulig. De er litt gule etter snusbruk.. men da lurer jeg på hviken metode som er best? Hjemmebleking eller klinikkbleking? Jeg vil ha mest mulig hvit, gjør meg null om de blir for hvite. Jeg har null hull også nå, men tannkjøttet er ganske slitt etter all snusen hehe. Men hva er deres erfaring? Og hvor vondt gjør det? Pris er ikke så viktig, men resultatet. Så hva er best for å få et coolgate smil?;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klinikkbleking hos tannlege er best. Hjemmebleking skader ofte tannkjøttet og alltid emaljen etterhvert.
Det finnes litt billigere behandling på skjønnhetsklinikker men der bruker de UV lys som ikke er bra for tennenes emalje det heller. Tannlegebleking er best og tryggest for tennene.
Det er viktig at du renser og pusser tennene hos tannlege først for best mulig resultat, og sjekkes for hull og porøsiteter. Porøse tenner kan i værstefall knekke av tannbleking.

Anonymkode: 91afa...bae

• Liker 1
Skrevet

Takk! Men brukes ikke UV lys oss tannlegen også? Og er ikke smertene mye større på klinikkbleking siden det er mye sterkere? Men får man hvitere resultat på 2 timer i tannlegestolen en 10 dager med hjemmebleking? Ser du skriver at klinikkbleking er best for tannkjøttet, men hva blir hvitest? Og er det tannlege som bestemmer hviken metode som er best eller jeg?

Skrevet (endret)

Og er det noe forskjell på ossen tannlege jeg gjør det oss? Er noen bedre en andre?Vil helst få gjort grundig og bra å sleppe å ta et nytt besøk et annet sted.

Endret av Magnussol
AnonymBruker
Skrevet

Du bør bleke tennene hos tannlege. Produkter du får kjøpt til hjemmebleking (alt dritet bloggerne reklamerer for) har ingen effekt, og hvis det har en effekt er det fordi produsentene bryter lovverket. Nye regler gjør at produkter som selges til hjemmebleking ikke har lov til å inneholde så mye blekemiddel (hydroenperoxid, det som gjør tennene hvitere), og med den mengden som er lovlig har det null effekt. Noen produsenter jukser derimot og har altfor mye blekemiddel i produktene sine, og det kan være skadelig for tannkjøttet. Tannlegen har peiling på det han driver med, og produktene som brukes der er trygge. Ville heller brukt 3000 kr hos tannlegen og fått en effekt enn å bruke masse penger på dritt som bloggere reklamerer for

Anonymkode: 43b2b...92e

• Liker 1
Skrevet

Har lest artikkelen, og man kan selvom bleke selvom det kan føre til noen ekstra bivirkninger. Og emaljen min er ikke borte enda ifølge tannlegen.  Jeg skal gjøre det oss tannlege, skal ikke kjøpe noe annet tull.  Men spørsmålet er om hjemmebleking fra tannlege eller klinikkbleking som er best? Ingen som har noe erfaring her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...