Gå til innhold

Gi meg styrke

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tør ikke. Jeg tør ikke ta spranget. Våge å være meg. Å gjøre meg sårbar. Å hoppe i det og la det skje det som skjer. Jeg er så redd. Det er så skummelt. Det er så skummelt! Å sette den grensa. Si "hit, men ikke lenger". Bli synlig, ta plass. Være meg. Hele meg. Og ta i mot avvisningen. For når man ikke lenger sitter på gjerdet så kan man falle. Men man kan også falle for noen som faller for deg. Jeg vil leve det livet med alle mulighetene. Ikke være så redd for å gå glipp av noe at jeg går glipp av ALT. Jeg er så redd. Jeg kjenner det i magen, i brystet, i fingrene, og i huden. Jeg er så redd! 

Gi meg styrke! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som intet våger intet vinner. Dette klarer du. Gi av deg selv, men sett sunne grenser. Å være litt redd og nervøs er bare sunt og menneskelig. Vær deg selv og se hva som skjer. Gjør du det aldri vet du ikke hva som kunne ha skjedd. You can do this.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 12.5.2018 den 20.26, Rainstorm skrev:

Jeg tør ikke. Jeg tør ikke ta spranget. Våge å være meg. Å gjøre meg sårbar. Å hoppe i det og la det skje det som skjer. Jeg er så redd. Det er så skummelt. Det er så skummelt! Å sette den grensa. Si "hit, men ikke lenger". Bli synlig, ta plass. Være meg. Hele meg. Og ta i mot avvisningen. For når man ikke lenger sitter på gjerdet så kan man falle. Men man kan også falle for noen som faller for deg. Jeg vil leve det livet med alle mulighetene. Ikke være så redd for å gå glipp av noe at jeg går glipp av ALT. Jeg er så redd. Jeg kjenner det i magen, i brystet, i fingrene, og i huden. Jeg er så redd! 

Gi meg styrke! 

Håper det går bedre med deg snart

Endret av Jegskulleønskeat
Gjest supernova_87
Skrevet
3 minutter siden, Emmiii skrev:

Den som intet våger intet vinner. Dette klarer du. Gi av deg selv, men sett sunne grenser. Å være litt redd og nervøs er bare sunt og menneskelig. Vær deg selv og se hva som skjer. Gjør du det aldri vet du ikke hva som kunne ha skjedd. You can do this.

Takk Emmiii! Du sier akkurat de rette tingene! Jeg må bare våge nå. Jeg trenger en venn i kveld, men vennene mine er ikke her, og jeg kan ikke la den vennen være ham. Jeg utsletter meg selv. Lar ham tråkke over grensene, jeg føler meg ubetydelig, uviktig, ikke god nok, og jeg vil ikke fortsette med det. Men det er så vanskelig å bryte kontakten. Å fortelle meg selv at jeg fortjener mer, at jeg fortjener bedre. For den dumme tanken om at "kanskje jeg bare kan ha LITT av ham?" kommer snikende! For det er så godt å tenke på ham. Så godt å drømme om ham. Så godt å fantasere om en fremtid med ham. Så når han gir litt elsker jeg det, men jeg får også vondt. Det gjør så vondt å ville ha ham. Så jeg vil gjøre det som er godt for meg. Si nei. Stoppe opp og behandle meg selv bra! Men jeg føler jeg står på kanten av et stup, og jeg tør ikke! 

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det høres ut som meg når det kommer til angst for avkledning. 

Håper det går bedre med deg snart

Takk for det! 

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Jeg kan se at sola glitrer i øynene mine når jeg ser refleksjonen min i dataskjermen. Jeg sitter i sola på terrassen og den varmer så deilig i ansiktet mitt! Fuglene kvitrer sine glade sanger og alt jeg vil er å gråte. Hvorfor er jeg så alene!?

Verden er perfekt. Eller akkurat ikke perfekt. Akkurat så vakker som den kan bli mens sjarmen av å være ekte griper fatt i meg. De vakreste fuglesangene blander seg med musikken fra stua mi. I can't help falling in love with you. Hvorfor piner jeg meg selv med de søteste kjærlighetssangene? Hvorfor fylles jeg med denne rare kjærligheten? Kjærligheten for verden og livet og for alle de små gledene. For ting som andre tar for gitt? Og hvorfor vil jeg dele dem med deg? Hvorfor må jeg tåle alt dette vakre når det også skal gjøre så vondt. Hvordan gråter man?

Sola går ned bak fjellet, og like før den forsvinner ser jeg den glitre i en dråpe på kinnet mitt. Er det sånn man gråter? Bare lar det skje? Jeg vet ikke hvordan jeg skal puste. Jeg vet ikke hvordan jeg skal være til. Jeg vet ikke hvordan jeg er meg. Jeg går i stykker. Jeg tror jeg går i stykker!

Vinden river tak i meg og sola kan ikke hjelpe meg nå. Men jeg vet, jeg vet, jeg vet! Jeg vet at selv om jeg fryser så glitrer øynene mine fremdeles! For det er ikke sola, det er ikke deg, det er ikke fuglesangen, søt musikk, eller alle de små gledene! Det er inni meg! Det er meg. 

Det er jeg som glitrer.

Å, gi meg styrke. 

Endret av Rainstorm
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver så søtt Rainstorm! Er sikker på det er masse gutter som syntes du er knusesøt og vil fange deg i myke varme armer hvis du faller! :)

Anonymkode: 68762...b2e

Gjest supernova_87
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver så søtt Rainstorm! Er sikker på det er masse gutter som syntes du er knusesøt og vil fange deg i myke varme armer hvis du faller! :)

Anonymkode: 68762...b2e

Takk, tror jeg! 

Jeg føler virkelig at jeg går i stykker. Verden er så ekkel, men jeg antar at det er bra det du sier. Det er så rart hvordan man kan oppleve en slags krise inni en, men livet går jo bare videre. Et sted er det nå noen som kysser den de elsker mest. Et sted er det noen som får et barn. Et sted er det nå noen som bare driter liksom. Verden er så rar. At midt i dette som føles så livsviktig og intenst inni meg så kan noen skrive ord som når frem til meg. Om at jeg er knusesøt. Jeg vil være knusesøt, selv om jeg ikke vet hva det betyr. Jeg vil bli fanget i varme armer også, om jeg faller. Jeg vil falle. Jeg vil våge. Jeg vet ikke hvordan. Takk for at du skrev til meg. 

Skrevet

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

knusesøt

Det var et fint ord! Aldri hørt, men skal brukes fra nå av #stolen. Enig i at Rain skriver veldig søtt. Romantisk t.o.m.

2 timer siden, Rainstorm skrev:

Gi meg styrke! 

Tror du har mer enn nok "styrke", jeg. Ville kanskje anbefalt litt "is i magen", og  la det "verste" av forelskelsen legge seg litt før du stuper.  Det å vasse i kjærleik er jo ikke hÆit gÆli det heller!

Selvfølgelig veldig lett å si fra sidelinjen, når man ikke svømmer i følelser...

Nyt de følelsene du har du, uansett om du velger å agere på dem eller ei.  Senere i livet vil du nok kanskje se at det som kanskje føltes rart og "problematisk" akkurat nå er noe av det beste du har kjent på :)   

Gjest supernova_87
Skrevet
19 timer siden, Beeblebrox skrev:

Det var et fint ord! Aldri hørt, men skal brukes fra nå av #stolen. Enig i at Rain skriver veldig søtt. Romantisk t.o.m.

Tror du har mer enn nok "styrke", jeg. Ville kanskje anbefalt litt "is i magen", og  la det "verste" av forelskelsen legge seg litt før du stuper.  Det å vasse i kjærleik er jo ikke hÆit gÆli det heller!

Selvfølgelig veldig lett å si fra sidelinjen, når man ikke svømmer i følelser...

Nyt de følelsene du har du, uansett om du velger å agere på dem eller ei.  Senere i livet vil du nok kanskje se at det som kanskje føltes rart og "problematisk" akkurat nå er noe av det beste du har kjent på :)   

Aw! Så søt du er med meg, knusesøt! ;) 

Jeg må dessverre si at jeg nok ikke har klart å fremstille situasjonen godt nok til at det du skriver er helt treffende, selv om jeg skulle så gjerne ønske at det var det. Jeg skulle ønske dette var en deilig forelskelse som får meg til å drømme og ønske meg alt. Noe av det er nok av det beste, og det skal jeg prøve å nyte. Men resten av det handler mer om det å sette grenser, det å ikke akseptere alt hva noen kaster mot deg. Å forvente noe av andre, å tenke at man fortjener mer. Jeg kan føle for andre på en måte som gjør at jeg nærmest utsletter meg selv, og jeg vil ikke gjøre det lenger, for ingen er vel så bra at de er verdt det? Så bra at man skal viske bort seg selv for å bli den de ønsker seg? 

Jeg vil ha styrken til å sette grenser, si nei, og stupe ut i opplevelsen av å være helt alene, fordi noen ganger er det bedre å være alene, enn å være sammen med noen som får deg til å føle at du ikke er nok. Jeg håper bare at jeg er så sterk som du kan tro. 

Takk for at du skrev til meg! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Styrken må du finne i deg selv. 

Anonymkode: 90cd5...aec

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styrken må du finne i deg selv. 

Anonymkode: 90cd5...aec

Ja, det høres lurt ut. Den er gjerne her inni meg? Klar til å settes fri. Klar til å fange meg når jeg faller, til å ta meg i mot når jeg endelig våger. Jeg vil så gjerne våge. Ta steget. Men jeg vet ikke helt hvordan. Jeg vet ikke helt hvilket valg som er å være sterk. I går trodde jeg at jeg visste hva det valget var. Men nå vet jeg ikke helt. 

Men man kan av og til trenge å bli påminnet ens egen mulighet til å våge. Bli påminnet at styrken ER HER, at jeg bare må bruke den eller noe sånt. Slippe den løs. Slippe den til. 

Sukk. 

Skrevet (endret)
23 timer siden, Rainstorm skrev:

Jeg må dessverre si at jeg nok ikke har klart å fremstille situasjonen godt nok til at det du skriver er helt treffende

Werrr, shiiituu! Dont I feeru sirry :ninja:

Neida, det nok ingenting galt med din "fremstilling av situasjonen". OM noe, så er det vel heller meget snevre "tolke" og formuleringsevner fra Beeblebrox sin side xD

Så du er ikke forelsket, altså? Skribleriene dine ga meg i alle fall en meget fin mimrestund i går! Så SjØlv takk.

Aldri så gÆli at det ikke er godt for noe, www.eller.no :)

Editttt

Endret av Beeblebrox
OrdblÆind....
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig som er problemet her...? 

Anonymkode: 226a8...044

Skrevet

Ikke utslett deg selv for noen. Hvis man er usikker på seg selv og gir av seg selv og utsletter sine egne grenser for å please andre - kan man være et lett offer for psykopater eller andre sinnsyke personer. Så vær forsiktig.,, En drøm av et liv med noen er noe helt annerledes enn et faktisk liv med noen som er virkelig. Hvis en person gjentatte ganger viser at han eller hun tråkker på deg og dine følelser - er ikke det den rette personen. Det er ingen vits i å gå å vente på at det skal bli bedre eller drømme om en bedre fremtid som aldri kommer til å komme. Let it go dear. There are more fish in the sea. Don´t go for the sharks!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...