Charlotte000 Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Hva mener dere kvinner der ute? Personlig kunne jeg aldri bare tatt et annet familienavn og fjernet mitt eget. Føler det er anti feministisk. Mener det er mer logisk at man slår sammen de to etternavnene,med eller uten bindestrek. Altså at man tar hverandres navn, begge to. Er nysgjerrig på hva andre mener om dette? Post gjerne alder også,syntes det er interessant om alder kan ha en sammenheng med tanker om temaet. Jeg er 24:)
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Jeg har ingen planer om å bytte navn, nei. Ikke nødvendigvis grunnet i feminisme, men rett og slett fordi det er unødvendig og ikke noe jeg ser noen nytte i. Jeg liker navnet mitt og gidder ikke bytte det. Anonymkode: 7cad7...3ba
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Jeg byttet etternavn da jeg giftet meg. Jeg beholdt det også etter skilsmissen. Det endte opp med at min eks byttet etternavnet sitt, da jeg nektet. Anonymkode: b7aa4...033
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 Jeg byttet mitt. Syntes det er fint at vi alle har samme etternavn. dessuten er jeg ingen fan av å binde sammen to etternavn. Hadde han hett noe helt fjollete til etternavn derimot så måtte jeg tenkt meg nøye om.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Jeg vil ikke bytte navn. Har alltid følt sterk tilhørighet til etternavnet mitt så det hadde bare blitt feil om jeg hadde byttet. Mannen ville heller ikke bytte til mitt så da har vi vært vårt. Giftet oss da jeg var 32, men jeg tror ikke jeg hadde følt det andeledes om jeg giftet meg tidligere. Anonymkode: 9e67c...8f0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 Han måtte gjerne bytte til mitt. Jeg byttet ikke. Barna har samme etternavn som meg Anonymkode: 9f9e8...fe9
Pal Fungi Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Tror nok dette var mye mer vanlig før i tiden. Da mine foreldre giftet seg på begynnelsen av 80tallet tok moren min pappa sitt etternavn, i tillegg til pikenavnet.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Jeg tok konas etternavn da vi giftet oss, rett og slett fordi jeg ikke har noe godt forhold til min egen familie og det føltes riktig å starte på nytt med nytt etternavn. Kvinne, 29 Anonymkode: bb88b...cf7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 Når jeg giftet meg, tok vi hverandres navn og satte bindestrek mellom. Jeg er skilt nå, og tok kjapt mitt navn tilbake. Om jeg gifter meg på nytt er jeg usikker på navn. Jeg vil aldri fjerne mitt, familienavn som er fredet og er viktig for meg, men er usikker på om jeg skal ta hans også. Vet ikke om han ville tatt mitt. Men, tror det blir uten bindestrek neste gang. Folk hørte alltid bare etter første etternavn, lot meg sjeldent faktisk fullføre navnet når jeg f. Eks skulle oppgi navn over telefon eller disk. Og det var så irriterende! Anonymkode: 804f6...e04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå