Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan bør en på 30 være kledd? Hva er for ungt og hva er for gammelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kvinne på 30 bør være kledd etter hva hun liker og kler. Hva som er for gammelt/ungt er umulig å si, ettersom vi alle har ulike preferanser når det kommer til klesstil.

Men vil du ha noen tips, kan jeg jo si såpass som at det å vise alt for mye hud, eller å åle seg inn i trange missixtybukser, bør være forbeholdt de under 30.

Dressbukser, jeans, skjorter og topper (Med ermer!) er liksom helt "Safe" når du er eldre enn 30.

Sjekk blå's tråd "Min basisgarderobe" litt lenger ned på denne siden, der finner du mange tips til en basisgarderobe, som du kan komplettere med mer fargerikt tilbehør og motedetaljer.

Alt for sprelsk makeup, sko eller klær vil bare se dumt ut, sats heller på enkelt, men stilig tilbehør som belter, vesker, skjerf, smykker osv. Noen er så heldige at de slipper unna med det meste, men de fleste som nærmer seg 30 år bør nok styre unna de mest glorete/sprelske motenyhetene.

Og styr for all del unna joggebukser, vide gensere og joggesko...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skal de over 30 gå med topper med ermer og IKKE vise hud?

Gjest Gjest som startet tråden
Skrevet

Og jeg som akkurat vurderte å kjøpe meg noen nye fargerike joggesko :hoho:

Skrevet

Er joggesko forbeholdt de under 30 ? :ler:

Heldigvis så lever vi i et fritt land og kan gå i akkurat de klærne vi liker. Man trenger ikke bruke den og den stilen fordi vi passerer 30. Det er vel så fint å kle seg i flagrende hippi-klær som å kle seg i pene dress-klær.

Skrevet

Hvis jeg skulle tatt de tipsene alvorlig, kunne jeg like godt gått og gravd meg ned.... :-? Akkurat som om alle på 30 er likedan, småfeite og med kropper som helst bør skjulest. Hvis jeg skulle gått konstant i dressbukse og "passende" topper, ville jeg følt at jeg råtnet bort, for ikke å snakke om at det ikke ville matchet personligheten.

Til deg som spør: hvis du tviler sterkt på om noe er passende, la være å bruke det.

Skrevet

synes egentlig at en 30-åring skal kle seg slik som alle andre aldersgrupper burde - etter sin egen kroppsfasong og hva som passer den enkelte 30-åring. vi har alle ulike kroppsfasong, enten vi er 18, 25 eller 30. det er ingen grunn til å forbanne knallrøde joggesko, eller et litt kortere skjørt bare fordi du er 30.

Skrevet

Bare noen generelle tips fra meg, mente ikke å si at alle over 30 bør kle seg slik jeg beskrev, men det er sikre tips hvis du ikke har peiling i det hele tatt. Jeg forsto det slik at hovedinnlegger spurte etter hvordan hun kunne finne en stil som hveken skrek "wannabe-fjortis" eller "tante-Olga".

Men jeg står ved at alt for mye hud og overdristige antrekk ikke passer en voksen kvinne. Jeg har sett alt for menge eksempler på dårlig smak fra kvinner i 30-åra som tror de er 16.

Men for all del, det er forskjell på 30-åringer, noen kler jo "alt".

Og med joggesko mente jeg i forstanden "utgåtte, skakktråkkede, joggesko kjøpt for femten år siden"

Det er riktig som flere nevner her, det er kroppsfasong, smak og stil som bestemmer hva en bør ha på seg, ikke alder.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Jeg syns det er altfor mange 30åringer som gror seg fast i kjærringstilen. prøv å kombinere den med en litt sporty/sexy stil. For guds skyld ikke gå i svart, brunt +++ hele tiden... Og JA du kan bruke tettsittende bukser med lavt liv hvis du kler det. :roll:

Skrevet

Bør meg her og bør meg der!

Kle deg i det du liker og trives i. Har du en forkjærlighet for kombinasjonen joggebukse, pumps, dressjakke og nisselue, så er det fritt fram. Du må riktignok regne med noen hevede øyenbryn, og kanskje også en del ufine bemerkninger, men tåler du det - og gir faen i det - så er det bare å sprade rundt som om du eier hele verden.

Gjest Catwoman
Skrevet

Bruk det du du føler for. Det du trives i og liker. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men vil du ha noen tips, kan jeg jo si såpass som at det å vise alt for mye hud, eller å åle seg inn i trange missixtybukser, bør være forbeholdt de under 30.

...akkurat det synes jeg burde være forbeholdt de under 17.

Når det er sagt så synes jeg folk skal kle seg i akkurat hva de vil og føler seg vel i.

Skrevet

Jeg hiver meg på innelgget til Cocktail. Om gjest her ønsket svar alla "gå i det du vill" eller "gå i det du trives med" ville spørsmålet vært formulert noe anderledes. Gjest her ønsker jo konkrete tips, og da bør hun få det.

Skrevet

Kan cocktail eller blå forklare meg hvorfor i alle dager ermeløse topper bør være forbeholdt de under 30?

Gjest Anonymous
Skrevet

Som hun liker. Det er da ikke noe regel for hva man ikke skal ha. Den regelen kommer mye senere.

har en på jobb. Hun er 49 år. Veldig liten dame og smetter inn i klær str 16 år. vel er det flotte klær,men tar seg abselutt ikke ut på henne. Datteren er 28 og føler seg for gammel å gå i hennes klær. Sier alt.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at ermløse topper er for de under 30, så det kan jeg ikke forklare deg cruel.

Det jeg kan forklare deg er at om noen spør om hva de bør ha på seg. Ønsker de konkrete svar om hva de skal ha på seg, ikke 25 innlegg om at de kan ha på seg hva som helst, bare de liker det. Tipper gjest her skjønner det, men gjærne vill ha noen tips om hva.

Skrevet
Jeg har aldri sagt at ermløse topper er for de under 30, så det kan jeg ikke forklare deg cruel.

Det jeg kan forklare deg er at om noen spør om hva de bør ha på seg. Ønsker de konkrete svar om hva de skal ha på seg, ikke 25 innlegg om at de kan ha på seg hva som helst, bare de liker det. Tipper gjest her skjønner det, men gjærne vill ha noen tips om hva.

Da skal jeg konkretisere mitt forrige innlegg: :sjarmor:

Topper: Lange, korte, trekvart eller uten ermer. Smale, vide, høy hals, rund hals, v-hals, utringet

Bukser: Jeans, cord, lin, dressbukser, joggiser, capribukser, shorts. Vide, smale, høyt liv, lavt liv, linning, strikk, sleng, rette bein, snøring nede.

Skjørt: Fotsidt, langst, knelangt, mini, mønstret, stripet, rutete, lappete, ensfarget, tyll, tweed, ull, bomull, silke.

Gensere Lammeull, hettegensere, collegegensere, lusekofter, bomullsgensere. Korte, lange, smale, vide osv.

Yttertøy: Parkas, jeansjakker, dressjakker, trenchcoats, kåper, allværsjakker, fjellanorakk, fleecejakker, dunjakker.

Jeg kunne ha lista opp kjoler, bluser, sko, undertøy etc. også, men det gidder jeg ikke.

Skrevet

Blå: jeg så bare att du sluttet deg til Cocktail sitt innlegg, og hun skrev "topper (med ermer!)".

Skrevet
Kan cocktail eller blå forklare meg hvorfor i alle dager ermeløse topper bør være forbeholdt de under 30?

Rett og slett fordi jeg hadde en svigerinne av meg (som fyller 30 om noen dager) i tankene. Hun kler IKKE ermeløse topper, og det er det mange andre som ikke gjør også. Selv synes jeg det ser ut som et desperat forsøk på å kle seg ungt.

Det skal igjen sies at det er noen som slipper unna med det meste, 30 eller ikke 30, men det er fler som ikke kler det enn som gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...