AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Og hun betalte ikke en dritt. Ikke en hundrelapp engang. Ganske langt var det også, måtte kjøre omvei for å hente henne. Ca 4 mil. Hun KUNNE tatt buss! Hun har ikke lappen men forventer alltid at folk skal kjøre henne gratis rundt. Gjør hun en såkalt vennetjeneste tilbake? Nei. Møkkalei. Anonymkode: 4f91e...889 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Si ifra? Si at du ikke har råd til å kjøre på fest osv uten at det blir betalt litt til drivstoff. Anonymkode: 5d540...9f8 2
puppi Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Kunne kanskje vært greit, å avklare dette på forhånd? 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hun betalte ikke en dritt. Ikke en hundrelapp engang. Ganske langt var det også, måtte kjøre omvei for å hente henne. Ca 4 mil. Hun KUNNE tatt buss! Hun har ikke lappen men forventer alltid at folk skal kjøre henne gratis rundt. Gjør hun en såkalt vennetjeneste tilbake? Nei. Møkkalei. Anonymkode: 4f91e...889 Skjønner deg veldig godt! At hun ikke har lappen er ingen unnskyldning. Enten tar hun kollektivt, eller betaler deg for drivstoff. Ja, dere er venninner, men det betyr ikke at du er hennes privat sjåfør. Neste gang hun spør om skyss, sier du ja, men at du vil gjerne ha betalt for drivstoff. Det koster å ha bil. Anonymkode: 817b2...465 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, puppi skrev: Kunne kanskje vært greit, å avklare dette på forhånd? Burde være en selvfølge at bensin og kjøretjenester koster penger. Men neste gang ja. Anonymkode: 4f91e...889 1
Xcase33 Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Og hun betalte ikke en dritt. Ikke en hundrelapp engang. Ganske langt var det også, måtte kjøre omvei for å hente henne. Ca 4 mil. Hun KUNNE tatt buss! Hun har ikke lappen men forventer alltid at folk skal kjøre henne gratis rundt. Gjør hun en såkalt vennetjeneste tilbake? Nei. Møkkalei. Anonymkode: 4f91e...889 Lol....dere kvinnfolk kaller alt som kan krype og gå for venninner og venner der er dere ikke kresne skal ha den 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Tips til neste gang: si NEI Anonymkode: 8ae10...132
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hun betalte ikke en dritt. Ikke en hundrelapp engang. Ganske langt var det også, måtte kjøre omvei for å hente henne. Ca 4 mil. Hun KUNNE tatt buss! Hun har ikke lappen men forventer alltid at folk skal kjøre henne gratis rundt. Gjør hun en såkalt vennetjeneste tilbake? Nei. Møkkalei. Anonymkode: 4f91e...889 Du sier at hun alltid forventer at dere kjører henne gratis rundt, hvorfor ikke si fra når hun spør? Er jo tydeligvis ikke første gangen...
Gjest Forandring Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 Jeg bare gjetter, men noe sier meg at det ikke er første gang hun gjør dette? Du sier hun ikke har sertifikatet og min erfaring er at folk da ikke har peiling på hva bil faktisk koster. Ikke bare koster det deg bensin, men bompenger, slitasje på bilen og km bilen har gått øker jo. Har selv samme erfaring med «venner» uten sertifikatet. Dette er så direkte frekt at jeg ikke har ord for det. Tipper de får seg en øyeåpner når de får bensin og bil de også, da får de nok sjokk når de skjønner at OI, bil koster faktisk penger! Jeg har kuttet ut å kjøre på disse og gir et klart NEI når de spør. Noen sier til og med at jeg skal få penger senere. Haha, den er morsom.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #10 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, Forandring skrev: Jeg bare gjetter, men noe sier meg at det ikke er første gang hun gjør dette? Du sier hun ikke har sertifikatet og min erfaring er at folk da ikke har peiling på hva bil faktisk koster. Ikke bare koster det deg bensin, men bompenger, slitasje på bilen og km bilen har gått øker jo. Har selv samme erfaring med «venner» uten sertifikatet. Dette er så direkte frekt at jeg ikke har ord for det. Tipper de får seg en øyeåpner når de får bensin og bil de også, da får de nok sjokk når de skjønner at OI, bil koster faktisk penger! Jeg har kuttet ut å kjøre på disse og gir et klart NEI når de spør. Noen sier til og med at jeg skal få penger senere. Haha, den er morsom. Jeg er for dårlig å si nei, men skal såklart slutte med det. Hun er direkte gnien. Anonymkode: 4f91e...889 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 Vet ikke hva jeg synes er verst, folk som forventer gratis sjåfører, eller venner som lager lange sutreinnlegg om hvor kjipe vennene er, uten å snakke med vennene om situasjonen... Om jeg gjør noe som irriterer venninnene mine så håper jeg dem er gode nok venner til å si i fra til meg, istedet for å sutre til andre om det. Anonymkode: 37a4e...52f 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #12 Skrevet 12. mai 2018 Det er vel strengt tatt ikke lovlig å ta betalt for å kjøre? Anonymkode: 1929b...182
wintergirl Skrevet 12. mai 2018 #13 Skrevet 12. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel strengt tatt ikke lovlig å ta betalt for å kjøre? Anonymkode: 1929b...182 Sier hvem?
Prague Skrevet 12. mai 2018 #14 Skrevet 12. mai 2018 Om du kjører henne mye rundt, og sånn høres det ut mtp irritasjonsnivået, så kan det jo være greit å ta det opp neste gang hun spør. Ellers er vel sånne ting vennetjenester man gjør for vennene sine, og evt får igjen på andre måter.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #15 Skrevet 12. mai 2018 3 minutter siden, wintergirl skrev: Sier hvem? Loven kanskje? Det er ikke lov å kjøre pirat taxi Anonymkode: 5d540...9f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #17 Skrevet 12. mai 2018 6 minutter siden, wintergirl skrev: Sier hvem? Loven selvfølgelig. Det er pirat taxi. Anonymkode: 1929b...182
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #18 Skrevet 12. mai 2018 bør ha fått en avsugning Anonymkode: 6a1d1...327 2
wintergirl Skrevet 12. mai 2018 #19 Skrevet 12. mai 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Loven kanskje? Det er ikke lov å kjøre pirat taxi Anonymkode: 5d540...9f8 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Loven selvfølgelig. Det er pirat taxi. Anonymkode: 1929b...182 Her tror jeg dere har misforstått kraftig. Man betaler for seg. Men dere kan jo ringe politi og si ifra hvis dere vet om noen som får penger av en venn for å kjøre dem. Tviler på at politi bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #20 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, wintergirl skrev: Her tror jeg dere har misforstått kraftig. Man betaler for seg. Men dere kan jo ringe politi og si ifra hvis dere vet om noen som får penger av en venn for å kjøre dem. Tviler på at politi bryr seg. Tviler på at politiet bryr seg, det har de ikke ressurser til, men det betyr ikke at det er lovlig. Anonymkode: 1929b...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå