Gå til innhold

17. mai-aktiviteter for små barn i Oslo

miore

Anbefalte innlegg

Finnes det noen felles oversikt over 17. mai-aktiviteter på de ulike skolene og slikt i Oslo? Er det i det hele tatt vanlig å ha egne tog for hver skole, og arrangementer med leker og kaker og sånt etterpå, eller er det bare toget på Karl Johan som gjelder? Det jeg beskriver over er det jeg er vant med fra hjembyen: en eller et par skoler går i tog sammen, og der toget «lander» er det korps, leker og mulighet til å kjøpe kaker og is. Jeg har bodd i Oslo i mange år nå, men er tilflytter og aner ikke hva som egentlig foregår av organisert feiring her 😅

Tidligere har vi ikke brydd oss så mye om det, men nå som eldste barnet er tre, ønsker hun å «oppleve» 17. mai på ordentlig. Samtidig kvier jeg meg veldig for å dra ned til folkehavet i sentrum; basert på tv-bildene ser det veldig overveldende ut - både for treåringen og ikke minst for han som kun vil være 2.5 uke gammel på 17. mai. Og litt for ho’ mor, når sant skal være sagt 😬

Er det noen som har gode tips til hakket mer low-key aktiviteter for små barn på denne dagen, eller som har bedre svar enn google på hvor jeg kan finne informasjonen selv? Vi bor vest i byen, men har bil og er høverlig flyttbare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste skolene som er nær sentrum går i tog ned til byen hvor de samles og går videre i det store toget. De stopper gjerne ved sykehjem o.l. for å synge på veien. De som er lenger borte fra sentrum vet jeg ikke hva gjør. 

Se f eks her https://majorstuen.osloskolen.no/nyhetsarkiv/17.-mai/

Jeg tror de aller fleste skoler har arrangement etter at toget er ferdig og et par timer etter. Ca 12-13 til 15-16. Gå inn på hjemmesiden til den skolen som passer best for deg så finner du det. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk arrangementer på skolene med leker for barna, salg av is og pølser, etc. Sjekk ut hjemmesidene til skolene nærme dere for å se hva de forskjellige har av arrangementer.

Ikke styr med bil i Oslo på 17. mai, håpløst å både komme frem og å finne parkering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...