Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er som nevnt i tittelen en mann. Jeg har fått et godt øye til ei som trener på samme treningsstudio som jeg gjør. 

Jeg har enda ikke snakket med henne, da hun bestandig trener med musikk på ørene, og jeg enten med en kompis eller også med musikk. Så det har liksom vært et slags "hinder" for å gå bort til henne og si hei. Jeg har aldri sett denne jenta før, og det er litt merkelig siden vi bor i en liten by. Det eneste jeg vet om henne er at hun er en jente, sannsynligivs i midten av 20-årene, hun liker å trene, og bruker Beats hodetelefoner - og hun har en tattoo (jeg har selv tatoveringer og er veldig svak for jenter med blekk). 

Jeg tror jeg pleier å få noen blikk av henne når jeg er på gymmen. Jeg sjekker henne ut i ny og ned, og om jeg snur meg, går fra en stasjon til en annen etc. så hender det at blikkene våre møtes - av og til ser hun bort om hun dette skjer, for så å kaste et raskt blikk på nytt. 

Jeg vil ikke være innbilsk eller noe, men jeg mener jeg ser over gjennomsnittlig bra ut. Jeg er ikke veldig godt trent, er vel kanskje midt på treet der, men jeg tror jeg har utseendet med meg. Men samtidig har jeg litt problemer med selvtilliten. Jeg vet at det ikke er farlig å spørre denne jenta her om jeg kan ta henne med ut en gang, men samtidig føles det jævlig skummelt å bare gjøre det på treningssenteret. Men jeg tenker også at kanskje jeg scorer noen ekstra poeng for at jeg tørr, og ikke er et creep som stalker henne fram på facebook og sender en melding der?

Hjelp! Hvordan skal jeg gå fram her? For alt jeg vet kan hun ha type - helvete, hun kan tilogmed være gift for alt jeg vet - men jeg har lyst å prøve ihvertfall :) Derfor spør jeg dere jenter, hvordan skal jeg gå fram for å sjekke opp ei jente på treningsstudioet? Målet mitt er selvfølgelig å få bedt henne ut på en date, og vise henne at jeg er en gentleman - ikke en sleazy kåtsekk som kikker på jenter på gymmen, hehe :P 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare spør rett ut:-) mang en gang har jeg sett kjekkaser på gymmen selv, som jeg har sett sett på meg, men jeg har aldri opplevd tilnærmelser. Om jeg var jenta du snakker om hadde jeg tatt det som et kompliment uansett om jeg var interessert eller ei! Den som intet våger intet vinner! 

Anonymkode: 7f18e...ebe

Skrevet

Mange kvinner ser ikke på treningssenteret som en sjekkearena. Godt mulig denne jenta er åpen for det, det må du nesten bare teste og se. Men for guds skyld, om hun avviser deg, ignorer henne etterpå. Jeg har venninner som har måttet bytte treningssentre på grunn av innpåslitne mannfolk som ikke lar de trene i fred. Etter å ha hørt en del historier er jeg veldig skeptisk til menn som prøver seg på treningssentre, ettersom man er nødt til å møte på de igjen ved mange senere anledninger.

Personlig ville jeg ha foretrukket at du var rett frem, spurte rett ut på en ålreit måte. Om jeg hadde sagt nei/jeg har kjæreste hadde det vært supert om du tok det med et smil og et "det var synd, kos deg videre med treningsøkten" før du fortsatte med ditt.

• Liker 14
Skrevet

Takk for svar 😊 Ok, så jeg går bare bort til henne og sier "Hei! Unnskyld om dette virker sykt random, men jeg har veldig lyst å be deg ut på en date. Hva sier du til en kopp kaffe eller noe å spise en dag?" 

Holy moly.. 

Haha neida. Om hun sier nei er der nok mye mulig jeg bytter treningsstudio selv, om jeg synes det blir kleint der etterpå 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Treningsstudio er ikke akkurat arena for sjekking... Jeg syntes det er veldig ubehagelig og ekkelt om noen driver å kikker på meg på den måten, og bruker hodetelefoner nettopp for å vise at jeg ikke er åpen for prat eller å bli sjekka opp. Det er veldig fokus på kropp på treningssenter og det det forteller om noen sjekker opp noen der er at de kun tenner på kroppen noe som er ganske respektløst når man bare er der for å trene og ikke være et sexobjekt.

Men ja hvis du absolutt skal gjøre det så vær rett frem å gå bort og signaliser at hun skal ta av seg hodetelefonene og si Sorry men du kunne ikke dy deg lenger for du har lagt merke til hun en stund og lurer på om hvis hun er singel om hun ville blitt med på en date en dag. Gå rett på sak så hun enten kan si ja eller nei og kutt småpraten som bare blir ubehagelig om hun egentlig ikke vil, og i stedet for å drive å glo på hun med forhåpninger om noe, som også er sykt ubehagelig om hun ikke er interessert. 

Anonymkode: 64ca9...b84

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet at mange kvinner sier at de hadde mislikt å bli sjekket opp på treningen, men jeg hadde likt det.

Jeg hadde kanskje ikke helt falt for "...sykt random", men ellers hadde jeg likt å bli kontaktet på treningen dersom det var en fyr jeg så på som en jeg kunne tatt en kopp kaffe med for å bli bedre kjent. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke likt bli sjekket opp mens jeg var på trening. Jeg trener med musikk fordi jeg ikke ønsker bli forstyrret i treningen min. 

• Liker 6
Skrevet

Ja nei, jeg var veldig usikker på om jeg i det hele tatt "kunne" gjøre det, men når treningsstudioet er eneste plassen jeg treffer henne på så har jeg vel ikke mange valg? Annet enn å la være å spørre henne, men det høres jo ut som et kjedelig alternativ.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, varg skrev:

Ja nei, jeg var veldig usikker på om jeg i det hele tatt "kunne" gjøre det, men når treningsstudioet er eneste plassen jeg treffer henne på så har jeg vel ikke mange valg? Annet enn å la være å spørre henne, men det høres jo ut som et kjedelig alternativ.

Livet kan ikke være gøy og kult og bare på dine premisser til enhver tid. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror heller jeg tilfeldigvis ville brukt samme apparat eller noe å spurt om å dele eller noe sånn, eller åpne om ett eller annet treningsrelatert først å fremst. Man blir fort stemplet som creep med å sjekke direkte på treningssenteret. 

Anonymkode: 7b815...faa

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken by dette er i?

Jeg har selv sett ei jente på treningsstudioet jeg trener på som har en tattoo nedover beinet, har hatt lyst å gå bort til henne å si noe men har ikke turt. Hun bruker hvite beats. 

Jeg har tenkt å mote meg opp til å snakke med henne neste gang jeg ser henne der. 

Anbefaler deg å gjøre det samme.

M29

Anonymkode: da3b4...353

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller jeg tilfeldigvis ville brukt samme apparat eller noe å spurt om å dele eller noe sånn, eller åpne om ett eller annet treningsrelatert først å fremst. Man blir fort stemplet som creep med å sjekke direkte på treningssenteret. 

Anonymkode: 7b815...faa

Nei nei nei og atter nei, det er enda værre. Vi jenter er ikke dumme og skjønner at om du igler deg inn på samme apparat som oss og begynner å spørre om noe treningsrelatert ut fra det blå at intensjonen i 99% tilfeller er å sjekke, og det er så sykt ubehagelig for da må man prøve å dysse ned den ubehagelige situasjonen å svare hyggelig selvom man vet hva som venter, og at det er uønsket.

HVIS man absolutt må bryte alle sosiale koder og sjekke opp noen på treningssenter så gå rett på sak å si at du har lagt merke til hun og lurer på om hun er singel og vil bli med på date. Da kan man fort avklare om det er gjensidig interesse eller ikke, og om man ikke er interessert så får man i allefall personen bort fortest mulig ved å si nei beklager, istedet for å stå der å jatte og hyggesnakke mens men egentlig føler ekstremt ubehag på innsiden over at mannen ikke går vekk.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Livet kan ikke være gøy og kult og bare på dine premisser til enhver tid. 

Wow. Det var da meget til heftige reaksjoner på det her, plutselig. 

Mann 29; hehe slapp av, det er ikke samme jenta. Hun jeg er interessert i har en tattoo på armen, ikke leggen ;) Lykke til!

Og til brukeren over meg her: Hva mener du med "hvis man absolutt må bryte alle sosiale koder"? Hvorfor er det slik at det er kun i en støyfull og dunkel uteplass klokka 02:00 og i beruset tilstand det er OK å avansere overfor det motsatte kjønn? Jeg hater denne etablerte "regelen" man må følge for å treffe på potensielle kjærestekandidater. Er det OK å sjekke opp noen på dagligvarebutikken, eller er det like creepy som treningssenter? Mindre creepy når man er fullt påkledd og skjuler mest mulig av sitt naturlige jeg, kanskje? Tinder og lignende apps er i mine øyne de mest overfladiske sjekkearenaene man kan benytte seg av. 

Det virker som flesteparten her inne mener jeg er direkte ufin og ekkel om jeg tillater meg å gå bort til jenta inne på treningssenteret og spørre om en date. Well, fuck it, jeg skal manne meg opp når jeg ser henne der til uka ;)

Om det fins noen jenter der ute som ikke synes dette balanserer på en hårfin grense mellom asosial oppførsel og creepy, så tar jeg gjerne imot eventuelle tips til approach med stor takk! 

• Liker 8
Skrevet

Eneste sjekking på treningssenter funker med,

er menn med overdreven selvtillit. 

Tror du kommer til å drite deg ut, kan du ikke heller prøve treffe henne på en annen arena?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vær respektful, høflig, kortfattet og ærlig. Ikke noen triks. Hvis hun avviser deg så vært stolt over at du spurte; hun kommer uansett mest sannsynlig til å bli imponert uten nødvendigvis å vise det. Og hvis hun ikke avviser deg så har du en date.

I forhold til nåsituasjonen har du ingenting å tape. ALLE som evt får det med seg vil være imponert de også og vil synes du er en tøff fyr.

Og til den som sa han muligens ville bytte senter om han ble avvist fordi det føltes kleint; ikke gjør det. Fin trening i å takle både forventninger og avvisninger og lære seg å takle at det ikke er noen big deal egentlig.

Og følelser kan forandre seg for henne også. Kanskje hun får mer interesse for deg nå som hun vet at du både er interessert og en knalltøff fyr. Lykke til!

Endret av Kreator
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil virke som en overfladisk ekling, så er det bare å sette i gang å be henne rett på date når alt du vet om henne er hvordan hun ser ut. Hvis du heller vil gi et godt inntrykk og virke oppriktig interessert i mer enn bare kroppen hennes, bør du begynne med smalltalk om trening og be henne ut etter at dere har snakket sammen et par ganger.

Anonymkode: acf5e...c42

• Liker 4
Skrevet

Gode poeng, gode svar. Jeg aner som sagt ikke hvilken annen arena jeg skulle ha møtt henne på, treningssenteret er eneste plassen jeg har sett henne på. 

Kreator: Meget oppløftende innlegg å lese! Tusen takk :)

Til anonym bruker over meg: Yes, men er det ikke slik at det er bedre å være direkte, og ikke begynne å fikle seg inn med en masse trenings-smalltalk med et menneske man ikke kjenner? Som flere har poengtert, så er vel dette mer behagelig for henne også om hun ikke er interessert, for da kan hun bare rett og slett si nei. 

Jeg er egentlig ikke redd for å drite meg ut, men det er klart at egoet helst vil unngå å få et slag i trynet, hehe :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble blitt sjekka opp på treningssenter., eller jeg som sjekka han. 😁

Var ikke sånn at han bare kom bort.. men vi vekslet blikk med hverandre i flere uker. Tilutt ble det hei.. og snakk.. og mer. 😉 Det at det gikk tid før noe skjedde gjorde det spennende. Går an å gå forbi henne og bare smile og si hei.

Anonymkode: 27888...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer man fra når man sier dette ordet: gymmen?

Anonymkode: f2498...40c

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Polly Ester skrev:

Jeg vet at mange kvinner sier at de hadde mislikt å bli sjekket opp på treningen, men jeg hadde likt det.

Jeg hadde kanskje ikke helt falt for "...sykt random", men ellers hadde jeg likt å bli kontaktet på treningen dersom det var en fyr jeg så på som en jeg kunne tatt en kopp kaffe med for å bli bedre kjent. 

Det er vel sånt som dagens ungdom sier det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...