Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og samboeren min hadde sex 10 dager etter siste mens første dag for noen uker siden. Egentlig skulle jeg hatt mensen igjen helgen som var, men den har foreløpig ikke dukket opp. Nå går jeg rundt med "mensen murringer" i magen, men brystene er ikke ømme.

Sluttet på pillen for snart ett år siden, og vi har ikke stresset for å si det sånn...

Når er det egentlig størst sjanse for å bli gravid, og kan jeg være det? Er redd kroppen bare spiller meg et puss, siden jeg tenker så mye på det akkurat nå. Vet jeg egentlig burde ta en graviditatstest, men...

På forhånd takk for svar!

Anette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Midt imellom to menser er det størst sjangse for å bli gravid. Altså ved eggløsning.

Så det kan jo hende... ta en hjemme test!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Lille

Takk for svar!

Når er egentlig EL? Er det ikke rundt dag 10-12 etter siste mens første dag?

Altså hvis man har mensen i f.eks. 7 dager, har men EL 3 til 5 dager etter mensen da ,eller?

Synes dette er litt innviklet, jeg... :oops:

Anette

Gjest Anonymous
Skrevet

hei!

Eggløsning er alltid 14 dager før mens.

Uansett hvor lang syklus du har. Den er aldri midt i mellom to menser.

Hvis du ikke har en altfor varierende syklus er det veldig greit å bruke eggløsningstester. Da er du helt sikker på dagen.

Monica :kgsmil:

Gjest Anonymous
Skrevet

???

Da stemmer ikke det jeg skrev over, altså?

Nå ble jeg bare mer usikker, jeg... :roll:

Anette

Skrevet

trodde EL var 14 dager etter første dags mens jeg....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen!

Dere skriver at EL er 14 dager før mensen. Teller man da 14 dager siden siste mensens første dag, eller 14 dager siden siste dag på forrige menstruasjon?

Er fortsatt ikke blitt noe klokere, heller tvert i mot...

Anette

Skrevet

Heisann!

Skal forsøke å hjelpe dere litt jeg! :D

Altså først: de fleste har forskjellige sykluser, noen ligger på 28 dager regelmessig, andre kan ha 31 dager en mnd, og neste gjerne 33 dager, men syklusen ligger som regel rundt det samme antall syklusdager..

Man regner en syklus der dag 1 er første mensdag.

De fleste har eggløsning 10-16 dager etter siste mens.

Fra EL til mens er det som regel 14 dager. Jeg har 15 dager, og dette vet jeg fordi jeg temper. Da vet jeg ca antall syklusdager som jeg har, trekker fra 15, og står igjen med en syklusdag som jeg har EL på.

Angående spørsmålet om man teller fra første eller site mensdag, så er jeg litt usikker faktisk. Jeg regner iallefall fra første mensdag.

Skrevet

Jeg kan anbefale dere å bruke en eggløsningstest. Har selv prøvd Persona for første gang denne måneden. Når den gir utslag så har man eggløsning. Kjempegreit og så slipper man å lure...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er Persona, og hvor får man kjøpt en slik?

Tror det virker som det lureste, er ganske forvirret...

Takk for mange svar forresten!

Anette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...