Gå til innhold

Hadde 16 åringen din fått lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har blitt invitert i en bursdag der han må ta tog i 2 timer, siste toget hjem går så tidlig at han ikke får deltatt. Han har gått i klasse med venninnen til den personen han skal i bursdag til. hun flyttet bort for to år siden og de har hatt endel kontakt og han har vært på dagsturer for å besøke henne, og da blitt kjent med vennene hennes. 

Han har sagt at han får lov til å sove hos jenta han skal i bursdag til..... Jeg må selvfølgelig prate med foreldrene i tilfellet, men fortsatt usikker på om han skal få lov. 

Hva tenker dere? Hadde din sønn/datter fått lov? Han er en grei og ansvarsfull gutt til vanlig.

Anonymkode: f5513...a93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så klart

Slipp nå gutten fri nå, 16 er en fin tid til å kjenne på å bli voksen

Anonymkode: 89a98...572

• Liker 23
Skrevet

Ja, etter samtale med hennes foreldre. Det går som regel bra... 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

ja selvfølgelig burde han få lov

Anonymkode: cbeb0...b0c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det syns jeg hadde vært greit.

Anonymkode: 9ffd3...537

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet på hybel da jeg var 16. Reiste til slekt og venner over hele Norge med fly og tog fra jeg var 12.

Anonymkode: 64e2f...503

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 99df0...e72

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Herregud, nå må dagens foreldre slutte å sy puter under armene på ungene, det er en 16 åring ikke en 6 åring.

AnonymBruker
Skrevet

Folk flytter hjemmefra når de er 16. Å ikke tillate et overnattingsbesøk som følger av gode grunner er bare absurd. Skikkelig curlingforelder.. 

Anonymkode: b86a7...bc0

• Liker 11
Skrevet

Ja.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen problemer med overnatting og det hadde jeg sagt ja til. Tog alene så langt er det jeg er usikker på, men nå er det jo 16-åringer som flytter på hybel og da.

Anonymkode: 63a5a...da4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sperr inne ungen din fordi du er redd for han, det ødelegger for han sosialt selv om du gjør det i beste mening. La han dra å kose seg med andre ungdommer.

Anonymkode: b4634...271

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ingen problemer med overnatting og det hadde jeg sagt ja til. Tog alene så langt er det jeg er usikker på, men nå er det jo 16-åringer som flytter på hybel og da.

Tok toget alene i 3.5 timer da jeg var 10 ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene... jeg flyttet på hybel da jeg var 16 fordi skolen var for langt bort. Nå er det på tide at du lærer ungen din å ta ansvar for seg selv. Eller skal ikke «barnet» ditt få lov til å gjøre noe før han er 18? 

Anonymkode: a1195...7b0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Takk, det var egentlig det jeg hadde bestemt meg for, men så luftet jeg tanken for noen venner i går, og de synes det var helt sykt hvis han skulle få lov til det. Det kunne skje sååå mye galt.

Men det er greit at jeg krever å snakke med foreldre? Har ikke lyst å sende han avgårde om jeg ikke er sikker på at han har en plass og sove. Han synes selvfølgelig det er teit ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste klarer faktisk å ta tog uten problemer, å når de snart er myndige så er det på høy tid at de klarer sånne ting. Slutt å sy puter under armene på ungene deres!! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, det var egentlig det jeg hadde bestemt meg for, men så luftet jeg tanken for noen venner i går, og de synes det var helt sykt hvis han skulle få lov til det. Det kunne skje sååå mye galt.

Men det er greit at jeg krever å snakke med foreldre? Har ikke lyst å sende han avgårde om jeg ikke er sikker på at han har en plass og sove. Han synes selvfølgelig det er teit ;) 

Snakke med foreldrene er elt greit :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hadde du vært usikker på togturen?🤔

• Liker 7
Skrevet

Ja, det hadde vært greit, men jeg hadde snakket med foreldrene først.

• Liker 1
Skrevet

Han er jo 16 år, ser ikke helt problemet jeg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...