AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Min nåværende rutine er: 1. Dusjer litt i passe varmt vann for å "myke opp hårene" 2. Mild skrubbing (f.eks sukker) 3. På med barberkrem 4. Bruke en skarp høvel og skylle den kontinuerlig under bruk 5. Barberer mot hårene og går over flere ganger 6. Tørker forsiktig og smører på mandelolje Selv om jeg gjør dette ender jeg stadig vekk opp med å ha stubber igjen. Enten overser jeg områder, eller så er høvelen dårlig? Jeg bruker Gilette Fusion Proglide mannehøvel, tørker dem etter hver bruk og bytter ofte. Synes generelt høvlene blir utrolig fort sløve. Jeg har prøvd å bruke ferdige vokse-strips, men det blir alltid enten hår eller klister som sitter igjen etter jeg har revet av. Kanskje jeg bruker disse feil, eller bruker feil type? Jeg har prøvd epilator en del ganger uten suksess. Virker som om den kun river av tuppen på hårene uten roten, samme hvilken lengde det er på dem, og samme hvor sakte jeg gjør det. Anonymkode: c9f88...2e5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Epilator ute i dagslys, gjør jeg det inne så ser jeg mange hår som unnslapp. Det er den eneste måten jeg får glatte legger. Anonymkode: c4485...33b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Da jeg pleide å barbere leggene var rutinen sånn: gå i dusjen, barbere, gjøre meg ferdig i dusjen, gå ut av dusjen, tørke meg og oppdage et par steder jeg misset og barbere de stedene tørt Anonymkode: 3246a...28a
LeneXCII Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Du sier du skyller den kontinuerlig under bruk, sørg for at du gjør det mellom hver gang du drar den over samme område. Det er mulig det re det du allerede gjør, og da har jeg egentlig ikke så mange tips. Høvelen bør være bra nok den. Ps, vanlig håndsåpe funker like bra eller bedre enn barbergele! Endret 12. mai 2018 av LeneXCII
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Voks i salong eller laser. Anonymkode: c40f6...da3
annebanane Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 Barberer ca en gang i uken. Har standard venus-høvel. Jeg smører beina inn i et tynt lag shampoo (ja, eg er en av de som ikke gidder bruke barberkrem), barberer ved å ta godt over ett område om gangen og skyller mellom strøkene siden shampooen setter seg på, skyller med vann, dusjer ferdig ellers, så tørker jeg meg. Gjør ikke noe mer, og har myke ben. Aldri smurt inn huden med noe etter dusjen.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Dusjer, tørker, smører på olivenolje, smører på barber gel, drar høvelen ned og opp, skyller fortsetter.. tørker beina. Så trenger jeg ikke å få harde stubber eller å barbere de på 2-3 dager. Anonymkode: 5e94f...f55
Gjest økonomifrue Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 Epillator eller få de vokset i salong.
tirben Skrevet 12. mai 2018 #10 Skrevet 12. mai 2018 Går regelmessig til voksing på salong. Det er en rimelig luksus.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 Ts her. Hva koster det å vokse i salong? Jeg prøvde med epilatoren igjen i dag, og auuu. Klarer ikke smerten. Anonymkode: c9f88...2e5 1
VinterRose Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva koster det å vokse i salong? Anonymkode: c9f88...2e5 Eks: https://waxonwaxoff.no/index.php/behandlinger/voksing-kvinner/?gclid=EAIaIQobChMIm_TP0JGD2wIVTV4ZCh2oYg7EEAAYASAAEgIFRvD_BwE 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #13 Skrevet 15. mai 2018 Jeg lurer også på dette. Anonymkode: 41516...a6e
Muscae Skrevet 16. mai 2018 #15 Skrevet 16. mai 2018 Bruker kun epilator, både på legger og armhuler. De blir ikke silkeglatte som etter en barbering, fordi det vil ofte være småhår igjen (ikke tykke, mørke hår, men mer som dunhår). Det kan være ubehagelig første gangene, men nå kjenner jeg bare en kiling på leggene, og litt mer enn kiling under armene, uten at det er direkte vondt. Brukte voks de første par gangene i armhulen, men etter en stund virker det som hårveksten blir mindre, og det gjør ikke vondt. Får heller ikke de stykke sorte "porene" når håret vokser ut igjen, og det synes spesielt godt i armhulen, som nå er helt lyse. Det tar litt lenger tid med epilering, men til gjengjeld trenger en ikke å gjøre det like ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå