Gå til innhold

Hvorfor ikke bikini?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det bare blir mer og mer problemer med å gå i bikini før man har fått pupper og også før man er 16-18 i noen steder. Da jeg vokste opp var det helt vanlig å gå i bikini og badedrakt. Noen av jentene gikk i badedrakt og noen gikk med bikini i svømmetimen, ingen sa noe på det. Bikini ble sett på som litt kulere da av mange av jentene. Ser stadig  at  et argument er at man ikke trenger bikini når man ikke har pupper, og den ser jeg, men hvorfor da badedrakt? Den dekker jo gjerne mer av brystene ei på 9 f.eks ikke har. Noen kaller det seksualisering, noe jeg mener kun er  tull, men hvorfor er da badedrakt greit? Den dekker jo langt mer, både magen, brystet og mange ganger hele ryggen. Noen mener visst at pupper er så seksuliserte at det må skjules, men hvorfor skal magen skjules? Hvorfor ikke like godt skjule lårene også da?

Anonymkode: 4d351...802

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi badedrak er ETT plagg. Og det er praktisk. Den sitter som støpt og faller ikke av.

Å ta på en bh i tillegg til badetruse for å "skjule" noe som ikke er der er teit. Den sklir jo bare rundt uansett. Det er ofte unge mødre som vil at ungen skal se "søt" ut. Drit i det vel, ungen skal bade og leke.

• Liker 7
Skrevet

Jeg blir dårlig av alt folk skal mene noe om, det er vel ikke noe galt med barn i bikini? Da er det i såfall samfunnet det er noe galt med. 

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

badedrak er ETT plagg

Badebukse er ett plagg det og. 

For unger er det badebukse som er det beste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg har fått det med meg er det ikke bikini til 9 åringer det reageres på, men bikini med bh innlegg til barn for å gi illusjon om bryster som ikke er der, og passfasong på underdelene tilsvarende med voksne babes i brazil. 

Anonymkode: ab526...fc3

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Badebukse er ett plagg det og. 

For unger er det badebukse som er det beste. 

Joda var ikke det jeg mente. Badebukse er helt topp det! Men i HI sidestilte TS badedrakt med todelt bikini, og det er ikke rett.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Joda var ikke det jeg mente. Badebukse er helt topp det! Men i HI sidestilte TS badedrakt med todelt bikini, og det er ikke rett.

Det har du rett i. En ting mindre å glemme igjen på stranda. 

Men jeg tror ikke det er rett å kalle det seksualisering når småunger vil ha på seg bikini. Unger vil gjerne framstå som eldre, gjøre som de voksne. Uten at de nødvendigvis skjønner hvorfor vi voksne gjør slik. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Ja at det er ett plagg og sånn sett kanskje mer praktisk, den ser jeg jo, men en badebukse er også ett plagg, men bare gutter får visst gå i det. Det er ikke meningen å direkte sidestille bikini med badedrakt. Det eneste "sidestillingen" fra meg er for de som mener bikini er feil når man ikke har pupper eller fordi det seksualiserer, og derfor må man bruke badedrakt, men den dekker langt mer. I tilegg skjuler den brystene også. Hvis det er feil å gå med bikini fordi man ikke har pupper, hvorfor må man da dekke dem til med badedrakt? Hvorfor ikke gå uten? Det bør uanset være et eget valg.

Jeg husker jeg selv hatet badedrakten og ønsker personlig frihet bare. Og gutter opplever vel ingen forbud på dems klesvalg? Rart man går bakover i tid her. Var så vidt jeg  husker en nakenmodell som turte å ta på seg bikini for første gang på 50-tallet. På 90-tallet og frem til midten av 2000-tallet var bikini et vanlig plagg for både voksne kvinner og småjenter på strender og svømmehallen og ingen sa noe. Var rundt 2000+/- dette begynte å bli et problem for de aller minste så økte alderen mer og mer. Nå vet jeg om jenter som går i 10. klasse og vgs som ikke får ha på bikini enkelte steder med svømming på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å bruke bikini i svømmehaller i det hele tatt. Badedrakt er det som er mest praktisk for jentene fordi bikinien faller av når de hopper og streker når de svømmer. Bikini er for strand og bading i sjø. 

Hilsen svømmelærer

Anonymkode: cbe90...db2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke normalt å bruke bikini i svømmehaller i det hele tatt. Badedrakt er det som er mest praktisk for jentene fordi bikinien faller av når de hopper og streker når de svømmer. Bikini er for strand og bading i sjø. 

Hilsen svømmelærer

Anonymkode: cbe90...db2

Det opplever jeg som unyansert i beste fall. Helt normalt å se bikini svømmehallen! 

Anonymkode: a339f...1e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bikini da jeg var mindre, men da ofte bare bikinitrusa. Da jeg ble 7-8 år brukte jeg toppen også. Jeg hadde noen badedrakter også, men jeg syns det var mer praktisk med bikini. I tillegg til at det ikke ga så stort skille på ferieturer. Hvis argumentet "du trenger ikke bikini hvis du ikke har pupper" gjelder kommer jeg vel aldri til å trenge bikini da. Problemet er vel mer at bikinitopper med innlegg, truser med brazillian cut osv lages til 10-åringer og yngre. Noe som vi voksne kjøper for å se mer sexy ut. Jeg var ikke opptatt av å se sexy ut i bikini da jeg var barn, for det er bare ekkelt

Anonymkode: 20a6a...80e

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å

bruke bikini i svømmehallen, mange gjør jo det🤔

Anonymkode: b3be4...058

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja at det er ett plagg og sånn sett kanskje mer praktisk, den ser jeg jo, men en badebukse er også ett plagg, men bare gutter får visst gå i det. Det er ikke meningen å direkte sidestille bikini med badedrakt. Det eneste "sidestillingen" fra meg er for de som mener bikini er feil når man ikke har pupper eller fordi det seksualiserer, og derfor må man bruke badedrakt, men den dekker langt mer. I tilegg skjuler den brystene også. Hvis det er feil å gå med bikini fordi man ikke har pupper, hvorfor må man da dekke dem til med badedrakt? Hvorfor ikke gå uten? Det bør uanset være et eget valg.

Jeg husker jeg selv hatet badedrakten og ønsker personlig frihet bare. Og gutter opplever vel ingen forbud på dems klesvalg? Rart man går bakover i tid her. Var så vidt jeg  husker en nakenmodell som turte å ta på seg bikini for første gang på 50-tallet. På 90-tallet og frem til midten av 2000-tallet var bikini et vanlig plagg for både voksne kvinner og småjenter på strender og svømmehallen og ingen sa noe. Var rundt 2000+/- dette begynte å bli et problem for de aller minste så økte alderen mer og mer. Nå vet jeg om jenter som går i 10. klasse og vgs som ikke får ha på bikini enkelte steder med svømming på skolen.

På 70-80-90 tallet badet de fleste barn nakne 

Ellers kan fint både jenter og gutter bruke badetruse

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må inrømme at jeg synes det er noe galt med de som mener barn i bikini er upassende. De har en usunn seksualisering av barn. Jeg ser ikke noe galt med barn i bikini, like lite som jeg synes noe galt om barn som prøver mammas sko, mammas hijab eller kler seg ut på andre måter. La nå barn være barn å slutt å seksualiser de sånn.

Anonymkode: 67c2d...ae1

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke noe om bikini. Det blir det samme som å gi stringtruse til en 7 åring. 

AnonymBruker
Skrevet

Om barn går i bikini får være opp til de selv.Men i svømmetimene er det greit med badedrakt da den ikke sklir av og man lettere sklir bortover i vannet. Slipper at toppen faller av når man stuper osv.

Men damene som sprader rundt i svømmehallene og går og ligger på utstilling. (står med vann til leggene uten å bade feks for å vise seg)og ikke bade. Det er tragisk det!Ofte full i sminke og.lool.

Putt på de en badedrakt!

Anonymkode: 73934...fde

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om barn går i bikini får være opp til de selv.Men i svømmetimene er det greit med badedrakt da den ikke sklir av og man lettere sklir bortover i vannet. Slipper at toppen faller av når man stuper osv.

Men damene som sprader rundt i svømmehallene og går og ligger på utstilling. (står med vann til leggene uten å bade feks for å vise seg)og ikke bade. Det er tragisk det!Ofte full i sminke og.lool.

Putt på de en badedrakt!

Jo mindre bikini jo bedre ofte.

Æsj.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig forbinder ordet 'bikini' mest med bittesmå tøystykker med stropper til knyting. Det er uaktuelt på min datter før hun blir tilnærmet voksen.  

Todelt badedrakt med en skikkelig badebukse og en singlet/treningstopp kan hun få en del tidligere. 

Så lenge hun fjaser og baser rundt i vannet som barn gjør, mer enn hun ligger og jobber med brunfargen, får hun bruke klær som passer til det.

Anonymkode: 64efe...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...