AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Hei, jeg trenger noen råd. Jeg ble venn med en på ungdomskolen som senere utviklet seg til å bli et bestevenn vennskap. Det har vært mange situasjoner der vi har vært uvenner, det går noen dager og plutselig later vi som om ingenting har skjedd og er bestevenner igjen. Nå går vi begge på videregående og jeg føler hun den siste tiden har vært veldig slem mot meg med vilje. som eks. jeg skulle kjøpe meg en ny datamaskin, og da jeg viser henne den kaller hun den er dritt pc og sier den er dårlig osv på en ufin måte. selv om jeg syns den var fin. Hun rakker ned på meg og snakker på en måte stygt til meg og jeg føler meg nesten overkjørt innimellom. Jeg føler at hun må ha rett i alt og overgå alt jeg sier hele tiden. jeg blir så sliten av det. Dette har blitt verre den siste tiden. Dette startet i påskeferien der jeg hadde hun på besøk først, senere samme uke skulle en annen venn av meg komme. Jeg sa at hun gjerne kunne bli lenger med oss hvis hun ville det. Det sa hun nei til. Og det er greit det hvis hun ikke ville. Men samme dag hun skulle dra dro hun en time før hun skulle. Og helt siden den gang har hun vært sur og ekkel mot meg. Hun rakker også ned på den ene rasehunden jeg har. Hun hadde samme type rase før, og nå tror hun vet alt om min rase hund. Det kan hende hun gjør det, men jeg orker ikke å høre på det hele tiden. Jeg har på en måte gått til et bristepunkt akkurat nå at jeg har prøvd å ignorere henne og ikke kommentere noen ting av det hun sier eller gjør. nesten skjøvet henne litt til side for å få litt fred. og det har funket fint en liten stund, men nå føler jeg at jeg har nådd til et bristepunkt pg orker ikke mer. Jeg fortalte henne at at jeg føler at hun må ha rett i alt hele tiden, men før jeg får sagt meg ferdig går hun til angrep ved å si at det er jeg som skal ha rett i alt osv... hun drar så inn ting som ikke har med saken å gjøre som at andre også har merket at jeg er imot henne, og ja, jeg er det fordi jeg har blitt så sliten av å være med henne. Jeg må også si noe som er veldig rart, er at jeg har invitert henne hjem til meg mange ganger som hun har takket ja til innimellom. Men, jeg har ikke blitt invitert hjem til henne på snart et og ethalvt år. Dette innlegget er ikke for å tråkke noen på tærne, men jeg trenger bare å komme unna litt. Hun har også veldig mange gode og fine sider, det er jo derfor jeg er med henne. Men, nå har jeg kommet til et punkt jeg ikke orker mer. Jeg trenger noen råd, hva burde jeg gjøre? Anonymkode: fd08d...419
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Ups... PS... jeg snakket med hennei helga om dette, og nå gruer jeg meg til mandag. noen tips hehe...? Anonymkode: fd08d...419
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Kom deg unna henne les om toxic people .. henne er en så og ikke en ekte venn. Anonymkode: aec66...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom deg unna henne les om toxic people .. henne er en så og ikke en ekte venn. Anonymkode: aec66...7ee Omg... jeg leste om toxic people som du da. Og nesten alt stemte... nesten creepy, men der satte du ord på saken Anonymkode: fd08d...419
solmåneogstjerner Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Det er bedre å ikke ha en bestevenn enn å ha ha en som henne. Du trenger ikke å droppe henne fullstendig men ikke se på henne som en bestevenn. I tiden fremover så kommer du til å få mange muligheter til opprette nye vennskap. Ingen grunn til å holde på henne som den eneste spesielle. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det er bedre å ikke ha en bestevenn enn å ha ha en som henne. Du trenger ikke å droppe henne fullstendig men ikke se på henne som en bestevenn. I tiden fremover så kommer du til å få mange muligheter til opprette nye vennskap. Ingen grunn til å holde på henne som den eneste spesielle. Tusen takk for svar. Det hjelper mye 😄 Anonymkode: fd08d...419 2
Sphynx Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Jeg har hatt noen venninner som det gjennom tiden. Og i det jeg klarer å rive meg unna, kommer de tilbake med et problem eller et vennlig fjes. Så faller jeg for det igjen og blir helt overkjørt. Nå, som voksen -har jeg måtte bli mye strengere med meg selv og har rett og slett kuttet de ut. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Jeg har hatt noen venninner som det gjennom tiden. Og i det jeg klarer å rive meg unna, kommer de tilbake med et problem eller et vennlig fjes. Så faller jeg for det igjen og blir helt overkjørt. Nå, som voksen -har jeg måtte bli mye strengere med meg selv og har rett og slett kuttet de ut. Takk for råd Anonymkode: fd08d...419
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 Slike har jeg også kuttet ut. Sagt rett ut at jeg ikke ønsket mer kontakt og blokkert dem. Det er det eneste de skjønner og tro meg, de endrer seg ikke til det bedre.. Du får det bedre uten henne. Anonymkode: 85562...975 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #10 Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slike har jeg også kuttet ut. Sagt rett ut at jeg ikke ønsket mer kontakt og blokkert dem. Det er det eneste de skjønner og tro meg, de endrer seg ikke til det bedre.. Du får det bedre uten henne. Anonymkode: 85562...975 Takk Anonymkode: fd08d...419
Emmiii Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 Du må tenke på deg selv og at et vennskap skal gå begge veier. Hvis din venn ikke er en god venn og er slem mot deg, så må du kutte henne ut. Det er ikke bra å la dine såkalte venner hele tiden gå over grensene dine. Hvis du lar henne gjøre det og ikke sier i fra så tror hun det er greit. Du må være sterk og si i fra
Salka Skrevet 12. mai 2018 #12 Skrevet 12. mai 2018 Kutt henne ut. Hun der er ikke mye til venninne og du får det mye bedre uten henne. Folk som er slemme mot en fortjener ikke å bli kalt venner. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #13 Skrevet 12. mai 2018 19 minutter siden, Emmiii skrev: Du må tenke på deg selv og at et vennskap skal gå begge veier. Hvis din venn ikke er en god venn og er slem mot deg, så må du kutte henne ut. Det er ikke bra å la dine såkalte venner hele tiden gå over grensene dine. Hvis du lar henne gjøre det og ikke sier i fra så tror hun det er greit. Du må være sterk og si i fra Skal det. Takk Anonymkode: fd08d...419
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #14 Skrevet 12. mai 2018 14 minutter siden, Salka skrev: Kutt henne ut. Hun der er ikke mye til venninne og du får det mye bedre uten henne. Folk som er slemme mot en fortjener ikke å bli kalt venner. Sant, tusen takk for råd Anonymkode: fd08d...419
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #16 Skrevet 12. mai 2018 26 minutter siden, O.G. skrev: Det der er ikke din beste venninne. Tror du har rett i det Anonymkode: fd08d...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå