AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Dere som helt eller delvis bor med barn som ikke er deres egne, eller i en slik familie, hvordan fordeler dere utgifter, betaler den som har barn fra før av mer? Evt. hvor mye mer og til hva? Mat, bokostnader, aktiviteter? ferie etc? Anonymkode: 640b9...f63
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som helt eller delvis bor med barn som ikke er deres egne, eller i en slik familie, hvordan fordeler dere utgifter, betaler den som har barn fra før av mer? Evt. hvor mye mer og til hva? Mat, bokostnader, aktiviteter? ferie etc? Anonymkode: 640b9...f63 Vi deler 50/50 på utgifter. Men iom at jeg tjener mest så betaler jeg mer utstyr og luksus utenom. Så betaler jeg mer regninger egentlig for han har 15.000 mer i utgifter enn meg og barnet Anonymkode: 07fa8...098
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Vi har felles økonomi og tjener omtrent like mye. Vi har ett barn hver, mitt bor her mesteparten av tiden og hans annenhver helg. Bidrag til hans barn, utgifter til mitt barn og utgifter til hans barn under samvær betales av felles midler. Samt sparing til begge. Bidrag fra far til mitt barn går også inn i potten. Anonymkode: d7a02...830 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 Her har han en fra før også har vi en sammen. Han betaler bidrag selv, men ellers deler vi på alle kostnader. Anonymkode: acd76...10f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #5 Skrevet 12. mai 2018 Har et barn hver, men mitt bor her fulltid, hans annenhver helg. Betaler likt inn til fellespott, han spiser jo mer enn meg, så det går opp i opp. Klær til barna betaler vi hver for oss. Begge må jo ha soverom og møbler uavhengig av hvor mye de bor her, så det tar vi felles. Anonymkode: 55f95...83d 2
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi deler 50/50 på utgifter. Men iom at jeg tjener mest så betaler jeg mer utstyr og luksus utenom. Så betaler jeg mer regninger egentlig for han har 15.000 mer i utgifter enn meg og barnet Anonymkode: 07fa8...098 Hvilke utgifter er det da?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Vi deler 50/50 på «vanlige» utgifter. Andre ting som feks klær, utstyr, trening osv betaler han for sine barn. Anonymkode: dae1c...9c9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Her betaler jeg det aller meste da det er mitt hus vi bor i. Dessverre deltar ikke samboer med særlig penger inn i fellesutgifter som strøm, kabel, mat etc. Han kjøper noe mat når barnet er hos oss, ellers sjelden. Betaler bidrag på barn fra tidligere forhold samt utstyr som trengs, bidrar minimalt til våre barn. Anonymkode: 3727d...2ca
Supernova17 Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 De fleste jeg kjenner deler utgiftene 50/50, slik som de fleste over meg har kommentert. Men gjør noen her dette annerledes? Det hadde i så fall vært interessant å høre.
frekvens Skrevet 12. mai 2018 #10 Skrevet 12. mai 2018 Vi har mine, dine, våre. Min samboer er i ulønnet permisjon med minste jenta så jeg betaler alle utgifter og synes det er helt greit. Liker å være forsørger og har en god kjæreste som tar vare på oss alle.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 Vi betaler 50/50 av alle de vanlige kostnadene som hus, mat osv. Men han betaler klær, gaver hvis det er bursdager ungen skal i og andre særkostnader på ungen. Vi deler på summen i gaver som er til selve barnet da. Anonymkode: f6e18...6f2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #12 Skrevet 12. mai 2018 Samboer har en sønn 50%, jeg har ingen barn. Han betaler et par tusenlapper mer inn på felleskonto (lån og regninger) enn meg - delvis fordi han tjener mer og delvis fordi han har barn. Vi betaler mat litt vilkårlig etter hvem som er på butikken, men har ganske 50/50 der. Alt av utstyr til barnet betaler far. Klart jeg iblant kjøper småting til barnet, men sykkel/ski/klær osv ordner mor og far. Kjøper kun ting jeg har lyst til å spandere på barnet, eller små ting dersom det praktisk passer seg slik. Det funker for oss Anonymkode: 8f93d...823 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #13 Skrevet 12. mai 2018 Samboer har to barn annenhver uke, mens jeg har et som bor her mest. Mitt barn er hos faren sin annenhver helg. Vi har ikke felles økonomi, men en felleskonto som det betales inn lik sum innpå. Det som er på felleskontoen går til bilene, strøm, nett, mat, gaver, ferier, kommunale avgifter. Siden jeg kjøpte meg inn i hans bolig, så har han mindre lån enn meg. Han betaler sitt lån, og jeg mitt lån. Jeg har også studielån som jeg betaler selv. Jeg får bidrag av faren til datteren min. Så jeg kjøper klær, utstyr, fritidsaktiviteter til mitt barn. Samboer kjøper tilsvarende til sine barn. Anonymkode: c380c...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå