Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste månedene blitt plaget med uren hud og kviser i ansikt, på bryst og på øverste del av rygg. Skjønner ikke hva som plutselig forårsaker dette. Noen som har peiling? Jeg er 30 år og har ikke vært plaget med dette tidligere. Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt problemet?

Anonymkode: 511d4...07b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du brukt nye eller andre produkter i det siste? Vaskemiddel, hårprodukter, såpe, sengetøy, klær, skyllemiddel eller kremer? Jeg merker også at jeg får kviser på skuldrene/øvre rygg hvis jeg har vært stresset over lengre tid/sovet dårlig eller lignende. Endret kosthold siste tiden?

Hvis jeg ligger i skje ofte med kjæresten kan det også oppstå. Har dessverre ikke funnet noen god kur mot det, men bruker bare produkter til huden som jeg vet at jeg tåler (biotherm funker fint på min sensitive hud eks). Vet at det finnes rensegeler/skum for akne på bryst og ryggen, men jeg har ingen erfaring med det dessverre. Vil råde deg til å besøke en flink hudterapeut som kan se på det, evt legen hvis det ikke gir seg. Lykke til, og håper at du finner løsningen snart! (Kviser der gjør så vondt også.. har en som går der bhstroppen pleier å være as we speak 🙊)

Anonymkode: 75cf1...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Bruker en krem (DD) til ansikt som jeg lurer på kan være årsaken. Men bruker ingen produkter andre steder på kroppen. Kan det likevel skyldes ansiktskremen. 

Jeg stresser også unormalt mye for tiden. Visste faktisk ikke at stress kunne forårsake kvise, så det lærte jeg noe nytt.

Anonymkode: 511d4...07b

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være hormoner i ubalanse. Østrogendominans, cyster, for mye kortisol i kroppen pga stress..

Anonymkode: 781cd...662

Skrevet

Gjennom et langt liv har grunnen til kviser hos meg alltid vært: Hormoner, bakterier og/eller mye sukker.

AnonymBruker
Skrevet

Feil sjampo, balsam, hudkrem eller kosthold. 

Anonymkode: 0be67...0d2

Skrevet

Bytt sengetøy ofte, spesielt putetrekk

AnonymBruker
Skrevet

Stress, p-piller, anti-depressiva osv. Jeg hadde aldri hatt kviser før jeg begynte på anti-depressiva. Det ga meg byller. Så om du tar noen form for medisiner, kan det være dette.

Anonymkode: e2cc0...7cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...