Gå til innhold

De ga hunden sin samme navn som datteren vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestekompisen til barnefar fikk seg nettopp en ny hund. De valgte å kalle hunden et nokså uvanlig menneskenavn, noe de vet at vi skal kalle datteren vår (har termin 17 mai). Navnet vi ønsker å kalle datteren vår har vi sagt til Gud og hvermannsen siden vi fant ut at det skulle bli jente, inkludert dem. Dvs at vi og andre rundt oss har visst om dette navnet i 4 mnd. Allikevel har de valgt å kalle hunden sin det samme...

hvordan hadde dere reagert? er utrolig irritert for dette, føler det nesten er et hån for navnet og oss å kalle hunden sin for det samme. Vurderer å bytte navn, men hun har jo fått en slags tilhørighet til navnet og jeg liker det så godt. 

Mange syns sikkert det er teit å reagere på dette, men jeg føler meg lei meg og faktisk litt såret. 

Anonymkode: c0f6d...d99

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer, ser ikke problemet. Dessuten har du ikke monopol på navnet.

Anonymkode: 2fb28...717

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Glem de der ,  alle vil le når de hører det og skjønne morroa, og datteren din vil synes det er kjempegøy med en hund med samme navn.

Anonymkode: 88c74...a64

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville synes det var moro at hunden het det samme. 

Anonymkode: d35e7...8fd

• Liker 10
Skrevet

Ser ikke noe problem, og syns du overreagerer veldig. 

Luksusproblem er det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, ts. Jeg hadde selv blitt både sint og skuffet. 

Anonymkode: 9549b...1aa

• Liker 13
Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer, spesielt når dere har valgt et litt uvanlig navn. Kompisen hans burde holdt seg for god til dette. Er nok ikke mye å få gjort noe med, jeg ville hvertfall ikke byttet navn på barnet mitt pga det, men jeg hadde absolutt syntes det var dårlig gjort av han.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ser ikke problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Nå er ikke jeg særlig fan av den der "du har ikke monopol på navnet" når det gjelder menneskebarn heller, men hadde reagert enda mer om noen kalte hunden sin med viten og vilje det samme som barnet mitt.

Anonymkode: e7eb0...2ae

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brydd meg, det er en hund.. hallo! Hadde de derimot brukt det på datteren sin så ville jeg reagert.

Anonymkode: 1e7bf...e53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
  • BELLA
  • MIRA
  • LEO
  • LUNA
  • MAX

Det er blitt vanlig at hunder og mennesker heter det samme, dette er de fem mest populære hundenavnene

Anonymkode: febd1...0c5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene mine kaller opp kyra sine etter barnebarna. Vi synes det er kjempekult! :laugh:

Anonymkode: aa50b...8f1

• Liker 47
Skrevet

Si til ham at du synes det er veldig leit at de tar samme navn som datteren deres når dere har fortalt det, og si pent at du hadde satt veldig pris på om de kunne velge et annet navn på hunden. God dialog kan løse det. Men du kan selvsagt ikke tvinge dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂

så morsomt! Hunden har fått navnet først, og datteren deres går rundt med et bikkjenavn. 

Anonymkode: 34a30...2eb

• Liker 15
Skrevet

Hva er navnet da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk faktisk litt skjenn fra ei mor i barnehagen fordi hunden vår heter det samme som hennes yngste datter. Hunden vår fikk navn før min mini begynte i barnehagen og jeg har aldri hatt noe med denne dama å gjøre før hun kommenterte dette. 

I ditt tilfelle hadde jeg nok spurt hvorfor de valgte akkurat det hvis det ikke er et vanlig hundenavn, men mest pga nysgjerrighet. Ingen har dødd av at en hund heter det samme som et menneske. 

Anonymkode: 62ea9...f83

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Bestekompisen til barnefar fikk seg nettopp en ny hund. De valgte å kalle hunden et nokså uvanlig menneskenavn, noe de vet at vi skal kalle datteren vår (har termin 17 mai). Navnet vi ønsker å kalle datteren vår har vi sagt til Gud og hvermannsen siden vi fant ut at det skulle bli jente, inkludert dem. Dvs at vi og andre rundt oss har visst om dette navnet i 4 mnd. Allikevel har de valgt å kalle hunden sin det samme...

hvordan hadde dere reagert? er utrolig irritert for dette, føler det nesten er et hån for navnet og oss å kalle hunden sin for det samme. Vurderer å bytte navn, men hun har jo fått en slags tilhørighet til navnet og jeg liker det så godt. 

Mange syns sikkert det er teit å reagere på dette, men jeg føler meg lei meg og faktisk litt såret. 

Anonymkode: c0f6d...d99

Si hvilket navn. Please please please. Det er jo kjempemorsomt! 

Anonymkode: 97c94...1c1

• Liker 3
Skrevet

Herrefred. Det er bare et navn.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:
  • BELLA
  • MIRA
  • LEO
  • LUNA
  • MAX

Det er blitt vanlig at hunder og mennesker heter det samme, dette er de fem mest populære hundenavnene

Anonymkode: febd1...0c5

Hunden min heter Filip, og det er 2 hunder i nabolaget mitt som heter det samme som meg. Syns det er bare gøy egentlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den dagen dere introduserer datteren deres til verden og de påpeker at dere har oppkalt datteren etter hunden deres, da har du min fulle støtte hvis du eksploderer 😉

Anonymkode: 431ac...af3

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...