AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Mannen insisterer på at det er jeg som må flytte ut dersom vi skal separeres. Vil jeg kunne miste noen av rettighetene til barna dersom jeg gjør det? Vi tar sikte på en 50/50 løsning, men barna må vel ha en fast registrert adresse i folkeregisteret? (og det er kanskje naturlig om denne adressen fortsetter å være der den alltid har vært?) Mannen vet ikke om han får lov av banken til å beholde huset alene ennå, og jeg tenker at det blir best for barna om jeg(eller vi begge)får kjøpt ny bolig før de flytter så de får færrest mulig flyttinger. Mener å ha lest noe om fedre som har •brent• seg på denne måten, at de flyttet ut og dermed mistet noen rettigheter. Noen som vet? Anonymkode: d3f38...056
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Ikke flytt før du har ordnet eget sted å bo der barna også kan bo! Anonymkode: 2b082...f4f 2
solmåneogstjerner Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Den som har barna registrert på sin adresse har flere rettigheter. Dere kan avtale delt bosted, da har dere like rettigheter. Jeg ville ikke meldt flytting kun for meg selv dersom jeg ikke hadde klarhet i dette. Ta en time på familievernkontoret, det må dere uansett for å få innvilget separasjon. Du kan også ta en time kun for deg, dersom du føler at du trenger litt veiledning. Ikke signer samværsavtale eller meld flytting før du er sikker på hva det innebærer! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå