AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Mannen min har en voksen, ung datter som nå selv skal få barn. Vi har også nettopp fått barn (nr 3). Syns situasjonen er litt komisk... Jeg føler meg alt for ung til å være bestemor. Nå blir jeg jo ikke ekte bestemor da, bare en slags ste-bestemor, hva nå det innebærer ? Hvordan bygge opp bestemorsfølelsen mens jeg ennå er småbarnsmor? Skal jeg være bestemor? Eller mer en slags venninne i samme båt- ? Vi bor jo i nærheten og har deler av permisjonen samtidig, men hun er jo datteren til mannen min, mye yngre enn meg, og selvsagt med helt andre interesser, + veldig romantiske forestillinger om hvor koselig det er med barn. Mens jeg er en sliten 3 barns mor som lengter etter søvn, og gleder meg til minstemann kan begynne i barnehagen så jeg kommer meg tilbake på jobb . Anonymkode: 02fb6...44e
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Kan du ikke bare behandle det som en del av familien uten at det må være noe spesiell assosiasjon til det ene eller det andre. Hun vet jo at du også er mamma til en liten en og at det innebærer at du har like lite overskudd som henne mht til mye barnepass etc. Det blir en fin tid for dere to å knytte enda sterkere bånd der dere kan tilbringe tid sammen og der du kan komme med nyttige råd og innspill til en fersk mamma som kommer til å bli bomandert med velmente råd.
Gjest Rux Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Du skal ikke være en slags venninne, men fortsette å være stemor som kan være til stor hjelp når hun får sitt første barn. Hun kommer til å gå på en smell om hun har en så romantisk forestilling om det å få barn, og da kan det være veldig godt å ha noen å komme til for råd og hjelp. La ting komme av seg selv, du trenger ikke avgjøre på forhånd hvordan relasjonen skal bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå