Gå til innhold

laptop og lading før batteriet er tømt...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjenstår ennå 82 % av strømkapasiteten på pcen, men kan jeg sette på lading, eller bør jeg vente til laptopen er fri for strøm?

Den er fulladet og tømt flere ganger nå. Men den bruker strømmen ganske raskt når jeg er pålogget og bruker den... (tida går jo fort på nett...)

Skader det batteriet om jeg lar den begynne å lade nå, eller bør jeg vente til batteriet er flatt igjen???

(så kjedelig, for det blir alltid flatt, når jeg holder på med noe mer eller mindre viktig...)

vega

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva du bør gjøre, men min ladet alltid ut før jeg rakk å sette den på lading. Nå står den på strøm hele tiden om jeg har mulighet til det. Aner ikke egentlig hvorfor jeg svarte, for det var ikke noe nyttig å komme med akkurat :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, greit med svar likevel. Pleier ofte la den stå på lading mens jeg jobber, men av og til må jeg flytte den osv. og er nødt til å dra ut strømtilkoblinga...

Og nå jobber jeg kun på batteriet. Har en følelse av at det er best å la det flate ut... kan jo legge kabal til den flater ut... :wink: men noe så kjedelig, og egentlig ikke tid...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Nei, det gjør ikke noe så sant den ikke er helt flunka ny og aldri blitt utladet.

Skrevet

Hmmm, min gjorde akkurat det samme. Like etter at jeg hadde kjøpt den gikk den op til 100% og så sto den i dager og uker på 85% før den plutselig tok til vettet og ladet fullt igjen. Aner ikke hva som foregikk, og la ut omtrent samme spørsmål som du her i KG. Ett av rådene jeg fikk var å la den lade seg nesten ut og så sette på strøm igjen.

Prøvde det rådet og tror den sto noen dager på 85% etter det også før den begynte å få normal oppførsel.

(OK, vet det. Dårlig med råd her, men håper det er litt trøst....)

Skrevet

De fleste oppladbare batterier har godt av og lades helt ut før de lades opp igjen. Derimot har dette blitt en langt mindre faktor på nyere batteri og da særlig laptop batterier. Lad opp når du kan er mitt råd.

Det eneste er når du har et helt nytt batteri, disse bør lades helt ut og helt opp et par ganger for å forlenge levetiden.

Ellers kan jeg anbefale manualen. Dette er et "lite" hefte som følger med all forbrukselektronikk. Så lenge du ikke er mann så skulle det være få problemer med å lese den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette minner veldig om den situasjonen jeg er i nå. Har nettopp hatt pcen min til reperasjon og greier, og alt var fryd og gammen når jeg endelig fikk den tilbake og så at den mottok strøm og ladet som vanlig. Så trekte jeg ut kontakten og satte den i igjen, men nå ville plutselig ikke maskinen lade lenger. Lyset som pleier å lyse på min laptopp var slukket, og prosentandelen på batteriet ville ikke stige igjen selv om jeg koblet strømuttak. Skal jeg bare lade helt ut og håpe på det beste eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...