AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Jeg fant nettopp ut at min samboer har en haug med uåpne regninger og inkassokrav. I noen av brevene (datert høst 2017!) var det også snakk om lønnstrekk. Han mistet jobben sin nå for to uker siden, så nå har han heller ikke inntekt. Vi eier bolig 50/50 sammen, men det siste halvåret har jeg betalt huslånet alene. Kan kreditorene ta pant i hans del av vår bolig? Kan vi risikere å måtte tvangsselge som følge av dette? Hvordan vil en evt prosess rundt å kjøpe han ut foregå? Anonymkode: e67a1...72f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Pant i bolig og tvangssalg er rundt hjørnet. Ville støvsugd huset og postkassa for brev og fakturaer for å finne ut om der ligger flere skjulte bomber. Anonymkode: e7dce...e42 3
Trikken Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Eller ta kontakt med inkassobyråene og få oversikt over gjelden. Og lønnstrekk. Nå når han ikke har inntekt kan de faktisk få den tvangssolgt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant nettopp ut at min samboer har en haug med uåpne regninger og inkassokrav. I noen av brevene (datert høst 2017!) var det også snakk om lønnstrekk. Han mistet jobben sin nå for to uker siden, så nå har han heller ikke inntekt. Vi eier bolig 50/50 sammen, men det siste halvåret har jeg betalt huslånet alene. Kan kreditorene ta pant i hans del av vår bolig? Kan vi risikere å måtte tvangsselge som følge av dette? Hvordan vil en evt prosess rundt å kjøpe han ut foregå? Anonymkode: e67a1...72f Ja og ja. Anonymkode: 9a007...ca7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 Ja og tja. De kan ta pant i huset, men de kan bare begjære hans del av huset solgt. Altså 50% av huset. For du har jo ikke gjeld som er misligholdt. Og det er ikke spesielt attraktivt å tvangsselge 50% av en eiendom.... Anonymkode: cd7ef...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 Dette forklarer detaljene. https://www.tvangssalg.net/tvangssalg-av-bolig/tvangssalg-av-ideell-halvpart.html Anonymkode: cd7ef...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Det største spørsmålet er og burde være hvorfor er du sammen med en som lyger til deg? Alle gjør feil, men dette er ikke en feil, dette er direkte ondskapsfullt å prøve å ta deg med i dragsuget. Anonymkode: 51428...f3e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå