AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Jeg opplever noen ganger at det forventes at kvinner gjør mer med utseendet sitt enn menn. Og det dynes og. Menn ordner evt håret og går i dress, mens kvinner skal gå i upraktiske kjoler, ha fake bryn, fake vipper, fake munn og masse foundation i trynet. Jeg sier ikke at alle kvinner er slik. Men faktisk, så har jeg på fest, blitt påpekt at jeg sminker meg veldig lite og ikke ser så fin ut på klærne. At jeg virker for "sporty" osv. Jeg dynes det er litt deprimerende faktisk... jeg synes jeg ser så mye finere ut uten alt dette klinet i ansiktet. Var på en litt "finere" fest en gang, der jeg fikk make up av artist, og hun tegnet på meg disse brynene alle går med i dag, og jeg så kjempe mye eldre ut! Det er faktisk veldig mange jeg kjenner som har tatt i bruk denne moten, som ser betydelig eldre ut pga brynene. Dere andre kvinner... gjør dere dette fordi dere liker å sminke dere? Fordi dere føler dere finere? For menn? Fordi dere føler at dere må? Og er det ikke frustrerende for menn at kvinner ser så falske ut? Anonymkode: 34336...132 2
FactsOverFeelings Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og er det ikke frustrerende for menn at kvinner ser så falske ut? Anonymkode: 34336...132 Jo, ekstremt. Man er jo snart på det nivå at en kvinne uten sminke er nærmest ugjenkjennelig, og det er jo rett og slett løgn og bedrag. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Hvorfor bry seg om hva andre synes? Jeg sminker meg kun en gang i blant, hvis jeg føler for å gjøre noe kreativt. Kvinnene jeg har vært sammen med har aldri brydd seg om at jeg ikke alltid har sminket meg til fest, selv om de selv sminket seg ofte. Anonymkode: c5b4f...dff 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 Akkurat nå, FactsOverFeelings skrev: Jo, ekstremt. Man er jo snart på det nivå at en kvinne uten sminke er nærmest ugjenkjennelig, og det er jo rett og slett løgn og bedrag. Ja, dere menn kan kanskje føle det som løgn og bedrag ja det er jo som jeg nevner over, at jeg nesten får "kjeft" for å ha en naturlig look. Skal jeg på byen tar jeg på en av mine fineste topper og evt et skjørt jeg har, eller finere bukser, eller enklte kjoler. av sminke bruker jeg litt øyenskygge en gang i blandt, mascara og kan børste brynene. Nå har jeg ganske naturlig synlige bryn da. Men det virker som kravet er at vi skal tegne opp hele ansiktet... orker ikke dette arbeidet! Anonymkode: 34336...132 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 5 minutter siden, FactsOverFeelings skrev: Jo, ekstremt. Man er jo snart på det nivå at en kvinne uten sminke er nærmest ugjenkjennelig, og det er jo rett og slett løgn og bedrag. Og menn, blir like sjokka hver gang håret ikke står pent opp rett etter dere har dusjet!! Anonymkode: 44d1d...759 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 Er enig med deg! Jeg synes det er fint når menn har skjegg og litt fin frisyre, men stelt det. Gjerne med barberblad. Jeg hater å sminke meg, har mistet helt teken på det etter 6 år i ekteskap og så barn. Nå føler jeg at ikke klarer det, for jeg har ikke huden til det (porer ) og jeg gjør det ikke riktig, og det synes. Jeg har ikke microblading, restylane og contouring... og de gangene jeg tror jeg har sminka meg masse, og går ut på en vanlig hverdag, ser jeg at jeg egentlig ikke har det. Nå som jeg et 28 ser jeg at jeg ser mye eldre ut når jeg skal følge de sminketipsene som er nå. Jeg får ikke til de bryna heller. Husker sist uke hvor jeg skulle sminke meg før jeg skulle noe, og ble selvfølgelig ikke helt fornøyd, det så stygt ut, så fjerna alt og frem kom det kjedelige, bleike, men mye klarere ansiktet frem. Føler meg ikke sexy eller tiltrekkende ift andre jenter/kvinner som kan sminke seg. Men sånn er det nå Anonymkode: fae36...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er enig med deg! Jeg synes det er fint når menn har skjegg og litt fin frisyre, men stelt det. Gjerne med barberblad. Jeg hater å sminke meg, har mistet helt teken på det etter 6 år i ekteskap og så barn. Nå føler jeg at ikke klarer det, for jeg har ikke huden til det (porer ) og jeg gjør det ikke riktig, og det synes. Jeg har ikke microblading, restylane og contouring... og de gangene jeg tror jeg har sminka meg masse, og går ut på en vanlig hverdag, ser jeg at jeg egentlig ikke har det. Nå som jeg et 28 ser jeg at jeg ser mye eldre ut når jeg skal følge de sminketipsene som er nå. Jeg får ikke til de bryna heller. Husker sist uke hvor jeg skulle sminke meg før jeg skulle noe, og ble selvfølgelig ikke helt fornøyd, det så stygt ut, så fjerna alt og frem kom det kjedelige, bleike, men mye klarere ansiktet frem. Føler meg ikke sexy eller tiltrekkende ift andre jenter/kvinner som kan sminke seg. Men sånn er det nå Anonymkode: fae36...1dc Mener du at det er pga aldring du ikke er fin? Hos meg er ikke det problemet, og jeg føler meg ikke styggere enn disse oversminka damene. Men jeg lurer på hvorfor vi gjør det. Jeg vil at folk skal se hvem jeg er, og ikke få sjokk en dag keg kommer helt uten! Eller bli tatt som ustelt fordi jeg ser nsturlig ut. Anonymkode: 34336...132 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #8 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du at det er pga aldring du ikke er fin? Hos meg er ikke det problemet, og jeg føler meg ikke styggere enn disse oversminka damene. Men jeg lurer på hvorfor vi gjør det. Jeg vil at folk skal se hvem jeg er, og ikke få sjokk en dag keg kommer helt uten! Eller bli tatt som ustelt fordi jeg ser nsturlig ut. Anonymkode: 34336...132 Er det noe jeg ikke forstår så er det kvinner med "naturlig look" som rakker ned på kvinner som bruker sminke. Føler du deg bedre nå kanskje? Anonymkode: adee3...577 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #9 Skrevet 11. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe jeg ikke forstår så er det kvinner med "naturlig look" som rakker ned på kvinner som bruker sminke. Føler du deg bedre nå kanskje? Anonymkode: adee3...577 Har jeg rakket ned på noen fordi de bruker mye sminke? Jeg sier jo ikke at de er stygge uten (noen ser man veldig forskjell på ja). Jeg gir bare uttrykk for at det er litt trist at kvinner skal gjøre så mye med utseendet for å føle seg bra, mens menn nørmest ikke gjør noen ting. Og jeg er jo glad for det da siden jeg tenner på menn. Jeg liker og se hva jeg får. eller har du mindreverdighetskompleks fordi du (kanskje, ikke vet jeg) må bruke masse sminke for å føle deg fin? Anonymkode: 34336...132 6
visp Skrevet 11. mai 2018 #10 Skrevet 11. mai 2018 Jeg har aldri brukt foundation og sånt, føler meg utrolig innestengt og skitten med det. Jeg bryr meg utrolig lite om hva andre skulle ment om det. Alle partnere har dessuten alltid sagt at de liker at det er naturlig. Børste bryn vet jeg ikke engang hva betyr; hårene ligger jo der de ligger? Jeg syns det er viktigere å føle seg vel enn å ha perfekt sminke en hel kveld. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #11 Skrevet 11. mai 2018 Det er da ens eget valg om man vil gjøre alt dette eller ikke. Forøvrig er det jo "sporty" som er trenden nå for tiden da... Anonymkode: 80deb...f17 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #12 Skrevet 11. mai 2018 Jeg er tannlege. Dersom jeg skulle sminket meg masse hver dag, og alt skulle vært perfekt til enhver tid, hadde jeg hatt enda mer stress i jobben enn det jeg helt naturlig allerede har. Det finnes ingen foundation som ikke ville gitt striper etter dagens første munnbind. Jeg foretrekker å bruke minuttene jeg har mellom pasientene på å forberede meg faglig, fremfor å rette på sminken. Jeg tror pasientene mine setter pris på det. Det gir desto større glede å pynte seg, både med sminke og klær når jeg skal noe utenom det hverdagslige. Det var en «redsel», og en stående spøk, blant unge menn «da jeg var ung», å se falske øyevipper, hårtuster (extentions), bh-innlegg på puten og et usminket vesen dagen derpå. Det var ikke bare ølbrillene kvelden før, men damen så faktisk helt annerledes ut uten alle rekvisittene. Anonymkode: a022f...607 4
Trikken Skrevet 11. mai 2018 #13 Skrevet 11. mai 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever noen ganger at det forventes at kvinner gjør mer med utseendet sitt enn menn. Og det dynes og. Menn ordner evt håret og går i dress, mens kvinner skal gå i upraktiske kjoler, ha fake bryn, fake vipper, fake munn og masse foundation i trynet. Jeg sier ikke at alle kvinner er slik. Men faktisk, så har jeg på fest, blitt påpekt at jeg sminker meg veldig lite og ikke ser så fin ut på klærne. At jeg virker for "sporty" osv. Jeg dynes det er litt deprimerende faktisk... jeg synes jeg ser så mye finere ut uten alt dette klinet i ansiktet. Var på en litt "finere" fest en gang, der jeg fikk make up av artist, og hun tegnet på meg disse brynene alle går med i dag, og jeg så kjempe mye eldre ut! Det er faktisk veldig mange jeg kjenner som har tatt i bruk denne moten, som ser betydelig eldre ut pga brynene. Dere andre kvinner... gjør dere dette fordi dere liker å sminke dere? Fordi dere føler dere finere? For menn? Fordi dere føler at dere må? Og er det ikke frustrerende for menn at kvinner ser så falske ut? Anonymkode: 34336...132 I min vennegjeng er jeg eneste med masse sminke og self tan 🙈 Heller motsatt her der de ikke skjønner at jeg gidder. Alt er ok, hvem bryr seg om hva andre gjør. Opp til hver enkelt, men det er utseende som gir signaler til de rundt deg mange ganger ... 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #14 Skrevet 11. mai 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg rakket ned på noen fordi de bruker mye sminke? Jeg sier jo ikke at de er stygge uten (noen ser man veldig forskjell på ja). Jeg gir bare uttrykk for at det er litt trist at kvinner skal gjøre så mye med utseendet for å føle seg bra, mens menn nørmest ikke gjør noen ting. Og jeg er jo glad for det da siden jeg tenner på menn. Jeg liker og se hva jeg får. eller har du mindreverdighetskompleks fordi du (kanskje, ikke vet jeg) må bruke masse sminke for å føle deg fin? Anonymkode: 34336...132 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever noen ganger at det forventes at kvinner gjør mer med utseendet sitt enn menn. Og det dynes og. Menn ordner evt håret og går i dress, mens kvinner skal gå i upraktiske kjoler, ha fake bryn, fake vipper, fake munn og masse foundation i trynet. Jeg sier ikke at alle kvinner er slik. Men faktisk, så har jeg på fest, blitt påpekt at jeg sminker meg veldig lite og ikke ser så fin ut på klærne. At jeg virker for "sporty" osv. Jeg dynes det er litt deprimerende faktisk... jeg synes jeg ser så mye finere ut uten alt dette klinet i ansiktet. Var på en litt "finere" fest en gang, der jeg fikk make up av artist, og hun tegnet på meg disse brynene alle går med i dag, og jeg så kjempe mye eldre ut! Det er faktisk veldig mange jeg kjenner som har tatt i bruk denne moten, som ser betydelig eldre ut pga brynene. Dere andre kvinner... gjør dere dette fordi dere liker å sminke dere? Fordi dere føler dere finere? For menn? Fordi dere føler at dere må? Og er det ikke frustrerende for menn at kvinner ser så falske ut? Anonymkode: 34336...132 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dere menn kan kanskje føle det som løgn og bedrag ja det er jo som jeg nevner over, at jeg nesten får "kjeft" for å ha en naturlig look. Skal jeg på byen tar jeg på en av mine fineste topper og evt et skjørt jeg har, eller finere bukser, eller enklte kjoler. av sminke bruker jeg litt øyenskygge en gang i blandt, mascara og kan børste brynene. Nå har jeg ganske naturlig synlige bryn da. Men det virker som kravet er at vi skal tegne opp hele ansiktet... orker ikke dette arbeidet! Anonymkode: 34336...132 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at det er pga aldring du ikke er fin? Hos meg er ikke det problemet, og jeg føler meg ikke styggere enn disse oversminka damene. Men jeg lurer på hvorfor vi gjør det. Jeg vil at folk skal se hvem jeg er, og ikke få sjokk en dag keg kommer helt uten! Eller bli tatt som ustelt fordi jeg ser nsturlig ut. Anonymkode: 34336...132 Du rakker ikke ned på andre kvinner nei... Jeg kjører selv en no-makeup makeup look og er pen, så ikke noe mindreverdighetskomplekser her. Derimot virker det ut som om du sliter en del Tror nok heller du bør investere i psykolog enn å rakke ned på andre kvinner for å føle deg selv bedre, eller hva ts? Anonymkode: adee3...577 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #15 Skrevet 11. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du rakker ikke ned på andre kvinner nei... Jeg kjører selv en no-makeup makeup look og er pen, så ikke noe mindreverdighetskomplekser her. Derimot virker det ut som om du sliter en del Tror nok heller du bør investere i psykolog enn å rakke ned på andre kvinner for å føle deg selv bedre, eller hva ts? Anonymkode: adee3...577 Det er lov å opprette en tråd der en gir uttrykk for hva en føler om samfunnet. men det er jo alltid noen som føler seg støtt og tar alt som nedtrakking, og kommer med tåpelige kommentarer som dette. Anonymkode: 34336...132 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #16 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å opprette en tråd der en gir uttrykk for hva en føler om samfunnet. men det er jo alltid noen som føler seg støtt og tar alt som nedtrakking, og kommer med tåpelige kommentarer som dette. Anonymkode: 34336...132 Anonymkode: adee3...577
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #17 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å opprette en tråd der en gir uttrykk for hva en føler om samfunnet. men det er jo alltid noen som føler seg støtt og tar alt som nedtrakking, og kommer med tåpelige kommentarer som dette. Anonymkode: 34336...132 Totalt sett virker det som du er mest støtt. Anonymkode: 80deb...f17 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #18 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever noen ganger at det forventes at kvinner gjør mer med utseendet sitt enn menn. Og det dynes og. Menn ordner evt håret og går i dress, mens kvinner skal gå i upraktiske kjoler, ha fake bryn, fake vipper, fake munn og masse foundation i trynet. Jeg sier ikke at alle kvinner er slik. Men faktisk, så har jeg på fest, blitt påpekt at jeg sminker meg veldig lite og ikke ser så fin ut på klærne. At jeg virker for "sporty" osv. Jeg dynes det er litt deprimerende faktisk... jeg synes jeg ser så mye finere ut uten alt dette klinet i ansiktet. Var på en litt "finere" fest en gang, der jeg fikk make up av artist, og hun tegnet på meg disse brynene alle går med i dag, og jeg så kjempe mye eldre ut! Det er faktisk veldig mange jeg kjenner som har tatt i bruk denne moten, som ser betydelig eldre ut pga brynene. Dere andre kvinner... gjør dere dette fordi dere liker å sminke dere? Fordi dere føler dere finere? For menn? Fordi dere føler at dere må? Og er det ikke frustrerende for menn at kvinner ser så falske ut? Anonymkode: 34336...132 Hvordan du møtes som kvinne, Ts, avhenger 99% av omgangskrets. Møtes du som en kvinne ville blitt møtt i 1970 der hennes verdi var å tiltrekke sg en mann (hun behøvd Rikke være tiltrukket. Det var ren bonus), føde hans barn og rydde hans hus så omgås du feil sosiale lag. Bytt. Og møter du krav fra familie: tørr å være dønn ærlig på at utseende ikke er en verdi for deg. Du selger det jo ikke. Møter du krav på jobb: bytt. Det finnes sosiale grupperinger av kvinner og menn der begge kjønn vurderes bassert på hva de har å bidra med. Og om en ikke skal enten henge på veggen til pynt eller leies ut på timesbasis så er ikke utseende noe å «bidra med». For noen som helst. Oppsøk dem. og til dere som påstår at det er helt innafor å sminke seg opp 5 hakk på skalaen for slik å kjøpe seg inn på markedet: det er ikke det. Du har nettopp kjøpt deg inn i senga til en fyr. Valuta: utseende. Når han oppdager at utseende ikke er der du påstår det skal være så har du kjøpt den sengeplassen uten å ha valuta og vil selvsagt bli pælma ut med ukvemsord. Menn burde ikke gå for utseende, sier du? Neivel. Men hvorfor sminket du deg da opp 5 hakk for å huke en av dem som gjør det..? Anonymkode: e5662...8fd 1
FluffyJuggernaut Skrevet 11. mai 2018 #19 Skrevet 11. mai 2018 Ja, det er en større sosialt krav om at jenter og damer skal være mer "presentabel" enn gutter og menn. Vi skal være nybarbert, håret skal ha volum og være stylet, vi skal være sminket, men ikke for mye. Vi skal kle oss pent, men ikke for pyntet eller laidback. Men merker guttene begynner å få lignende krav. Men man velger jo selv om man vil la seg styre. De jentene som kritiserer sminken og klærne dine er med på å opprettholde dette. Jeg personlig liker sminke, og har det mye gøy med å være kreativ, men jeg liker også sminkefrie dager. Og jeg har fått kommentarer på at det er for mye og for lite sminke, men jeg gjør hva jeg liker. Det bør du også fortsette med. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #20 Skrevet 11. mai 2018 Jeg dropper sminke først og fremst fordi jeg føler meg mer vel uten. Og jeg sammenligner ikke meg selv med andre. Anonymkode: 7b21d...364 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå