Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 Jeg har en hannkatt på 7 mnd som har begynt å skvette innendørs så smått. Jeg vet at det er vanlig for hannkatter å markere sitt revir, men jeg syns likevel at lukten som kommer av det er plagsom, og jeg ønsker selvsagt ikke at han skal tisse på alt vi har av møbler. Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre at han skvetter/markerer så mye - og vil det eventuelt forbedre seg når han kastreres? K
liv Skrevet 25. februar 2005 #2 Skrevet 25. februar 2005 kastrer han så fort som mulig! Dyrlegen sa til meg at jeg måtte gjøre det før han begynte å skvette.. For har de først fått den uvanen så er det mange som fortsetter etter de er kastrert også..
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2005 #3 Skrevet 25. februar 2005 Men han er bare 7 mnd...og dyrlegen sa at jeg måtte vente til han var 10 mnd... Uff, nå ble jeg usikker - får ta en telefon til dyrlegen og spørre tror jeg, veldig kjedelig om han tillegger seg den vanen hvis vi kan unngå det... K
Gjest Kattevenn Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Hei. Det kan nok hende katten din har blitt kjønnsmoden tidlig. Tror nok det går greit å kastrere ham nå. Det som kan skje når unge hannkatter blir kastrert er at ikke hodet blir så stort som det ellers kunne ha blitt. Eller det kan være en mulighet og sjekke at han ikke har en urinveisinfeksjon, for det kan også gi skvetting inne. Lykke til!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 26. februar 2005 #5 Skrevet 26. februar 2005 Men han er bare 7 mnd...og dyrlegen sa at jeg måtte vente til han var 10 mnd... Uff, nå ble jeg usikker - får ta en telefon til dyrlegen og spørre tror jeg, veldig kjedelig om han tillegger seg den vanen hvis vi kan unngå det... K Gå til en annen dyrlege!! Min sa at jeg ikke burde vente lenger enn seks måneder! Gjorde det, og poff slutt på tissing utenom kassen. Få det gjort så snart du kan!!
Gjest Gjesta Skrevet 26. februar 2005 #6 Skrevet 26. februar 2005 Takk for gode svar, folkens! Får ta en telefon til dyrlegen tenker jeg! K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå