Gå til innhold

Hva forbrenner mest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste en artikkel fra Vektklubb, hvor det sto at jogging/løping forbrenner mer enn å trene på ellipsemaskin. Men jeg blir mye mer sliten og svett av en økt på ellipsemaskina enn jeg blir av å jogge. Og ja, jeg har på godt med stigning og fart på mølla. Føler jeg beveger meg saktere på ellipsemaskina, men av en eller annen grunn blir jeg mye mer sliten der for det.

Noen som vet hva som forbrenner mest? 

Anonymkode: 83493...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste en artikkel fra Vektklubb, hvor det sto at jogging/løping forbrenner mer enn å trene på ellipsemaskin. Men jeg blir mye mer sliten og svett av en økt på ellipsemaskina enn jeg blir av å jogge. Og ja, jeg har på godt med stigning og fart på mølla. Føler jeg beveger meg saktere på ellipsemaskina, men av en eller annen grunn blir jeg mye mer sliten der for det.

Noen som vet hva som forbrenner mest? 

Anonymkode: 83493...b68

Intervalltrening ifølge fedmeforsker. Løping/jogging forbrenner mest. Ellipsemaskin etter. Det kommer jo litt an på motstanden og hvor hardt man tar i. Hoppetau har jeg hørt at forbrenner mer enn løping/jogging. Det viktigste er å trene det man liker best for da gjør man det gjerne oftere. Tøff styrketrening er også effektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...