Gå til innhold

Hvor mange har du datet, og hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel i 2 år, og begynner å føle meg litt mislykket på datingfronten.. På denne perioden har jeg vært ute med ca 12 menn (når det gjelder nettdating). Av disse var det 4 der ingen av oss tok kontakt igjen etter første date. 4 ville møte meg igjen, mens med 4 var det jeg som avsluttet det/ikke ville. To-tre datet jeg over en periode (noen uker eller eet par mnd.), mens de andre ble det med ett møte. Er dette dårlig eller gjennomsnittlig når det gjelder Tinder, etc.?

Er i 30-årene og merker at jeg bare så gjerne skulle ha møtt den rette, men vanskelig å ikke gi opp når datingen ikke går helt veien.. skal sies at jeg hadde et vanskelig brudd, så det første året var jeg vel strengt tatt ikke klar for å date. 

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 3cd83...566

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ops, foretok en opptelling igjen. Bortsett fra i de tilfellene der ingen av oss tok kontakt, så hendte det litt flere ganger at jeg avviste enn at jeg ble avvist (Ca. 60 / 40 prosent), om det skal være helt rett. Fikk ikke redigert innlegget som anonym. Håper å høre om deres erfaringer, og håper å ikke miste motet :)

AnonymBruker
Skrevet

Huff gruer meg til å date jeg.. Er i den alderen hvor jeg akuratt er singel igjen etter mitt første forhold, og før det forholdet så traff jeg bare gutter gjennom felles kjente og på byen, og fikk nesten alltid de jeg ville ha. Men det var bare sånn fylla hooking og netflix & chill..  Så har aldri vært gjennom den ordentlige dating greia på cafe eller restaurant. Har prøvd nettdating en stund, men der finner jeg ingen interessante så der er det jeg som avviser og logger av. Kjenner jenter som møter tre nye menn fra tinder og nettdating eller byen de har utvekslet nr med , pr uke, og et sånt kjør orker ikke jeg for å finne noen altså.. Meeen de finner jo kjæreste og blir gift til slutt da, i motsetning til meg såå :P

Anonymkode: 88a64...de5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff gruer meg til å date jeg.. Er i den alderen hvor jeg akuratt er singel igjen etter mitt første forhold, og før det forholdet så traff jeg bare gutter gjennom felles kjente og på byen, og fikk nesten alltid de jeg ville ha. Men det var bare sånn fylla hooking og netflix & chill..  Så har aldri vært gjennom den ordentlige dating greia på cafe eller restaurant. Har prøvd nettdating en stund, men der finner jeg ingen interessante så der er det jeg som avviser og logger av. Kjenner jenter som møter tre nye menn fra tinder og nettdating eller byen de har utvekslet nr med , pr uke, og et sånt kjør orker ikke jeg for å finne noen altså.. Meeen de finner jo kjæreste og blir gift til slutt da, i motsetning til meg såå :P

Takk for svar! Jeg også lyktes bedre da jeg traff menn på gamlemåten (via fest/byen/felles venner) og fikk da stort sett og de jeg ville ha, men nettdating er annerledes føler jeg.. Mer vanskelig. Samtidig er jeg kommet i den alderen der jeg er lite på byen, og venner er opptatt med å være etablert og ha små barn. Så nettet er mest nærliggende alternativ nå...
Gosh, ja- 3 menn i uka, det er mye! Jeg har jo datet 12 på to år, men det er jo en annenhver måned, så ikke så mange sånn sett. 
Du er ung og har akkurat blitt singel, ikke noe å stresse for! :) <3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg også lyktes bedre da jeg traff menn på gamlemåten (via fest/byen/felles venner) og fikk da stort sett og de jeg ville ha, men nettdating er annerledes føler jeg.. Mer vanskelig. Samtidig er jeg kommet i den alderen der jeg er lite på byen, og venner er opptatt med å være etablert og ha små barn. Så nettet er mest nærliggende alternativ nå...
Gosh, ja- 3 menn i uka, det er mye! Jeg har jo datet 12 på to år, men det er jo en annenhver måned, så ikke så mange sånn sett. 
Du er ung og har akkurat blitt singel, ikke noe å stresse for! :) <3

Ja det var gjerne greit på den måten, for da hadde man jo som regel felles interesser pga felles venner og miljø. Nettdating vet man aldri hva man egentlig har å bli kjent rundt. Folk kan jo være hyggelige og bra kjæresteemner, men ikke ha noe til felles eller lik livserfaring og livssyn og da er det jo ikke noe å bygge på bare fordi man "vil" ha kjæreste når man egentlig ikke passer sammen. Mine venner har også barn, så å sjekke på byen er ikke aktuelt for meg lenger heller, er 31 så ikke rent ung lenger heller, men stresser ikke så mye med det. Det får komme når det kommer! Har meldt meg på en gruppereise til utlandet, og et par sports og hobby retreats i sommer, så kanskje man tilfeldigvis møter noen der:)

Lykke til til deg i allefall, du er tøff som dater! Så ikke gi opp :) Leste i en annen tråd her inne at det er jo meningen at kjærligheten skal være vanskelig å finne, ellers hadde den ikke vært så spesiell og det er jo sant! noe å huske på når man mister litt motet :) Mye bedre at kjærligheten er sjelden og spesiell når det først klaffer enn noe man like gjerne kunne funnet med "alle".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på mange dater da jeg var singel, men jeg var veldig fornøyd med å være singel, og ikke spesielt desperat etter kjæreste med mindre han var skikkelig interessant, så endte som oftest opp med at jeg ga f i hva han syntes, derfor ble han forelska og jeg måtte dumpe ham og han ble sur. 
Han jeg er med nå traff jeg på bar, forresten, så det var vel "gamlemåten".

Synes absolutt ikke det er noe å stresse over. Ta deg tid. Nyt å være alene og kunne gjøre hva du vil.

Anonymkode: d62c3...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt på med nettdating siden oktober, men finner ingen. Har nå prøvd 4 ulike nettdatingsider, men det virker helt håpløst. Det er noen jeg har møtt som ville være sammen med meg, men dette var menn som var så langt fra det jeg ønsker meg som det er mulig å komme. Ellers får jeg stort sett ikke noen meldinger, eller de vil bare ha sex. Hva kan man gjøre? 

Anonymkode: d3571...088

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nettdating er jævlig vanskelig. Skikkelig dritt å måtte gå utifra noen bilder, som ofte er skikkelig ræva i tillegg. Har sett flere i virkeligheten som faktisk ser helt greie og kjekke ut, men som på nettet har valgt noen helt grusomme bilder. Jeg er helt sikker på at jeg har oversett noen som kunne vært dritbra på grunn av dette. Og så får man jo ikke med seg så mye av personligheten akkurat. Jeg har vært singel i 4,5 år, men begynte ikke med datinga før i fjor. Jeg er ganske sjenert og mangler det meste av selvfølelse. Møtte først en fyr på byen, vi holdt på i et par måneder før han forsvant ut i kosmos. Tenker fremdeles mye på han, han hadde egentlig alt jeg ser etter i en mann, minus feigheten. Bestemte meg nylig for å gi tinder en sjanse, møtte en fyr som virka grei og søt, må innrømme at kjemien ikke var helt på plass, men vi hadde noe vesentlig til felles så jeg tenkte jeg skulle gi ham en sjanse, men han forsvant plutselig etter to dater og rett før vi skulle møtes igjen. Ellers er det en goooooood del weirdos å finne, og veldig mye dresskledde advokatfullmektige menn, pluss haugevis og sporty typer som henger i fjellheimen og skog og mark. Og sist, men ikke minst; menn som allerede har kjæreste. Veldig sjelden jeg kommer over noe som appellerer til meg, føler meg helt lost. 

Anonymkode: e3dce...fec

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i alt dere skriver, om hvor vanskelig det er å finne noen. Hadde sikkert vært "lettere" å finne noen på bar, men når alle vennene er etablerte, så skjer jo ikke det ofte.. Har vært singel i litt over 2 år, datet ca 15 stk, og likte kun en av de. Og han ble det jo ikke noe med.. 

Anonymkode: a2a5e...e84

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med nattdating er jo alle mulighetene. Det er stressende å stadig søke etter noe bedre, slik at mange ikke klarer å gi en ny relasjon litt tid. Med en gang det kommer en hump i veien, er det mange som logger inn igjen og er på date igjen dagen etter.

Det blir litt rastløst hele greia.

Anonymkode: 031cf...85f

Skrevet

Dating er noe dritt.
Jeg har det gøy heller!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, altfor mange. 

Date 1) Datet i ny og ne ganske lenge. Hadde det gøy, men kjemien var ikke tilstede sånn for forhold. 

2) Møtte han på byen. Møttes noen mnd. Så flytta han

3) Datet noen mnd, men han ville ikke flytte ut fra eksen. 

4) Alkoholproblemer, så takla det ikke. Han tok meg ikke seriøst nok

5) Han var hyggelig, men tok liksom ikke mer kontakt.. Møttes 5-6 ganger

6) To stykk har jeg møtt en gang, men ikke mine typer

Var på en date igår, søt fyr. Men litt uerfaren kanskje. 

Singel i snart 2 år. 

Anonymkode: 02211...7fd

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, altfor mange. 

Date 1) Datet i ny og ne ganske lenge. Hadde det gøy, men kjemien var ikke tilstede sånn for forhold. 

2) Møtte han på byen. Møttes noen mnd. Så flytta han

3) Datet noen mnd, men han ville ikke flytte ut fra eksen. 

4) Alkoholproblemer, så takla det ikke. Han tok meg ikke seriøst nok

5) Han var hyggelig, men tok liksom ikke mer kontakt.. Møttes 5-6 ganger

6) To stykk har jeg møtt en gang, men ikke mine typer

Var på en date igår, søt fyr. Men litt uerfaren kanskje. 

Singel i snart 2 år. 

Anonymkode: 02211...7fd

I år har jeg kun datet en. Vi vil møtes igjen men jeg tror at han er kun ute etter sex  

I fjor og forfjor datet jeg en hel haug uten klaff.... 

Anonymkode: e760d...333

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i staten av 30-årene. Her er de jeg møtte fra Tinder/Happn som var treff på dagtid/ikke bare hookups sist jeg var singel.

• Jeg møtte fem eller seks fra app som jeg datet i tre-åtte uker hver, noen overlappende. Dumpa alle fordi de ble veldig gira og jeg var veldig nysingel.
  • En fra Tinder som jeg likte ganske godt, vi møttes to ganger før han sa at han ikke ville møte meg igjen. 
  • En fra Happn som jeg hadde to veldig morsomme dater med, og da vi skulle møtes tredje gang var han masete og kjip og barnslig, og vi pratet aldri igjen.
  • En fra Tinder som jeg datet i noen måneder, men han ble mer og mer weird etter hvert, og jeg valgte den feige utveien med å ghoste.
  • To-tre Tinder-dates som jeg var på én date med, der ingen av oss tok kontakt etterpå.
  • Fem-seks Tinder-dates som jeg var på én date med, der de tok kontakt etterpå, men jeg følte ikke noe kjemi og sa det.

I tillegg til de listet opp så har jeg møtt flere andre for ligging, i tillegg til hookups på byen og fest med både kjente og ukjente. Sånn i sum så har jeg bare blitt avvist/dumpet én gang. Også har det vært gjensidig avvisning gjennom at ingen av oss har tatt kontakt etterpå.

Jeg har vært sånn som har gått på date med tre forskjellige i uka, og på det meste hadde jeg fire menn jeg "byttet på" over en litt lengre periode. Da har jeg vært helt åpen om dette. Og grunnen til at det har gått over med alle har vært fordi de har hatt lyst på mer. De har ikke nødvendigvis sagt det, men har søkt mer og mer kontakt, og av den "hverdagslige" typen. Noen har også sagt rett ut at de vil være exclusive, også etter at jeg har sagt at det ikke er aktuelt og de har vært "cool" og synes at det var helt greit en periode.

Noen ganger har jeg vært litt redd for å være "skada" av nettdating og det å være rastløs og å ikke kunne slå meg til ro og bli kjent med en fyr godt nok. Men da jeg møtte han som nå er kjæresten min (på byen, ikke på noen app) var det ingen tvil. Jeg hadde og har bare øyne for han, og det å gi opp Tinder/Happn var ikke noe jeg tenkte over engang. 

Anonymkode: ffa34...491

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel 2,5 år, og har datet to i løpet av den tiden. Det vil si, en av dem datet jeg over litt tid, men avviste til slutt. Den andre var jeg på én date med. Jeg orker ikke nettdating, og håper å møte noen på gamlemåten, men det forutsetter jo at jeg beveger meg på noen arenaer der jeg kan treffe menn. Når jeg er på jakt etter noen som deler mitt livssyn, begrenses jo også utvalget betraktelig.

Uansett, jeg tar det med ro så lenge og nyter å være singel, selv om venner og kjente etablerer seg på alle kanter rundt meg. Brått møter jeg noen som er aktuelle (eller lever alene resten av livet :fnise:).

Anonymkode: 5a314...361

AnonymBruker
Skrevet

Dame i slutten av 30årene her, har vært singel siden jeg var 23. 

Har vært på i alt 5 dater fra sukker/tinder. Ble dumpet av de to første etter første treff, nr. 3 og 4 avviste jeg da det ikke var noen form for tiltrekning fra min side og nr. 5 traff jeg nå nylig. Får se hvordan det går men må innrømme at jeg har ikke de helt store forventningene. 

Noen andre som ser for seg et liv alene? 

Anonymkode: 52ffc...67f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i førtiårene og opplevde å «vasse i menn på Tinder». Hvis du trekker fra de som hadde partner, de som bare ville ha ons, de totalt psyko så er velcirka halvparten greie menn som er ute etter et ordentlig forhold. 

De fleste traff jeg ikke igjen fordi jeg ikke ville. Kjemien var ikke rett eller vi hadde mindre til felles enn jeg trodde. 

Smådatet 3-4 stykker før jeg fant kjæreste.

Anonymkode: 4ed46...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 48 og har vært skilt i 2 år. I høst begynte jeg med nettdating. Chattet med MANGE, men kun møtt 2 hvorav den ene ble kjæresten min :)

Anonymkode: 70bdb...e97

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Dating er noe dritt.
Jeg har det gøy heller!

Jada alle menn i 20 årene som ble avvist og såra som 18 åring én gang har den holdninga der. Så nærmer de seg 35 og hater kvinner og innvandrere på internett fordi de plutselig føler seg ensomme som single og griner over at de er barnløse og deprimerte og at "til og med innvandrerne" har klart og etablere seg mens de ikkr har. Ikke en smart holdning å innbille seg at er det beste med andre ord :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange har du datet, og hvordan gikk det?

0. Går ikke veldig bra.

Anonymkode: 058d5...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...