AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg er på jobb nå og merker at jeg har skikkelig angstanfall. Jeg jobber alene i en butikk, så det eneste jeg kan er å komme meg gjennom jobbdagen, men jeg trenger noen gode råd mot angstanfall! Jeg hater å måtte tenkte over alt som skjer i kroppen min, men jeg fokuserer veldig på puls og pusten min.. Blir nesten opphengt i det.. Jeg har slitt med angst en stund nå, men det er ofte når jeg kommer ut av døra at angsten blir forsterket. Det er nok fordi jeg er ute av min trygghetssone og ikke kjenner på den tryggheten som jeg har når jeg er hjemme. Så del dine beste tips med meg! Trenger all pep-talk og gode råd jeg kan få.. Anonymkode: 38180...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Del Skrevet 11. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på jobb nå og merker at jeg har skikkelig angstanfall. Jeg jobber alene i en butikk, så det eneste jeg kan er å komme meg gjennom jobbdagen, men jeg trenger noen gode råd mot angstanfall! Jeg hater å måtte tenkte over alt som skjer i kroppen min, men jeg fokuserer veldig på puls og pusten min.. Blir nesten opphengt i det.. Jeg har slitt med angst en stund nå, men det er ofte når jeg kommer ut av døra at angsten blir forsterket. Det er nok fordi jeg er ute av min trygghetssone og ikke kjenner på den tryggheten som jeg har når jeg er hjemme. Så del dine beste tips med meg! Trenger all pep-talk og gode råd jeg kan få.. Anonymkode: 38180...c4c Mitt beste tips er musikk. Gjerne sanger du kan teksten på, så kan du nytte til. Da mister man litt fokus fra angsten. I tillegg opplever jeg at å ha en vannflaske og kanskje en passe drops hjelper meg, så kan jeg bare gå å ta et drops eller drikke litt vann, også glemmer jeg det litt. I tillegg kan det fungere å gjøre noe som krever mye tenking. Telle varer for eksempel. Da er ikke hjernen din i stand til å tenke på noe annet. Anonymkode: 88f7f...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 70 Skrevet 11. mai 2018 #3 Del Skrevet 11. mai 2018 Kanskje kryssord eller en godt bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Del Skrevet 12. mai 2018 Gjør noe som tvinger hjernen din til å fokusere på noe annet som noen andre skrev over. Du kan starte dagen med en pusteøvelse, men ikke gjør det når du har angst i kroppen, da får i hvert fall jeg anfall. Det er ikke farlig, det er stoffer som flyr rundt i kroppen din, adrenalin og kortisol, det er bare det det er. Anonymkode: 76002...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 12. mai 2018 #5 Del Skrevet 12. mai 2018 Tren på oppmerksomt nærvær (mindfullness), da vil du etterhvert klare å fokusere på det som skjer i hodet og kropp uten å bli fanget av det. Ellers tenker jeg at man må stå imot trangen til å gjøre det angsten sier, men det forutsetter at man er i toleransevinduet sitt (at man tåler følelsene og at de ikke er overveldende). Når du er på jobb så går det jo ikke an å flykte fra situasjonen. Det du da kan gjøre er denne pusteøvelsen: trekk inn pusten mens du teller til 5 og så puster du ut mens du teller til 2. Gjenta til du er rolig(ere). Pusten er knyttet til nervesystemet vårt og på denne måten kan du roe deg ned Jeg har brukt denne øvelsen ofte (og gjør den motsatt når jeg er underaktivert) og den funker veldig bra^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå