AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #21 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, Sickkid skrev: Kva har du lyst å laga ? Lyst å innvitera meg på middag? Eg kan handla inn og leggar sjølvsagt ut for råvarene. Du stellar i stand. Hold på å sei fri fantasi i rimlege grenser. Haha gjerne det! 😄 det er nesten lettere å være helt blakk for da får man brukt opp det man har! Ts Anonymkode: 03e43...c88
powpow Skrevet 11. mai 2018 #22 Skrevet 11. mai 2018 Pasta carbonara. Egg har du kanskje, så pasta (19kr), bacon (17kr), matfløte (18kr), parmesan revet (23kr). Er en god oppskrift på Trines matblogg! 1
Mis(s)Understood Skrevet 11. mai 2018 #24 Skrevet 11. mai 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk aldri laget matpai! Er litt fattig på grønnsaker men jeg skal ta det med meg til neste uke!😄 ts Anonymkode: 03e43...c88 Jeg synes det er kjempegodt, og jeg fyller mine med akkurat det jeg har lyst på. Noen ganger er det spinat og røkelaks, andre ganger purre og bacon (da bruker jeg en snei nøkkeost som ost i eggemassen). Bunnen er enkel: 2,5 dl hvetemel (jeg brukte Fibra i går for det var tomt for hvitt hvetemel i skapet. Bør handle litt melvarer snart tror jeg ) 100 gr smør (rett fra kjøleskapet. Kaldt og fast. Del det i biter) 2-3-4 ss iskaldt vann Har du en foodprosessor så putter du mel og smørterninger i foodprosessoren. Kjør raskt til det blir en kornete masse, og så tilsetter du en og en ss iskaldt vann opp i bollen mens kniven går. Når deigen samler seg så er den klar. Ta ut deigen av bollen. Så sier oppskriften at deigen skal hvile 30 minutter i kjøleskapet før du kjevler den ut. Jeg kjevler den ut med en gang (mens den er myk), dekker formen (bunnen og helt opp til toppen av kanten på formen) og setter formen med deigen i kjøleskapet. Etter 30 minutters hvile i kjøleskapet prikker jeg deigen med en gaffel, legger et bakepapir i formen og heller oppi 1 pakke tørre bønner (erter går like fint). Steker så i 20 minutter på 225 grader. Tar ut formen,fjernet bakepapiret og bønnene/ertene og fyller oppi fyllet og setter inn formen igjen. Nå trenger den ca 40 - 45 minutter på nedeste rille (samme temperatur) før den er ferdig, men her må du se og prøve med en pinne om fyllet har stivnet. Eggemassen er 1 dl melk eller fløte per egg (i min normalform går det 3 egg og 3 dl melk/fløte), salt, pepper og ca 1 - 2 dl grovrevet ost (osterest er perfekt å bruke til dette). Endret 11. mai 2018 av Mis(s)Understood Presisert 1
Sickkid Skrevet 11. mai 2018 #25 Skrevet 11. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha gjerne det! 😄 det er nesten lettere å være helt blakk for da får man brukt opp det man har! Ts Anonymkode: 03e43...c88 Einsate kriteriet er at du ikkje er alt for langt unna hovudstaden. Eg meinte det ikkje som ein spøk, du før nytta deg av det om du følar for det. Eg er uansett nøydt å tilbringa helga i hovudstaden. Lesa litt, slappa litt av og liknande. Laurdag passar også bra.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #26 Skrevet 11. mai 2018 54 minutter siden, Sickkid skrev: Einsate kriteriet er at du ikkje er alt for langt unna hovudstaden. Eg meinte det ikkje som ein spøk, du før nytta deg av det om du følar for det. Eg er uansett nøydt å tilbringa helga i hovudstaden. Lesa litt, slappa litt av og liknande. Laurdag passar også bra. Bor desverre veldig langt unna hovedstaden! Men kanskje vi tar det igjen en annen gang😄 takker uansett for et hyggelig tilbud Anonymkode: 03e43...c88
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #27 Skrevet 11. mai 2018 Ble pizza i dag til den nette sum av 20 kr forutenom varene jeg hadde fra før. imorgen blir det kyllingburgere med hjemmebakt burgerbrød, og salatrester😄 Var så heldige å fikk storfegryte i posjonspakker etter konfirmasjon, så da blir det det på søndag! Middag for 2 personer, 3 dager, 40 kr! Vi fikk faktisk råd til en pakke saltstenger og ei flaske brus😄 God helg alle sammen! Skal teste ut tipsene deres i ukene som kommer😄 TS Anonymkode: 03e43...c88 10
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #28 Skrevet 11. mai 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble pizza i dag til den nette sum av 20 kr forutenom varene jeg hadde fra før. imorgen blir det kyllingburgere med hjemmebakt burgerbrød, og salatrester😄 Var så heldige å fikk storfegryte i posjonspakker etter konfirmasjon, så da blir det det på søndag! Middag for 2 personer, 3 dager, 40 kr! Vi fikk faktisk råd til en pakke saltstenger og ei flaske brus😄 God helg alle sammen! Skal teste ut tipsene deres i ukene som kommer😄 TS Anonymkode: 03e43...c88 Ikke verst! Anonymkode: 7f1ee...818 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #30 Skrevet 11. mai 2018 Hvis du har basisvarer som mel/egg osv kan du lage pannekaker 😋 Anonymkode: 9e8a6...a43 1
Emmiii Skrevet 11. mai 2018 #31 Skrevet 11. mai 2018 Grønnsaker og supper er svært billig. Så koker du ris til blir du god og mett og det vil holde deg hele helgen. Kjøp gjerne supper på Europris koster 10 kr der. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #33 Skrevet 12. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dumpsterdiving Anonymkode: 76636...4f1 Haha har tenkt på det et par ganger men nei:p ts Anonymkode: 03e43...c88
Gjest justcurious Skrevet 12. mai 2018 #34 Skrevet 12. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger noen kjappe tips på litt god helgemat! Har altså ikke mye å rutte med, 87 kr til mandag for å være nøyaktig. Pizza, taco, spagetti er jo greie ting men ut over det? Anonymkode: 03e43...c88 Håper du har noen av ingrediensene til disse middagene i hus da, for dette i tillegg til annen mat får du ikke kjøpt for 87 kroner. Eksempler på billige matvarer: tomatpure, ciabatta, kikerter, nudler og diverse grønnsaker. Lykke til, håper det går greit
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #35 Skrevet 12. mai 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Se i halvprisdiskene i Kiwibutikker Anonymkode: 28372...c21 Hvorfor bare Kiwi? Anonymkode: c287b...47b
Snøperle Skrevet 12. mai 2018 #36 Skrevet 12. mai 2018 Firstprice skinke, ost. Tortilla , råkost fra Bama.82 kroner på Kiwi. Legg ost og skinke på tortilla. Brett den og stek den i panna. Serveres med råkost!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #37 Skrevet 12. mai 2018 Stekt ris: 2-3 egg, ris, litt erter (first price pose 10 kr) Anonymkode: 93d37...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå