Gå til innhold

87 kr til mat i helga

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger noen kjappe tips på litt god helgemat! Har altså ikke mye å rutte med, 87 kr til mandag for å være nøyaktig. Pizza, taco, spagetti er jo greie ting men ut over det? 

Anonymkode: 03e43...c88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brød og havregrøt

Anonymkode: b29d9...5a2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brød og havregrøt

Anonymkode: b29d9...5a2

Har alt av basisvarer. Tenker bare på noe som kunne vært godt i helgen for en liten penge!

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Pølser og potetmos, med grønnsaker.

Anonymkode: 31b5d...ad6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alt av basisvarer. Tenker bare på noe som kunne vært godt i helgen for en liten penge!

TS 

Se i halvprisdiskene i Kiwibutikker

Anonymkode: 28372...c21

• Liker 3
Skrevet

Sjekk ut middag til under 100 lappen på rema 😁

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du en ostebit, egg og melk i kjøleskapet, pluss smør og mel, så kjøper du litt grønnsaker og oliven.

Av dette lager du en pai/quich som du fyller med grønnsaker du liker. Har du rester av kjøttpålegg så kan du bruke det også (spekepølserester smaker godt i pai), løk, oliven, soltørkede tomater (om du har det i utvalget av basisvarer), en pakke frisk spinat om du har penger til det også.

Jeg laget en pai i går og brukte spinat, oliven, en paprika som begynte å bli litt myk, halve små tomater, rester av vårløk 1 rødløk, restene av et glass fetaost med oliven og noen baconskiver som hadde blitt til overs litt tidligere i uka.

Da har jeg middag i minst 2, ofte 3 dager.

Endret av Mis(s)Understood
lagt til.
  • Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Da hadde jeg lagd mat av basisvarene og kjøpt godteri for de 87 kronene :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Det forslaget likte jeg (jeg er ikke  ts):mynona::mynona::mynona::arwen:

Anonymkode: 28372...c21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Haha har veldig lyst men prøver å holde meg unna 🤷‍♀️

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Har du en ostebit, egg og melk i kjøleskapet, pluss smør og mel, så kjøper du litt grønnsaker og oliven.

Av dette lager du en pai/quich som du fyller med grønnsaker du liker. Har du rester av kjøttpålegg så kan du bruke det også (spekepølserester smaker godt i pai), løk, oliven, soltørkede tomater (om du har det i utvalget av basisvarer), en pakke frisk spinat om du har penger til det også.

Jeg laget en pai i går og brukte spinat, oliven, en paprika som begynte å bli litt myk, halve små tomater, rester av vårløk 1 rødløk, restene av et glass fetaost med oliven og noen baconskiver som hadde blitt til overs litt tidligere i uka.

Da har jeg middag i minst 2, ofte 3 dager.

Jeg har faktisk aldri laget matpai! Er litt fattig på grønnsaker men jeg skal ta det med meg til neste uke!😄

ts

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo lage taco hvis du ønsker det. Bytt ut kjøttet med bønner og lag bønnestuing. Det ser ikke godt ut og høres ikke så godt ut, men er godt sammen med alt taco-tilbehøret. Eller kjøp kylling- eller svinekjøttdeig. Pleier å være billigere.

Eventuelt chili con(sin) carne hvis du har krydder, boks med tomater, grønnsaker, bønner og eventuelt kjøttdeig. Dette metter godt, og du kan ha ris eller brød ved siden av. Kanskje en klatt rømme på også, men klarer seg fint uten og :)

Kan også lage wrap med alt mulig egentlig, og det blir jo litt helgeaktig.

Eller kanskje en lasagne? Denne kan du forenkle endel, og du har middag flere dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Quesadilla :) Billig og godt

Anonymkode: d8574...5e3

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Trampo-Line skrev:

poutine

Poutine er digg! :spise:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Purple Basil skrev:

Poutine er digg! :spise:

mulig å¨få taki cheese curds i norge? bruker bare vanlig ost nå desverre

AnonymBruker
Skrevet

Quesedilla! Kjøp en pakke med tacolefser fra FirstPrice til 6,- (best i test), en pakke med røde linser til ca. 12,-, en boks med mais, litt rømme, et glass med tacosaus og litt ost. Smør tacosausen på to lefser, på med røde linser/mais/ost, legg lefsene sammen, og stek i pannen til de er litt sprø og osten er smeltet. Dyppes i rømme! 

Voilaaa. Er virkelig nok mat for en helg... og kanskje også mandag.

Anonymkode: 35e59...c8d

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Trampo-Line skrev:

mulig å¨få taki cheese curds i norge? bruker bare vanlig ost nå desverre

Jeg finner det veldig sjeldent her i Norge, så jeg bruker stort sett vanlig ost jeg og :(

Skrevet

Kva har du lyst å laga ? Lyst å innvitera meg på middag?  Eg kan handla inn og leggar sjølvsagt ut for råvarene. Du stellar i stand.    Hold på å sei fri fantasi i rimlege grenser. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage pizzabunn selv av mel, gjær og salt. Pizzasaus kan du lage at hermetiske hakkede tomater, hvitløk og krydder. Topping kan være ne tomat, rødløk, pesto for 12 kr, mais, og en billig pakke pizzatopping eller ost

Til taco kan du ha firstprice tortillalefser, bruke rester av pizzasausen (men tilsett litt chillipulver), bønnestuing med spisskummen, pizzatopping/ost, rester av hva du hadde på pizzaen 

Anonymkode: a3491...74d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...