AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg er egentlig overasket over at dyrepark fortsatt er lov. Dyr som ikke en gang hører hjemme på dette kontinentet og i dette klimaet skal bo hele livet sitt i fangenskap så barn og voksene kan se på de. Jeg vet at mange av dyrene er født i dyreparken, men er det nødvendig å avle videre på dyrene som allerede er fanget? De fleste er enige om at SeaWorld driver med dyreplageri, er det egentlig så mye bedre å ha ville dyr som elefanter og løver i Kristiansand? Jeg syns ikke det. Ved å gå i dyreparken så legger man igjen penger som driver parken videre, hva tenker dere omkring dette? Anonymkode: d60ae...9cd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Del Skrevet 11. mai 2018 Nå har ikke jeg vært i dyreparken siden jeg selv var barn, men det har ingen prinsipiell grunn, det har bare aldri vært på programmet. Men jeg tenker at en godt drevet dyrepark er en god ting. Dyreparker som er godt drevet gjør et viktig arbeid når det gjelder bevaring av truede arter. Dette er arbeid jeg gjerne støtter opp om. Så lenge dyrevelferden er tatt vare på, ser jeg ikke noe galt med at dyrene samtidig vises fram for publikum. Det er tross alt det som genererer inntekter som gjør det mulig å gjøre den andre delen av jobben de gjør. https://www.dyreparken.no/nyheter/orangutangfodsel1/ https://www.dyreparken.no/om-selskapet/mara-naboisho-prosjektet/ Anonymkode: 37c32...70e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helena89 Skrevet 11. mai 2018 #3 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) Jeg likte dyreparker da jeg var barn, og ser noen positive sider ved det. Jeg er positiv til de som fokuserer på truede arter og bevarelse av natur for eksempel. Men som du påpeker er det mange problemer med andre former for dyreparker (spesielt i land hvor dyrevelferd er mindre viktig), og derfor kommer jeg ikke til å støtte slik business med pengene mine igjen. Dyr skal ikke være underholdning, fanget på et lite sted de ikke hører hjemme, med masse bråkete unger hele dagen. Jeg ville ikke hatt et sånt "liv". Edit: Jeg er for eksempel ikke for elefantene i Kristiansand, som du nevner. Da er det bedre at barna ser noen dokumentarer om elefanter, og at elefantene får bo i et klima som er mer naturlig for denne arten. Endret 11. mai 2018 av Helena89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 11. mai 2018 #4 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) Ikke alle dyreparker er like ille. Dersom det er ille så drar jeg ikke. Men har dyrene god nok plass aa gå på som i Kristiansand dyrepark går det helt fint for min del. Man kan snu på det: Hvor bra hadde det vaert for dyrene dersom man slapp de ut i det fri igjen? Tror det er en viss sjanse for at de ikke hadde overlevd Endret 11. mai 2018 av Mari Y Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Del Skrevet 11. mai 2018 Tviler på at de er direkte trollbundet av sitatet: "be the change you wish to see in the world." Folk finner på unnskyldninger for å rasjonalisere det. Doner heller penger til reservater da vel, om dere er bekymret for artens overlevelse. Ikke 10 ville, bola hester kunne dratt meg inn i en dyrepark. Anonymkode: 6bfe8...24b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. mai 2018 #6 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) 43 minutter siden, Mari Y skrev: Ikke alle dyreparker er like ille. Dersom det er ille så drar jeg ikke. Men har dyrene god nok plass aa gå på som i Kristiansand dyrepark går det helt fint for min del. Man kan snu på det: Hvor bra hadde det vaert for dyrene dersom man slapp de ut i det fri igjen? Tror det er en viss sjanse for at de ikke hadde overlevd Hadde ikke dyrene først blitt stengt inne i en dyrepark, ville de klart seg ute i det fri og der de naturlig hører hjemme. Endret 11. mai 2018 av Dævendøtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. mai 2018 #7 Del Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig overasket over at dyrepark fortsatt er lov. Dyr som ikke en gang hører hjemme på dette kontinentet og i dette klimaet skal bo hele livet sitt i fangenskap så barn og voksene kan se på de. Jeg vet at mange av dyrene er født i dyreparken, men er det nødvendig å avle videre på dyrene som allerede er fanget? De fleste er enige om at SeaWorld driver med dyreplageri, er det egentlig så mye bedre å ha ville dyr som elefanter og løver i Kristiansand? Jeg syns ikke det. Ved å gå i dyreparken så legger man igjen penger som driver parken videre, hva tenker dere omkring dette? Anonymkode: d60ae...9cd Jeg boikotter alle steder hvor dyr er sperret inne. Spesielt er jeg motstander av dyr som blir fraktet ut i fra sine steder hvor de hører hjemme, for så å bli plassert i andre land og klima. Jeg spiser heller ikke noe som kommer fra dyr, synes også at alle dyr som blir sperret inne i fjøs, båser og bur er dyreplageri og vil ikke være med å bidra til dette personlig. Blir kvalm av tanken på at vi i Norge dreper over 70 millioner dyr hvert år for at vi skal fråtse. Hvordan dyrene har det i slaktebiler og i slaktekø, grusomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 11. mai 2018 #8 Del Skrevet 11. mai 2018 18 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hadde ikke dyrene først blitt stengt inne i en dyrepark, ville de klart seg ute i det fri og der de naturlig hører hjemme. Litt sent å gjoere noe med det når de er foedt i fangenskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 11. mai 2018 #9 Del Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, Helena89 skrev: Jeg likte dyreparker da jeg var barn, og ser noen positive sider ved det. Jeg er positiv til de som fokuserer på truede arter og bevarelse av natur for eksempel. Men som du påpeker er det mange problemer med andre former for dyreparker (spesielt i land hvor dyrevelferd er mindre viktig), og derfor kommer jeg ikke til å støtte slik business med pengene mine igjen. Dyr skal ikke være underholdning, fanget på et lite sted de ikke hører hjemme, med masse bråkete unger hele dagen. Jeg ville ikke hatt et sånt "liv". Edit: Jeg er for eksempel ikke for elefantene i Kristiansand, som du nevner. Da er det bedre at barna ser noen dokumentarer om elefanter, og at elefantene får bo i et klima som er mer naturlig for denne arten. Her skrev du mye bra 👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. mai 2018 #10 Del Skrevet 11. mai 2018 23 minutter siden, Mari Y skrev: Litt sent å gjoere noe med det når de er foedt i fangenskap Ja, da er det noe annet, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #11 Del Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, Mari Y skrev: Litt sent å gjoere noe med det når de er foedt i fangenskap Hvorfor fortsette å støtte den industrien? Anonymkode: 6bfe8...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 11. mai 2018 #12 Del Skrevet 11. mai 2018 Hva jeg tenker om dyrevelferd? Ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 11. mai 2018 #13 Del Skrevet 11. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fortsette å støtte den industrien? Anonymkode: 6bfe8...24b Jeg må da faktisk vite at det forekommer dyreplageri for å ikke stoette det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 11. mai 2018 #14 Del Skrevet 11. mai 2018 18 minutter siden, Guile skrev: Hva jeg tenker om dyrevelferd? Ingenting. Massevis. Jeg synes dyrvelferd er veldig viktig. Jeg lar, pa en annen side, ikke vaere aa besoeke en dyrepark dersom det faktisk viser seg at dyrene blir ivaretatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #15 Del Skrevet 11. mai 2018 Siden når har de hatt elefanter i Kristiansand dyrepark? Anonymkode: d82c8...47a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #16 Del Skrevet 11. mai 2018 3 hours ago, Helena89 said: Jeg likte dyreparker da jeg var barn, og ser noen positive sider ved det. Jeg er positiv til de som fokuserer på truede arter og bevarelse av natur for eksempel. Men som du påpeker er det mange problemer med andre former for dyreparker (spesielt i land hvor dyrevelferd er mindre viktig), og derfor kommer jeg ikke til å støtte slik business med pengene mine igjen. Dyr skal ikke være underholdning, fanget på et lite sted de ikke hører hjemme, med masse bråkete unger hele dagen. Jeg ville ikke hatt et sånt "liv". Edit: Jeg er for eksempel ikke for elefantene i Kristiansand, som du nevner. Da er det bedre at barna ser noen dokumentarer om elefanter, og at elefantene får bo i et klima som er mer naturlig for denne arten. Men finnes de elefantene du ikke er for i Kristiansand? For ifølge Dyrevernalliansen elfantrapport så har de ikke Det? Anonymkode: 506ad...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #17 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg går ikke i dyreparker. Anonymkode: fb8ca...51f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #18 Del Skrevet 11. mai 2018 2 timer siden, Dævendøtte skrev: Hadde ikke dyrene først blitt stengt inne i en dyrepark, ville de klart seg ute i det fri og der de naturlig hører hjemme. Hadde ikke dyrene vært i en dyrepark ville sjansen vært tilstede for at noen av de sultet/ tørstet ihjel, blev drept av snikskyttere eller ble skadet og pintes til døde. Anonymkode: adb35...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 11. mai 2018 #19 Del Skrevet 11. mai 2018 Sålenge det er truete arter, som brukes i et avlsprogram for å bestanden opp, er det greit. Ellers ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #20 Del Skrevet 11. mai 2018 Er vel hovedsakelig småbarnsfamilier som går i dyreparker nå. Alle foreldrene jeg kjenner gjør ihvertfall det. Synd at flere ikke kan ha litt standarder og lære barna sine om hvor moralsk feil det faktisk er. Jeg har selv vært i dyrepark da jeg var mindre, det var da greit nok det, og dyrene har det jo helt klart bedre i Kristiansand enn mange andre steder. Men i dag er vel alle ganske klar over at det uansett er feil. Hadde vært bedre om folk kunne spare opp til safari og slikt, lært unga sine å se på ville dyr istedet. Men det er vel å drømme. Anonymkode: b466a...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå