Gå til innhold

Når kommer penger fra husbank (bostøtte) når det faller på en helligdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, disse penger kommer hver 20. 20 er på søndag, vil det da si at de kommer på fredag den 18? Jeg vet det  er slik for nav, men gjelder dette også for husbank. Med husbank mener jeg at jeg får bostøtte penger den 20. Jeg får den 10ende litt av nav, og nå fikk jeg det dagen før kristihimmelfarsdag siden det er en helligdag så kom det dagen før isteden, men dette er nav, ikke husbank.

Anonymkode: a0ae4...c15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bostøtta kommer fredag den 18. mai.

Anonymkode: 41afd...337

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bostøtta kommer fredag den 18. mai.

Anonymkode: 41afd...337

Kjempebra!;) 

AnonymBruker
Skrevet

Ts: Er du sikker på dette da?

AnonymBruker
Skrevet

Bostøtten kommer den 18 mai som noen allerede har skrevet. Det fordi de alltid betaler ut siste virkedag dersom den 20 ikke faller på en arbeidsdag. 

Anonymkode: 4ac29...31f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, disse penger kommer hver 20. 20 er på søndag, vil det da si at de kommer på fredag den 18? Jeg vet det  er slik for nav, men gjelder dette også for husbank. Med husbank mener jeg at jeg får bostøtte penger den 20. Jeg får den 10ende litt av nav, og nå fikk jeg det dagen før kristihimmelfarsdag siden det er en helligdag så kom det dagen før isteden, men dette er nav, ikke husbank.

Du får ikke penger fra Husbanken men fra kommunen din. Kommunene utbetaler bostøtte. 

Når datoen faller på en søndag eller annen rød dag, så kommer eller trykkes det på overføringsknappen virkeldagen før. 

Anonymkode: 37e6e...f6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke penger fra Husbanken men fra kommunen din. Kommunene utbetaler bostøtte. 

Når datoen faller på en søndag eller annen rød dag, så kommer eller trykkes det på overføringsknappen virkeldagen før. 

For et uvitende flisespikkeri.

Det er statlig og kommunal bostøtte. Statlig er fra Husbanken og da har du Din Side med alle bostøttevedtak der.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et uvitende flisespikkeri.

Det er statlig og kommunal bostøtte. Statlig er fra Husbanken og da har du Din Side med alle bostøttevedtak der.

All bostøtte, både statlig og kommunal adminstreres av kommunene rundt om i landet. Kontoen bestøtten utbetales fra og de som styrer utbetalingsknappene er kommunale. 

For ordens skyld, Husbanken er statlig.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

All bostøtte, både statlig og kommunal adminstreres av kommunene rundt om i landet. Kontoen bestøtten utbetales fra og de som styrer utbetalingsknappene er kommunale. 

For ordens skyld, Husbanken er statlig.

"Bostøtte utbetales av Husbanken og overføres til søker sin konto."

https://www.husbanken.no/bostotte/kommune/veiledere/hb-9b12-veileder-i-regelverk-for-bostotte/1-generelt-om-bostotte/1-3-beregning-og-utbetaling-av-bostotte/

Anonymkode: 0a8ef...615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...