Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært prøvere i 5 måneder, jeg har sjeldent eggløsning men de få gangene jeg har det så har jeg valgt å ikke drikke alkohol mellom eggløsning og evt mens.

Drikker svært sjeldent, men nå har det seg slik at jeg hadde eggløsning denne uken og er bedt på en større fest når jeg er 12 dpo.

Dersom jeg tester negativt 12 dpo kan jeg da være trygg på at jeg ikke er gravid og derfor kan drikke litt med god samvittighet?

Er sjangsene store for at en evt positiv test kommer enda senere?

Ønsker selvsagt ikke å ta noen sjangser...

Anonymkode: 96b70...589

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Får du blenda test 12 DPO ville jeg absolutt gått utifra at du ikke er gravid...

Mitt inntrykk er at de aller fleste (med unntak av få) får en strek når de er såpass langt ut i DPO land :)

Det KAN jo hende du er gravid fordet, men om det var meg ville jeg gått utifra at jeg ikke var det om jeg fikk negativt 12 DPO

Skrevet

Jeg drikker svært sjeldent selv. Så når vi generelt er prøvere rører jeg ikke alkohol. Uansett om det er midt i en syklus eller hvor jeg er. Jeg har svært få egg igjen i forhold til AMH verdien min og tar INGEN sjanser. Men det er jo meg da ☺️

Det spørs jo hvor viktig alkohol er for deg, jeg reiser gjerne på fest uten å drikke alkohol ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var prøver så lenge at jeg «ga opp» og begynte å leve normalt. Babyen i magen flkk være med på en fest før jeg fant ut av det selv, og det gikk strålende fint. Som jordmor sa – de fleste små frø har fått vært med på sånne ting 😅 Anbefaler det jo selvfølgelig ikke, men ta test morgenen festen er, og om den er negativ så slapp av og kos deg. 

Anonymkode: e5a03...93e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var prøver i 2 lange år og første året var jeg så forsiktig med alkohol. Testet negativt gang på gang. Begynte andre året med å være mer avslappet og hadde like mange negative tester for det. Men jeg hadde det litt bedre psykisk av å ikke jobbe så hardt for det. 

Den måneden etter 24 mnd prøving så hadde jeg for første gang ikke kontroll på eggløsning. Jeg hadde vært syk i to mnd og mensen hadde hoppet over en hel måned. Denne måneden drakk jeg når jeg følte for det og testet positivt. 

Mest sannsynlig ble han unnfanget en dag rett før vi dro ut på fest. Vi drakk også helgen etter. Hadde positiv test 10 dager etter befruktning sett ut fra legens tester senere. Babyen ble født for 2 mnd siden. 

Anonymkode: e2195...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Tusen takk for svar! 

Da tar jeg en test samme morgen og går ut fra at resultatet på testen er riktig 12dpo 😊

Anonymkode: 96b70...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress med det. Fastlegen min sa man bør leve som normalt inntil man får påvist en graviditet. Kan ikke leve som gravid i år etter år heller....

Anonymkode: 3d599...39e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også invitert på stor fest neste uke.

Jeg testet positivt på eggeløsningstest denne syklusen og er i pp16. Er 9 dpo Når jeg skal på den festen neste uke. Når jeg endelig har sterk positiv eggetest så vil jeg ikke ta noen sjanser, så jeg blir å avstå fra alkoholholdig drikke... MEN jeg skal faktisk dra på festen, jeg kjøper alkoholfri vin og fyller denne på en annen flaske. Ingen vil oppdage det, og du kan gjøre det samme med ølflasker.

Mitt råd vil bli å gjøre det som du føler deg vel med, dessuten forsvinner ikke festene, de vil alltid være der.

Anonymkode: 23a9f...ef6

• Liker 1
Skrevet

Vi prøvde også en god stund.. jeg var veldig på å kutte ut alkohol mellom el og mens, men etter hvert som årene gikk så innså jeg jo hvor nytteløst det var.. Testene ble ikke mer positiv av den grunn! 
Den mnd jeg ble gravid så hadde jeg meg to gode fester mellom el og mens, og det gikk heeeelt fint. termin om 5 uker :) Den mnd jeg ble gravid var for øvrig den mnd jeg bare slapp alt som heter prøving, og levde som normalt :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...