AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg har fått innvilget reduksjon, og skal til pers om noen måneders tid. Jeg har to barn og to ammeperioder bak meg, og har siden sistemann kom til verden i 2015 vært mye plaget med vondt i skuldrene, i tillegg til at puppene helt siden før tenårene har vært i overkant store. Derfor er dette en operasjon jeg i et års tid har ønsket fordi jeg har hatt så innmari mye vondt og rett og slett har fått "angst" ovenfor vanlig bh fordi jeg etter en hel dag på jobb har utrolig såre og slitne skuldre. Saken er den at puppene mine er ikke så voldsomt store. Altså, de er store, men ikke sånn wow store slik mange kvinner som skal ta reduksjon har. Jeg er ellers liten (under 155 cm) og nett så puppene er store i forhold til min kropp. I bh-størrelse er jeg en 80G/H, alt etter typen bh. Jeg vil gjerne ned til en B eller C. En reduksjon på under 350 gram per bryst er definert som en kosmetisk operasjon, og ikke en operasjon som gjennomføres grunnet helseplager (ifølge min kirurg). Derfor er 350 gram per bryst et minimum som må fjernes for å få operasjonen dekket. Da jeg var til konsultasjon fikk jeg utrolig dårlig og lite informasjon (Aleris). Jeg ble ikke spurt om hva jeg ønsket som sluttresultat. Da jeg spurte om hva 350 gram per bryst ville ha å si for min størrelse fikk jeg til svar at det er vanskelig å si, men såpass var han pålagt å ta når operasjonen skulle dekkes av det offentlige. Så jeg aner ikke om jeg etter en reduksjon vil sitte med en A, B eller C-cup, og jeg fikk heller ikke ønske meg noen størrelse. Så altså, du som tok 350-400 gram, hvor mye gikk du ned i størrelse? Hvor mange gram tok du? Er 350 gram mye eller lite? Jeg aner rett og slett ikke. Kjenner jeg skal ta kontakt igjen når operasjonen nærmer seg og be om en samtale hvor han tar seg tid til å gi meg svar. Følte alt var litt sånn "travel dag på jobb, neste pasient venter" - og Aleris har jo et så bra rykte på seg. Hadde han bare sagt at de skulle ta omtrent halvparten hadde det gitt meg en liten peikepinne. Men jeg vet ikke hva min pupp veier, så jeg aner rett og slett ikke hvor mye 350 gram tilsvarer. Anonymkode: d3c03...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 11. mai 2018 #2 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg tok reduksjon for et par år siden. Ved første konsultasjon så veide de brystene. Og hvert bryst veide ganske nøyaktig én kilo. Hadde E-cup. For å få det dekket av det offentlige, så fjerner de så mye av brystene, at det ikke blir hud mot hud. Altså, at brystene ikke skal berøre huden under seg. Det er kirurgen som bestemmer størrelsen. Jeg fjernet ca 450 gram, og fikk en C-cup. Men de tar vel et brystløft på deg i tillegg, vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg har ikke gjort dette enda, men er som deg, ts - klar for å til pers nokså snart. Jeg lurer på det samme som deg. har fått beskjed om at jeg kunne ta med noen bilder av bryster jeg syns er fine, for jeg får et brystløft også- Har også hørt, som hun over her sier, at brystene ikke skal "henge" noe mer, slik at de ikke berører huden under. jeg får det og dekket, pga 80G og store plager i skuldre, nakke, rygg. Sliter og med å finne klær og bh`r som er gode. jeg må ned et par kg til , før jeg får lov til å operere. kan jeg spør om hvilken klinikk som skal gjøre dette for deg? Sa de noe om brystløft? mine veier og ca 1 kg, tror jeg det var, og han skal ta ca 400 gram sier han. Jeg har som sagt g, og håper på c-d. Tror det er rimelig å tenke at du og lander der, og ikke på en a iallefall. tror de fleste lander på ca en c..... Anonymkode: f4495...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #4 Del Skrevet 11. mai 2018 Dette med hud mot hud har jeg ikke hørt/lest om når jeg har undersøkt brystreduksjon, kan det være en grunn i seg selv til reduksjon/løft (og få det dekket), eller er det et størrelse/vektkrav uavhengig av dette også? Anonymkode: 31578...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Del Skrevet 11. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått innvilget reduksjon, og skal til pers om noen måneders tid. Jeg har to barn og to ammeperioder bak meg, og har siden sistemann kom til verden i 2015 vært mye plaget med vondt i skuldrene, i tillegg til at puppene helt siden før tenårene har vært i overkant store. Derfor er dette en operasjon jeg i et års tid har ønsket fordi jeg har hatt så innmari mye vondt og rett og slett har fått "angst" ovenfor vanlig bh fordi jeg etter en hel dag på jobb har utrolig såre og slitne skuldre. Saken er den at puppene mine er ikke så voldsomt store. Altså, de er store, men ikke sånn wow store slik mange kvinner som skal ta reduksjon har. Jeg er ellers liten (under 155 cm) og nett så puppene er store i forhold til min kropp. I bh-størrelse er jeg en 80G/H, alt etter typen bh. Jeg vil gjerne ned til en B eller C. En reduksjon på under 350 gram per bryst er definert som en kosmetisk operasjon, og ikke en operasjon som gjennomføres grunnet helseplager (ifølge min kirurg). Derfor er 350 gram per bryst et minimum som må fjernes for å få operasjonen dekket. Da jeg var til konsultasjon fikk jeg utrolig dårlig og lite informasjon (Aleris). Jeg ble ikke spurt om hva jeg ønsket som sluttresultat. Da jeg spurte om hva 350 gram per bryst ville ha å si for min størrelse fikk jeg til svar at det er vanskelig å si, men såpass var han pålagt å ta når operasjonen skulle dekkes av det offentlige. Så jeg aner ikke om jeg etter en reduksjon vil sitte med en A, B eller C-cup, og jeg fikk heller ikke ønske meg noen størrelse. Så altså, du som tok 350-400 gram, hvor mye gikk du ned i størrelse? Hvor mange gram tok du? Er 350 gram mye eller lite? Jeg aner rett og slett ikke. Kjenner jeg skal ta kontakt igjen når operasjonen nærmer seg og be om en samtale hvor han tar seg tid til å gi meg svar. Følte alt var litt sånn "travel dag på jobb, neste pasient venter" - og Aleris har jo et så bra rykte på seg. Hadde han bare sagt at de skulle ta omtrent halvparten hadde det gitt meg en liten peikepinne. Men jeg vet ikke hva min pupp veier, så jeg aner rett og slett ikke hvor mye 350 gram tilsvarer. Anonymkode: d3c03...e39 Hvor mye som er mulig å fjerne er avgjørende for om de kan fjerne noe eller mye. Du skal kunne syes i sammen igjen med et godt resultat etterpå. De står ikke på operasjonsstuen og veier og måler og ser at her er det tatt 10 gram for lite. Bh størrelser etterpå må du prøve deg frem til. Du må også være obs på at operasjon kan medføre at du mister "festepunktet" for bher under brystene, slik at du må ha spesialbher for å unngå at bhen ligger rundt halsen når du strekker hendene i været for å gjøre noe. En brystoperasjon løser gjerne tt problem men kan raskt skape flere nye problemer du ikke blir forberedt på eller er oppmerksom på før du skal hjelpe et barn ned fra klatrestativet eller køysenga på hytta. Før du vet hvordan dette blir, bruk klær som ikke er gjennomsiktige. Anonymkode: b26cb...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Del Skrevet 11. mai 2018 7 timer siden, Hårstrikk79 skrev: Jeg tok reduksjon for et par år siden. Ved første konsultasjon så veide de brystene. Og hvert bryst veide ganske nøyaktig én kilo. Hadde E-cup. For å få det dekket av det offentlige, så fjerner de så mye av brystene, at det ikke blir hud mot hud. Altså, at brystene ikke skal berøre huden under seg. Det er kirurgen som bestemmer størrelsen. Jeg fjernet ca 450 gram, og fikk en C-cup. Men de tar vel et brystløft på deg i tillegg, vel? Jepp, det er brystreduksjon og løft. Jøss, jeg har ikke tenkt at dette faktisk var mulig. Jeg var 9-10 år da puppene mine kom for fullt, og ung og sjenert som jeg var syntes jeg det å skulle bruke bh var megaflaut, så jeg lot være. Dette medførte at puppene mine fikk kjenne på tyngdekraften og hang allerede da - ergo vet jeg ikke hvordan det er å ikke ha hud-mot-hud Hadde aldri sett for meg å noen sinne få oppleve det. 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye som er mulig å fjerne er avgjørende for om de kan fjerne noe eller mye. Du skal kunne syes i sammen igjen med et godt resultat etterpå. De står ikke på operasjonsstuen og veier og måler og ser at her er det tatt 10 gram for lite. Bh størrelser etterpå må du prøve deg frem til. Du må også være obs på at operasjon kan medføre at du mister "festepunktet" for bher under brystene, slik at du må ha spesialbher for å unngå at bhen ligger rundt halsen når du strekker hendene i været for å gjøre noe. En brystoperasjon løser gjerne tt problem men kan raskt skape flere nye problemer du ikke blir forberedt på eller er oppmerksom på før du skal hjelpe et barn ned fra klatrestativet eller køysenga på hytta. Før du vet hvordan dette blir, bruk klær som ikke er gjennomsiktige. Anonymkode: b26cb...1fc Jeg skjønner jo ikke at de står med vektskåla og finjusterer for å få tatt xxxx antall gram- men en pekepinne på hvor vi ender opp tenker jeg da at en kirurg som gjør dette på daglig basis bør ha...? Noen ønsker å ta et absolutt minimum, noen ønsker å ta så mye som mulig. Jeg savner å få komme med noen ønsker på hva jeg ser for meg. Og etter hva jeg har lest så skal en slik konsultasjon være nettopp det - en gjennomgang av hva pasienten forventer og hva kirurgen ser for seg, slik at pasienten er til en viss grad forberedt på resultatet. For min del er en brystoperasjon såpass nødvendig nå om jeg skal kunne fungere i hverdagen. Anonymkode: d3c03...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mai 2018 #7 Del Skrevet 12. mai 2018 Jeg kunne tenke meg brystreduksjon, og ville nok fått det dekket, men tør nok ikke desverre. Men det er kanskje ikke verre enn å ta et keisersnitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Del Skrevet 12. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det er brystreduksjon og løft. Jøss, jeg har ikke tenkt at dette faktisk var mulig. Jeg var 9-10 år da puppene mine kom for fullt, og ung og sjenert som jeg var syntes jeg det å skulle bruke bh var megaflaut, så jeg lot være. Dette medførte at puppene mine fikk kjenne på tyngdekraften og hang allerede da - ergo vet jeg ikke hvordan det er å ikke ha hud-mot-hud Hadde aldri sett for meg å noen sinne få oppleve det. Jeg skjønner jo ikke at de står med vektskåla og finjusterer for å få tatt xxxx antall gram- men en pekepinne på hvor vi ender opp tenker jeg da at en kirurg som gjør dette på daglig basis bør ha...? Noen ønsker å ta et absolutt minimum, noen ønsker å ta så mye som mulig. Jeg savner å få komme med noen ønsker på hva jeg ser for meg. Og etter hva jeg har lest så skal en slik konsultasjon være nettopp det - en gjennomgang av hva pasienten forventer og hva kirurgen ser for seg, slik at pasienten er til en viss grad forberedt på resultatet. For min del er en brystoperasjon såpass nødvendig nå om jeg skal kunne fungere i hverdagen. Anonymkode: d3c03...e39 De kan ikke si noe før de åpner deg opp. Du får en enorm påtegning på overkroppen før du legges på operasjonsbodet. Den opptegningen viser hvordan kirurgen skal få deg sydd sammen etter å ha fjernet det han kan ta. De tar ikke litt og litt, men en hel bit i en engang. Men det er ikke slik at de lover deg dekning før operasjon og så etterpå kommer og sier at her var det 23 gram for lite fjernet så du må betale alt selv. Enten forhåndsgodkjenner de deg for refusjon eller så avslår de å operere deg. Hvis ikke det er dette som ligger i spørsmålet ditt, så må du konkretisere mer hva du vil ha svar på. Anonymkode: b26cb...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Del Skrevet 12. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De kan ikke si noe før de åpner deg opp. Du får en enorm påtegning på overkroppen før du legges på operasjonsbodet. Den opptegningen viser hvordan kirurgen skal få deg sydd sammen etter å ha fjernet det han kan ta. De tar ikke litt og litt, men en hel bit i en engang. Men det er ikke slik at de lover deg dekning før operasjon og så etterpå kommer og sier at her var det 23 gram for lite fjernet så du må betale alt selv. Enten forhåndsgodkjenner de deg for refusjon eller så avslår de å operere deg. Hvis ikke det er dette som ligger i spørsmålet ditt, så må du konkretisere mer hva du vil ha svar på. Anonymkode: b26cb...1fc Takk for svar. Dette var spørsmålene mine (sitert fra hovedinnlegget): Så altså, du som tok 350-400 gram, hvor mye gikk du ned i størrelse? Hvor mange gram tok du? Er 350 gram mye eller lite? Som folk flest (om jeg kan si det slik), så aner jeg ikke hva puppene mine veier, og aner derfor ikke om 350 gram er halvparten, 1/3, 3/4 eller uansett av brystenes vekt. Og selv om jeg er fullstendig innforstått med at kirurgen ikke kan google fram et bilde av et bryst og si at "slik kommer dine til å bli", så tenker jeg at en VISS peiling må han vel ha før han setter igang operasjonen...? Som sagt, jeg fikk et tall på 350 gram, menn helst nærmere 400 gram, og aner egentlig ikke hva dette vil ha å si for mine pupper. Å ta en slik operasjon er jo permanent, så å ikke vite noe som helst om hva fjerning av 350 gram hos meg vil ha å si synes jeg er skremmende. Derfor lurer jeg på hva andre, som har fjernet en tilsvarende mengde, har gått ned i størrelse Jeg er fullt klar over at siden jeg har fått innvilget operasjonen, så kommer ikke regningen i ettertid fordi det viste seg at jeg manglet noen usle gram. Anonymkode: d3c03...e39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #10 Del Skrevet 2. juli 2018 På 11.5.2018 den 11.56, AnonymBruker skrev: Jeg har fått innvilget reduksjon, og skal til pers om noen måneders tid. Jeg har to barn og to ammeperioder bak meg, og har siden sistemann kom til verden i 2015 vært mye plaget med vondt i skuldrene, i tillegg til at puppene helt siden før tenårene har vært i overkant store. Derfor er dette en operasjon jeg i et års tid har ønsket fordi jeg har hatt så innmari mye vondt og rett og slett har fått "angst" ovenfor vanlig bh fordi jeg etter en hel dag på jobb har utrolig såre og slitne skuldre. Saken er den at puppene mine er ikke så voldsomt store. Altså, de er store, men ikke sånn wow store slik mange kvinner som skal ta reduksjon har. Jeg er ellers liten (under 155 cm) og nett så puppene er store i forhold til min kropp. I bh-størrelse er jeg en 80G/H, alt etter typen bh. Jeg vil gjerne ned til en B eller C. En reduksjon på under 350 gram per bryst er definert som en kosmetisk operasjon, og ikke en operasjon som gjennomføres grunnet helseplager (ifølge min kirurg). Derfor er 350 gram per bryst et minimum som må fjernes for å få operasjonen dekket. Da jeg var til konsultasjon fikk jeg utrolig dårlig og lite informasjon (Aleris). Jeg ble ikke spurt om hva jeg ønsket som sluttresultat. Da jeg spurte om hva 350 gram per bryst ville ha å si for min størrelse fikk jeg til svar at det er vanskelig å si, men såpass var han pålagt å ta når operasjonen skulle dekkes av det offentlige. Så jeg aner ikke om jeg etter en reduksjon vil sitte med en A, B eller C-cup, og jeg fikk heller ikke ønske meg noen størrelse. Så altså, du som tok 350-400 gram, hvor mye gikk du ned i størrelse? Hvor mange gram tok du? Er 350 gram mye eller lite? Jeg aner rett og slett ikke. Kjenner jeg skal ta kontakt igjen når operasjonen nærmer seg og be om en samtale hvor han tar seg tid til å gi meg svar. Følte alt var litt sånn "travel dag på jobb, neste pasient venter" - og Aleris har jo et så bra rykte på seg. Hadde han bare sagt at de skulle ta omtrent halvparten hadde det gitt meg en liten peikepinne. Men jeg vet ikke hva min pupp veier, så jeg aner rett og slett ikke hvor mye 350 gram tilsvarer. Anonymkode: d3c03...e39 Du har vel vært på andre klinikker siden du var misfornøyd med Aleris??? Anonymkode: 27f23...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #11 Del Skrevet 2. juli 2018 Jeg var 168 cm og veide 54 kg. Fjernet 1,4 kg fra brystene mine (ble gjort i to operasjoner). Bruker nå 75 E i BH. Anonymkode: ce790...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #12 Del Skrevet 2. juli 2018 Pass på at du får gjennomført mammografi før operasjonen. Dette er det noen klinikker/sykehus som ikke har på stell, mens for andre er det en del av en fast rutine. Ei venninne av meg er ca 1.60 høy, hadde kjempestore bryst alt som tidlig tenåring. Cupstørrelsen før operasjon var H. Hun var også noe overvektig. Fjernet 600 gram fra hvert bryst, fikk en B-cup. Ville nok 'kledd' en c-cup også, men store smerter i nakke og skuldre over lang tid gjorde at hun ville ha bort 'mest mulig' av brystene. Eneste ulempen for hennes del var at hun valgte å operere før hun fikk barn. Dermed slet hun endel med amming da hun noen år senere fikk barn, fordi endel melkekjertler også var operert bort. Denne risikoen var hun klar over før operasjonen. Anonymkode: 0afbe...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillenn Skrevet 2. juli 2018 #13 Del Skrevet 2. juli 2018 Jeg fikk dekket reduksjon og løft på Aleris. Men ikke pga vekt men fordi jeg fikk store åpne sår under brystet fordi de var ekstremt «slengete» etter amming av 2 barn og ekstrem vektreduksjon (fikk også bukplastikk dekket på Aleris). Ble svett under brystet som skapte sår. Reduksjon hjalp mye på skulder og nakkevondt også. Jeg hadde lite fett og MYE HUF igjen så de slet med å få løftet brystet og sydd det pent igjen. Brystet er fremdeles slaskete, men passer heldigvis inn i bh og gir støtte, de klarte jeg ikke å finne før. Husker ikke hvor mye i vekt som ble redusert, men gikk fra stor F cup til stor D cup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå