Gå til innhold

Tinder og "breadcrumbing"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med ei på tinder for 6 mnd siden, og vi hadde god kjemi. Skulle møtes etter et par dager, etter mye face chat, snapping, o.l 

Men så ble det plutselig helt stille. Hun slettet meg fra snapchat, blokket meg på face, og svarte ikke på noe, på en og samme dag. Jaja, tenkte jeg, må vel ha skjedd noe - hvem vet. Sjekket profilen hennes et par mnd. senere, via en venn...og surprise, suprise, hun hadde gått i forhold men en annen, på samme dag som alt det skjedde. 

Nå for et par uker siden, så skrev hun melding til meg på Tinder - viste seg at vi ikke hadde fjernet hverandre der! Da latet hun som ingenting, og spurte hvordan det gikk, hva som var nytt, osv. Hun hadde fjernet blokking på FB, der det sto at hun nå var singel igjen. 

Lang historie kort - vi snakket løst i et par dager (på tinder), før hun plutselig var borte igjen. PÅ NYTT hadde hun blokkert meg på facebook, og blitt i nytt forhold med en annen. 

Nå skal jeg helt ærlig si at jeg aldri hadde noen store planer for hun her, bare det å møtes over en kopp kaffe på byen, og se hvordan hun er i person, så tar ikke det tungt - men jeg greier ikke å riste av meg tanken om hvor patetisk hele opplegget virker? 

Folk som driver slik, kan jo ikke ha noe selvinnsikt. Det viser jo virkelig dårlig karakter fra deres side.  

Anonymkode: 3dde7...adc

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er patetisk med det? Det er jo en selvfølge å kutte ut andre flørter når man blir seriøs med en annen. Sånn sett viser hun jo at hun er lojal og en god dame. Du kjenner hun jo egentlig ikke engang, så ikke ta det så personlig.

Anonymkode: cfe42...337

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er patetisk med det? Det er jo en selvfølge å kutte ut andre flørter når man blir seriøs med en annen. Sånn sett viser hun jo at hun er lojal og en god dame. Du kjenner hun jo egentlig ikke engang, så ikke ta det så personlig.

Jeg er ikke TS, men det er superpatetisk. Dama chatter med andre menn frem til den dagen hun offisielt blir sammen med noen. Bare det i seg selv er patetisk. Man bør holde seg til den personen man holder på med og ikke flørte med andre, og det er jo ikke sånn at man plutselig på dagen blir sammen med en person, så det er langt over grensa å holde på sånn. 

I tillegg virker hun ultradesperat og blir sammen med menn over en lav sko. To forhold på 6 mnd? Høres ut som at det er en grunn for at forholdene ikke holder. 

Anonymkode: 56ded...0c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med ei på tinder for 6 mnd siden, og vi hadde god kjemi. Skulle møtes etter et par dager, etter mye face chat, snapping, o.l 

Men så ble det plutselig helt stille. Hun slettet meg fra snapchat, blokket meg på face, og svarte ikke på noe, på en og samme dag. Jaja, tenkte jeg, må vel ha skjedd noe - hvem vet. Sjekket profilen hennes et par mnd. senere, via en venn...og surprise, suprise, hun hadde gått i forhold men en annen, på samme dag som alt det skjedde. 

Nå for et par uker siden, så skrev hun melding til meg på Tinder - viste seg at vi ikke hadde fjernet hverandre der! Da latet hun som ingenting, og spurte hvordan det gikk, hva som var nytt, osv. Hun hadde fjernet blokking på FB, der det sto at hun nå var singel igjen. 

Lang historie kort - vi snakket løst i et par dager (på tinder), før hun plutselig var borte igjen. PÅ NYTT hadde hun blokkert meg på facebook, og blitt i nytt forhold med en annen. 

Nå skal jeg helt ærlig si at jeg aldri hadde noen store planer for hun her, bare det å møtes over en kopp kaffe på byen, og se hvordan hun er i person, så tar ikke det tungt - men jeg greier ikke å riste av meg tanken om hvor patetisk hele opplegget virker? 

Folk som driver slik, kan jo ikke ha noe selvinnsikt. Det viser jo virkelig dårlig karakter fra deres side.  

Anonymkode: 3dde7...adc

Huff, hun virker desperat. Hvorfor sletter du henne ikke?
Alternativt; fisker henne i havn, dypper laksen, og dumper henne ut i havet igjen:fnise:

Anonymkode: 86e6c...e41

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, hun virker desperat. Hvorfor sletter du henne ikke?
Alternativt; fisker henne i havn, dypper laksen, og dumper henne ut i havet igjen:fnise:

Anonymkode: 86e6c...e41

Æsj, laks smaker bittert, akuratt som TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok ikke forstått hvordan Tinder fungerer. Det er lavterskeldating, og ingen holder seg til en i matcheprosessen. Du har selvsagt de som vil ha et seriøst forhold, så har du de som vil ha et ligg, en fling, en rebound, en chattepartner eller et tidsfordriv.

Forøvrig holder menn flest på på samme måte som denne jenta - det er nok der hun har "lært" det. Selv har jeg vært en sånn som har vært kresen og bare snakket med menn jeg har vært veldig interessert i, men har nå lært meg at jeg må bruke Tinder slik menn også bruker det, og spille på flere hester. 

Du har vel nå opplevd at hun ser deg som en reserveløsning og det er et slag mot egoet ditt, derav "patetisk", men det er ikke verre enn at du sletter matchen. Og synes du det hele blir for useriøst, får du slette Tinder i sin helhet. 

Anonymkode: 8a77a...4e4

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok ikke forstått hvordan Tinder fungerer. Det er lavterskeldating, og ingen holder seg til en i matcheprosessen. Du har selvsagt de som vil ha et seriøst forhold, så har du de som vil ha et ligg, en fling, en rebound, en chattepartner eller et tidsfordriv.

Forøvrig holder menn flest på på samme måte som denne jenta - det er nok der hun har "lært" det. Selv har jeg vært en sånn som har vært kresen og bare snakket med menn jeg har vært veldig interessert i, men har nå lært meg at jeg må bruke Tinder slik menn også bruker det, og spille på flere hester. 

Du har vel nå opplevd at hun ser deg som en reserveløsning og det er et slag mot egoet ditt, derav "patetisk", men det er ikke verre enn at du sletter matchen. Og synes du det hele blir for useriøst, får du slette Tinder i sin helhet. 

Anonymkode: 8a77a...4e4

Det er mye som er rart med utsagnene over, ikke minst at det rett og slett er feil at 'folk på tinder' gjør mer enn noe annet (https://www.nrk.no/trondelag/ny-undersokelse-fra-ntnu_-tinder-gir-ikke-mer-tilfeldig-sex-1.14046284). Faktisk er det akkurat som ellers i verden. Tinder er bare en nettplattform. Sjokk, det er et menneske på den andre siden. Surprise surprise. 

Dame TS forteller om satser ikke på flere hester, og det er ikke noe hun gjør fordi Tinder har skylda. Det hun gjør er å regne med at hun kan fiske opp igjen gamle kontakter etter eget behov. Det er der feilen ligger. Når man først har snakket med noen og funnet en ny kan man ikke hente opp igjen gamle tråder fra tidligere. Da skal det isåfall ligge noen større motivasjon bak det enn at man bare prøver seg videre på nytt med lav motivasjon. Det kan være greit, men i dette tilfellet er det nok bare respektløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...