AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Noen som vet noe om hvordan det er å bo i ålesund med barn? PRiser? Fine områder og skoler? Anonymkode: 1d9c2...d93
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet noe om hvordan det er å bo i ålesund med barn? PRiser? Fine områder og skoler? Anonymkode: 1d9c2...d93 Det er topp å bo i Ålesund med barn! Nærhet til fjord og fjell gir mye muligheter for lek og moro i naturen. Byen er ikke for stor men heller ikke for liten. Områder er vanskelig å si noe om, spørs helt hva du foretrekker:) det beste er jo om du kommer hit, leier en periode for å gjøre deg litt kjent og deretter kjøpe. Prisene er fremdeles veldig bra, men det begynner å krype oppover... Anonymkode: 3998d...df8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Mye nytt som bygges på emblem, kommer til å skje mye i det området fremover. Blindheim og flisnes er godt etablerte plasser. Ville styrt unna store deler av spjelkavika. Lerstad, hatlane, gåseid og larsgården er fine plasser for familier. Hessa er ok. Fjelltun er også ok. Skarbøvika/steinvågen/nørve/sentrum ville jeg personlig styrt langt unna:) Hilsen født og oppvokst! Anonymkode: 0744c...69c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 Synes byen er kjedelig og har lite å tilby, en liten og gammel svømmehall, to kinoer, plus en lekeland. Naturen er fin men personlig går jeg ikke turer hver dag og etter 11 år å ha bodd her ser jeg at byen utvikler seg ikke noe særlig. Mange trangsynte og snobbete folk, men men hver sin smak Anonymkode: c6614...0b6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye nytt som bygges på emblem, kommer til å skje mye i det området fremover. Blindheim og flisnes er godt etablerte plasser. Ville styrt unna store deler av spjelkavika. Lerstad, hatlane, gåseid og larsgården er fine plasser for familier. Hessa er ok. Fjelltun er også ok. Skarbøvika/steinvågen/nørve/sentrum ville jeg personlig styrt langt unna:) Hilsen født og oppvokst! Anonymkode: 0744c...69c Det er det, dog litt sitve boligpriser. Men også greit å være oppmerksom på at skolekapasiteten er sprengt og skolen trenger sårt oppgradering/renovering. Barnehagen vil nok også bli for liten om utbygging skjer i raskt tempo. Anonymkode: 0e200...c05 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes byen er kjedelig og har lite å tilby, en liten og gammel svømmehall, to kinoer, plus en lekeland. Naturen er fin men personlig går jeg ikke turer hver dag og etter 11 år å ha bodd her ser jeg at byen utvikler seg ikke noe særlig. Mange trangsynte og snobbete folk, men men hver sin smak Anonymkode: c6614...0b6 Akkurat det blir nå bedre allerede fra høsten. Badeland hadde jo ikke gjort noe, men det har de dessverre kranglet om i årevis. Så med mindre det kommer inn noen privat aktør så blir det vel langt opp og fram før det blir noe badeland Anonymkode: 0e200...c05
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det blir nå bedre allerede fra høsten. Badeland hadde jo ikke gjort noe, men det har de dessverre kranglet om i årevis. Så med mindre det kommer inn noen privat aktør så blir det vel langt opp og fram før det blir noe badeland Anonymkode: 0e200...c05 Badeland er jo avgjort nå, byggingen starter i høst😉 Anonymkode: 3998d...df8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #8 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mye nytt som bygges på emblem, kommer til å skje mye i det området fremover. Blindheim og flisnes er godt etablerte plasser. Ville styrt unna store deler av spjelkavika. Lerstad, hatlane, gåseid og larsgården er fine plasser for familier. Hessa er ok. Fjelltun er også ok. Skarbøvika/steinvågen/nørve/sentrum ville jeg personlig styrt langt unna:) Hilsen født og oppvokst! Anonymkode: 0744c...69c Olsvika har mye nytt og fint, og svært idyllisk område😍 Anonymkode: 3998d...df8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #9 Skrevet 11. mai 2018 Jeg synes Ålesund er billig, men det fordi jeg er innflytter fra østlandet. Her oppe får man villa med stor hage til samme pris som et rekkehus der nede... Fin by, vanskelig å bli kjent med folk... Men lettere når man har barn selvfølgelig. Jeg har bodd i selve byen, og et par av nabokommunene. Ville nok valgt å bosette meg på ytre Sula hvis jeg kunne velge fritt i Ålesund og omegn. Perfekt hvis man jobber i byen da det bare tar 7 min. med hurtigbåt fra Langevåg. Og en god del rimeligere enn Ålesund. Kjempefine turområder på Sulafjellet. Anonymkode: df87d...b82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå