Mazarini Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Ok, jeg innrømmer først som sist at jeg er litt gnien. Eller i alle fall så liker jeg ikke å bruke mer penger enn nødvendig Så hva er den rimeligste kaken/bakverket å lage fra bunnen som man med god samvittighet kan stille med på 17.mai-kafé? Ønsker ikke å bruke 123-poser.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Sjokoladekake er rimelig. Hvis du bruker kakaopulver istedet for kokesjokolade både i bunnen og glasuren, så blir den enda rimeligere. Anonymkode: e8105...4d0 3
stan Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Rullekake? Det er en av variantene jeg ofte bruker. Kan fryses. Så man kan lage flere, fryse og ta opp ved behov. Trenger ikke kakefat. Bortkomne kakefat har sikkert vært en større kostnad enn selve kakene. 1
Lalala123 Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 Hveteboller. Hvis du har hvetemel, sukker, Smørr og kardemomme i hus. Fersk gjær koster ca 3 kr, om du ikke har tørrgjær. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 Spørs om du er gnien på det du har i hus også. Jeg lager langpanne med skuffkake (sånn lys kake med sukker og kanel over). Det er slik jeg har alt av ingredienser til i skapet:) Anonymkode: 24b9e...a1d 1
Biloba Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 Kanelkake i langpanne? Oppskrift på Det søte liv. Veldig basale ingredienser som mel, sukker, smør, kefir, natron, krydder. Ikke egg, sjokolade, nøtter, glasur osv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 Gulrotkake. Ikke bare billig, men også sinnsykt godt. Anonymkode: f1435...630 1
Occulta Skrevet 11. mai 2018 #8 Skrevet 11. mai 2018 Denne kaken er en slager hos barn. Den er smakfull og saftig og oppskriften er til en liten langpanne (så mye kake). Det meste har du sikkert fra før av og trenger kanskje kun å kjøpe kefir og smør. Denne blir bare bedre etter ett par dager i kjøleskapet så den kan lages litt i forveien. Jeg drysser kokos på glasuren.
happiest Skrevet 11. mai 2018 #9 Skrevet 11. mai 2018 De fleste kaker som er litt enkle uten mye dilldall er vel ganske så rimelig? Mel, sukker, egg ol. er jo ikke så dyrt. Og de fleste har bakepulver, vaniljepulver ol. i skapet fra før av. Foreslår sjokoladekake/brownies med melisdryss (slipper "dyrt" kliss på toppen), boller, sitronkake med glasur (en skvis sitron i glasuren), eplekake. Epler er ikke dyrt. Og eplebåtene kan danderes pent, og vips, så trenger man ikke noe ekstra pynt for at det skal se bra ut. 1
Mazarini Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2018 Er jo egentlig litt gnien på det vi har i hus Skal bake til oss selv også, så hvis jeg bruker opp alt melet eller sukkeret, så må det jo kjøpes inn uansett. Skal sjekke ut langpannen fra detsøtliv som blir foreslått over her 👆🏼 Takk for alle tips!
HerKommerMummi Skrevet 11. mai 2018 #11 Skrevet 11. mai 2018 Fruktkake. Like stor mengde av følgende tre ingredienser: Margarin, sukker og mel. Bland sammen og ha i en boks med hermetisk frukt. Billig og enkelt!
Mazarini Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, happiest skrev: De fleste kaker som er litt enkle uten mye dilldall er vel ganske så rimelig? Mel, sukker, egg ol. er jo ikke så dyrt. Og de fleste har bakepulver, vaniljepulver ol. i skapet fra før av. Foreslår sjokoladekake/brownies med melisdryss (slipper "dyrt" kliss på toppen), boller, sitronkake med glasur (en skvis sitron i glasuren), eplekake. Epler er ikke dyrt. Og eplebåtene kan danderes pent, og vips, så trenger man ikke noe ekstra pynt for at det skal se bra ut. Dét er sant! Når jeg tenker meg om så blir jo ofte kakene jeg baker litt dyr fordi det er (les: jeg liker) myye glasur/smørkrem på som jo krever mye smør. Kanskje lurt å gå for en kake uten glasur 🤓 1
Mazarini Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2018 3 minutter siden, HerKommerMummi skrev: Fruktkake. Like stor mengde av følgende tre ingredienser: Margarin, sukker og mel. Bland sammen og ha i en boks med hermetisk frukt. Billig og enkelt! Og så... stek i ovn? Det er en kake, ikke sant? Smakene høres god ut, da 😋 2
Mazarini Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #14 Skrevet 11. mai 2018 10 minutter siden, Occulta skrev: Denne kaken er en slager hos barn. Den er smakfull og saftig og oppskriften er til en liten langpanne (så mye kake). Det meste har du sikkert fra før av og trenger kanskje kun å kjøpe kefir og smør. Denne blir bare bedre etter ett par dager i kjøleskapet så den kan lages litt i forveien. Jeg drysser kokos på glasuren. Takk for konkret oppskrift! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #15 Skrevet 11. mai 2018 Gnienhet er altså så usjarmerende. Én ting er om man har dårlig råd, men å ville stille med noe kjipt på et arrangement for unger bare for å spare noen kroner... Anonymkode: f7e66...527 17
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #16 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gnienhet er altså så usjarmerende. Én ting er om man har dårlig råd, men å ville stille med noe kjipt på et arrangement for unger bare for å spare noen kroner... Anonymkode: f7e66...527 Amen! Om du til og med er gnien på det du har i skapet!! Kjære vene! Du høres smålig ut!! Anonymkode: 64902...aff 9
Mazarini Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #17 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Amen! Om du til og med er gnien på det du har i skapet!! Kjære vene! Du høres smålig ut!! Anonymkode: 64902...aff Vil faktisk påstå at jeg ikke er særlig smålig av meg. Jeg skal jo lage noe skikkelig som jeg med god samvittighet (og stolthet skyll jeg til å si 😅) tar med til en sånn dag. Jeg stiller alltid med noe som ordentlig til sånne anledninger, men det må gå an å tenke pris samtidig. Jeg er sparsom av meg - både i sånne anledninger og når det gjelder det som er til «meg og mine». Vi er forskjellig 😊 1
Mazarini Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #18 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gnienhet er altså så usjarmerende. Én ting er om man har dårlig råd, men å ville stille med noe kjipt på et arrangement for unger bare for å spare noen kroner... Anonymkode: f7e66...527 Har ikke tenkt å stille med noe kjipt, så bare slapp heelt av
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #19 Skrevet 11. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Amen! Om du til og med er gnien på det du har i skapet!! Kjære vene! Du høres smålig ut!! Anonymkode: 64902...aff Newsflash: Melet som står i skapet er verdt like mye pr. kg som melet som står i butikken. Det samme gjelder eggene og smøret i kjøleskapet. Anonymkode: 6ecaa...4d8 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #20 Skrevet 11. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Newsflash: Melet som står i skapet er verdt like mye pr. kg som melet som står i butikken. Det samme gjelder eggene og smøret i kjøleskapet. Anonymkode: 6ecaa...4d8 Det er sant! 😅 Du vil ikke bare spørre naboen da om du kan «låne» ingredienser av de, da blir det gratis 👏🏼 🤣😂😂 hjelpe meg Anonymkode: 2f089...0b3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå