Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på noen ukers ferie i USA i sommer. Mobildata med norsk abonnement (Telenor) i USA vil nok være en heftig utgift. Har noen erfaring med hva som lønner seg? Bør jeg bytte abonnement? Skaffe meg amerikansk simkort? Siden jeg skal leie bil så vil nok GPS'en bli mye brukt så et evt forslag om å klare seg uten telefon er nok ikke det jeg søker.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler absolutt å kjøpe et lokalt SIM kort om du skal være der noen uker. Jeg har Telia-abbonnement og brukte ca 2000 kr på data og samtaler da jeg var fem dager i NYC. Kjøpte datapakker etterhvert som jeg behøvde det, brukte tlf en del som GPS.

Undersøkte ikke noe rundt lokalt SIM i USA siden vi ikke skulle være der så lenge, men har kjøpt lokale SIM kort i andre land, på flyplassen, i butikker i ankomsthallen (etter tollen). Er vel sannsynlig at det er lignende muligheter i USA?

Anonymkode: 124bd...482

Gjest Linaria
Skrevet

Vi skaffet lokal sim i USA. Det var litt styr. Det funka ikke på min telefon (huawei), men fikk det til på kjærestens iPhone. Vi sto på Walmart i kanskje en time sent på kvelden før vi endelig fikk det til.

Det kosta også en del. Betalte vel noen-og-60 dollar for det billigste, som varte en måned, men vi var der bare en uke, og syntes det var litt i dyreste laget.

Men når det er sagt var det utrolig deilig å ha amerikansk SIM og kunne bruke mobildata fritt. Vi brukte det MASSE, spesielt til Google Maps da vi kjørte rundt. Hadde ikke greid oss uten.
Bare vær sikker på at mobilen ikke er sperret for ikke-europeiske SIM-kort. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Kjetting skrev:

Jeg skal på noen ukers ferie i USA i sommer. Mobildata med norsk abonnement (Telenor) i USA vil nok være en heftig utgift. Har noen erfaring med hva som lønner seg? Bør jeg bytte abonnement? Skaffe meg amerikansk simkort? Siden jeg skal leie bil så vil nok GPS'en bli mye brukt så et evt forslag om å klare seg uten telefon er nok ikke det jeg søker.

Lei deg en bil med innebygget gps og onlinetjenester. I tillegg får du se hva du kan skaffe dge av mobilabn. Uten bindingstid langt utover tiden du skal være der. For å beholde ditt gamle nummer og simkort ta med en gammel mobil til bruk for det gamle/norske nummeret ditt.

Anonymkode: 0b95b...c9c

Skrevet

Bodde der borte noen mnd, kjøpte t-mobile. Det var det eneste som funket med iPhone den gang. Mobildekning er rævva der kontra her, jeg kjøpte TomTom sin GPS app, den funker uten mobildekning/data. 

Gjest Linaria
Skrevet
7 minutter siden, Neket said:

Bodde der borte noen mnd, kjøpte t-mobile. Det var det eneste som funket med iPhone den gang. Mobildekning er rævva der kontra her, jeg kjøpte TomTom sin GPS app, den funker uten mobildekning/data. 

Ganske sikker på at vi også kjøpte T-mobile, men vi gikk bare inn på Walmark og sa at vi trengte SIM-kort for en måned, og de fant det vi trengte. 

Skrevet

Bytt til komplett mobil, det er billigere enn telenor (samme dekningsnett) og du har fri bruk av alt i USA på samme måte som i Norge :) Jeg kjøpte bare en ekstra datapakke til vanlig pris, og surfet/brukte GPS så mye jeg ville i New York.

AnonymBruker
Skrevet
On 11/05/2018 at 8:59 AM, Kjetting said:

Sim kort i usa så klart, usa har kommer lenger i Norge, med unlimit data til liten pris. DU BRUKER HVOR MYE DU VIL

Bare norge som utnytter folket

Anonymkode: 78b8e...938

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Aviale skrev:

Bytt til komplett mobil, det er billigere enn telenor (samme dekningsnett) og du har fri bruk av alt i USA på samme måte som i Norge :) Jeg kjøpte bare en ekstra datapakke til vanlig pris, og surfet/brukte GPS så mye jeg ville i New York.

Signerer denne. Enklere blir det ikke :)

Anonymkode: 2f4d2...d3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...